• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • Phlippan87
    Winnertaco skrev 2009-07-10 10:36:25 följande:
    Det har inte med det att göra, utan mest med att jag inte kan tänka mig att gå i närheten av en häst om ingen annan håller i den, och jag har hört att på vissa ridskolor förväntas föräldrarna hjälpa barnen att sadla hästarna osv innan lektionen. Kommer aldrig att hända, inte en chans
    väldigt få ridskolor gör detta, de flesta har äldre, mycket duktiga skötare som har i uppdrag att hjälpa barnen med just den biten...
    Suedehead skrev 2009-07-10 10:41:33 följande:
    Klart som tusan att det är, och en jäkligt rolig sådan dessutom! Som ger en allsidig träning...
    oh ja, grymma magmuskler får man, och rygg, och ben... längtar tillbaks nu..
    här i min släkt kör vi med filosofin att så fort ungen ber om en häst så köper vi en ponny, för vårt eget nöjes skull..
  • Friterad

Jag kan inte komma på ngn sport som jag inte vill att min son ska syssla med. Däremot önskar jag att han, till skillnad från sin mamma, inte tränar sig till förslitningsskador innan han ens nått tonåren.

• murranmutt

Mina barn kommer få göra det dom vill.. skulle aldrig i hela mitt liv förbjuda dom till något för att jag själv tycker illa om det!!

• HelleGbg
    lokisse skrev 2009-07-10 10:38:07 följande:
    oh curling pa hög niva... jag antar att inget är förbjudet da?ß
    curling? ja det kanske dom gillar..skämt o sido...det är väl inte att vara curlingförälder för att man låter sina barn får göra det dom vill inom sport???????
  • Angel Face

Min son komer få hålla på med vilken sport han än vill. Jag har en mamma som sa nej till de jag vill göra hellst av allt, och de va ishockey. Det är deras liv och varför hindra dem från att hålla på med nått dem kanske brinner för???

• lennartsdotter

Proffsboxning och liknande våldsamma sporter utan skydd. Det handlar helt enkelt om att jag tycker det är idiotiskt att bruka våld på oskyddade människor, även om det är frivilligt. I övrigt kommer jag inte ha några restriktioner.

• lokisse
    HelleGbg skrev 2009-07-10 10:48:01 följande:
    curling? ja det kanske dom gillar..skämt o sido...det är väl inte att vara curlingförälder för att man låter sina barn får göra det dom vill inom sport???????
    nej da men du skrev här hemma förbjuder vi dom inget... och att inte sätta gränser är curling.. därav den lilla blikgubben
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • FixarFrasse

OM man nu bortser från kostnader och praktiska problem (t ex att det är 5 mil till närmsta simhall) anser jag att barnen ska få prova allt de tyckr verkar vara kul. Lite större barn och så småningom vuxna som är mest stimulerade av sina sporter är ofta de som testat mycket olika sporter, och så småningom på egen hand kommit fram till den som är roligast.
    Många vuxna gör nog misstag i stil med: "Pappa är fotbollskille; då skall Nisse också bli det"
    Det viktiga (för mig) är att ungarna hittar någon fysisk aktivitet de trivs med så att de inte sitter och fläskar framför spelkonsollerna (precis som många vuxna)

• HelleGbg
    lokisse skrev 2009-07-10 10:56:27 följande:
    nej da men du skrev här hemma förbjuder vi dom inget... och att inte sätta gränser är curling.. därav den lilla blikgubben
    sant....men gränser har vi...men om de vill testa vilken sport de vill,så absolut!
  • Phlippan87
    FixarFrasse skrev 2009-07-10 10:56:36 följande:
    OM man nu bortser från kostnader och praktiska problem (t ex att det är 5 mil till närmsta simhall) anser jag att barnen ska få prova allt de tyckr verkar vara kul. Lite större barn och så småningom vuxna som är mest stimulerade av sina sporter är ofta de som testat mycket olika sporter, och så småningom på egen hand kommit fram till den som är roligast. Många vuxna gör nog misstag i stil med: "Pappa är fotbollskille; då skall Nisse också bli det" Det viktiga (för mig) är att ungarna hittar någon fysisk aktivitet de trivs med så att de inte sitter och fläskar framför spelkonsollerna (precis som många vuxna)
    exakt.. och råkar de ha talang för någon idrott också så är det ju jättekul för dem... själv önskar jag att jag blev "ivägsläpad" på mer när jag var mindre, kanske hade hittat fler idrotter då, nu är man för fet och "gammal" för att testa på
Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?