• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • sstv

Jag tänker inte förbjuda mina barn att hålla på med några sporter men jag kommer försöka påverka dem att inte ägna sig åt lagsporter. Golf och ridning hör väl inte hemma i den här tråden, det är ju ändå inga sporter.

• Phlippan87
    Alexi skrev 2009-07-10 10:25:35 följande:
    Men det är hur allvarliga skadorna är som jag ser till. [citat] det är fler skador inom ishockey och fotboll än inom ridningen...
    de få gånger de inträffar kan de bli allvarliga ja.. jag, min mamma och mina systrar har alla hållt på med hästar hela våra liv... den värsta skadan hittills är min syster som fick en axel ur led... värsta skadorna har istället uppkommit vid cykelturer...
  • lokisse
    HelleGbg skrev 2009-07-10 10:34:14 följande:
    Mina barn blir inte förbjudna här hemma.
    oh curling pa hög niva... jag antar att inget är förbjudet da?ß
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • Bonanza
    sstv skrev 2009-07-10 10:37:07 följande:
    Jag tänker inte förbjuda mina barn att hålla på med några sporter men jag kommer försöka påverka dem att inte ägna sig åt lagsporter. Golf och ridning hör väl inte hemma i den här tråden, det är ju ändå inga sporter.
    Jag fattar verkligen inte folks aversion mot ridning. Och visst är det en sport!
  • snillis

Säger som TS - absolut inte hockey. Och vi är helt överens - maken och jag.
    Sedan - om jag får bestämma - ingen boxning (helst inga kampsporter heller men maken är gammal kampsportare så där går jag nog bet).

När det gäller dottern vet jag inte faktiskt.

• snillis
    sstv skrev 2009-07-10 10:37:07 följande:
    Eh....och varför är de inte det då?
  • Phlippan87
    Bonanza skrev 2009-07-10 10:38:19 följande:
    Jag fattar verkligen inte folks aversion mot ridning. Och visst är det en sport!
    mer utmaning i att hantera en häst, dessutom mer ansvarstagande än att sparka runt på en boll och slänga in den i ett förråd tills man vill leka nästa gång...
  • Suedehead
    Bonanza skrev 2009-07-10 10:38:19 följande:
    Klart som tusan att det är, och en jäkligt rolig sådan dessutom! Som ger en allsidig träning...
  • Winnertaco
    Phlippan87 skrev 2009-07-10 10:37:55 följande:
    de få gånger de inträffar kan de bli allvarliga ja.. jag, min mamma och mina systrar har alla hållt på med hästar hela våra liv... den värsta skadan hittills är min syster som fick en axel ur led... värsta skadorna har istället uppkommit vid cykelturer...
    Och min svärmors kompis dotter dog i en ridolycka Men det är som dagt var inte detta jag är rädd för, det är jag som inte gillar hästar (observera att jag skriver med glimten i ögat, vill barnen absolut rida så ordnar vi det säkerligen, sambon gillar tydligen hästar ). Jag tror absolut att det är fler skador i tex hockey.
    Johanna -06 Ludvig -08 winnertaco.blogg.se
  • Fatima89

hmm skulle nog låta han hålla på med vad han vill, (nån boll sport tror jag det blir)

jag skulle inte vilja att han gorde någon sport där han skadar andra så som boxning etc.

Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?