• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • slangbella

TS, menar du med din tilläggskommentar att den här tråden egentligen ska ligga i Sandlådan...?

Jag svarar i alla fall efter mitt hjärta: Mitt barn ska få pyssla med vilken sport som han vill. Har han ett intresse så kommer jag att uppmuntra det oavsett om det är hockey, konståkning, schack eller karate. Jag vill inte begränsa honom alls.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Axel 081012 ♥¸.?°´¯) ♥
  • NSternhag

Alltså, jag blir verkligen förvånad... Jag skulle aldrig säga att min dotter inte får hålla på med den eller den sporten för att JAG inte tycker det är roligt... Fan, låt ungarna hålla på med den sport dem intresserar sig för. Jag tycker alla sorters sport är tråkig, men inte fan säger jag att min dotter inte får hålla på med nånting alls. Det är fan skamligt... Stackars barn

• NSternhag
    slangbella skrev 2009-07-10 08:42:09 följande:
    TS, menar du med din tilläggskommentar att den här tråden egentligen ska ligga i Sandlådan...? Jag svarar i alla fall efter mitt hjärta: Mitt barn ska få pyssla med vilken sport som han vill. Har han ett intresse så kommer jag att uppmuntra det oavsett om det är hockey, konståkning, schack eller karate. Jag vill inte begränsa honom alls.
    Jag hoppas verkligen också att den här tråden ska ligga i sandlådan...
  • Luddvar

Mina barn får väl göra vad de vill inom idrott. Faktum är att jag skulle bli överlycklig om någon av dem VILLE hålla på med sånt men de är tydligen lika lata som föräldrarna. Vi tar med dem så de får testa lite av varje men de tröttnar efter ett tag.
    Om dottern skulle vilja börja rida får pappan ta det för jag är sjukt hästrädd, jag går inte i närheten av en häst.

• neoaliya

Jag kommer att jobba stenhårt på att dom ska testa så många sporter som möjligt. Eftersom både jag och min man har "sportat" på elitnivå så vet jag vilken betydelse det har (sammanhållning, mååånga kompisar osv) Hade helst sett att sonen inte valt hockey, men han är besatt:) Mellan tjejen vill rida, blir ett problem då jag är tokallergisk, men vi får lösa det på nåt sätt.:)

• hymafr

Det är kanske lättare att säga vilka sporter man inte kommer uppmuntra sina barn att börja med. Som förälder har man säkert en eller flera sporter man kommer släpa med sina barn till i förhoppningen att de ska stanna och tycka det är roligt.

Men tex fotboll är ju svårt - det spelar de ju på skolgården. Lättare att få dem att avstå från tex curling...

• Örnie

Sport och sport. Jag skulle inte vilja att mina barn höll på med skytte. Gillar inte vapen. Sen gillar jag inte att min son inbillar sig att han är tävlingscyklist och cyklar som en dåre i trafiken. Men det är lite svårt att förbjuda 16-åringar att cykla, och hastigheten kan jag ju inte påverka. Hoppas bara att hans skyddsängel jobbar övertid. Gillar inte heller utförsåkning, för det är så otroligt många som skadar sig och sen dras i åratal med problemen.

• saxon

Hoppas att det inte blir hästar, det är så jäkla trist att titta på när barn rider.

• BlommyNess12

Hockey. Jag bor i Timrå (Timrå IK's hemort...) och här kretsar allt kring hockey. Min unge får inte spela hockey det är astöntigt och dåligt. Dessutom är det farligt säger mitt föräldraansvar

• lokisse

ballet och gymnastik gar bort av hälso skäl.
    om man skulle satsa pa nagot av dom är kroppen slut vid 30

snorkrakornas barn heter snorungar
Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?