• Anonym

Konstant yrsel!

Jag har, sedan en tid tillbaka, känt ming mer eller mindre konstant "yr". Vet inte om "yr" är rätta ordet, det är snarare så att det känns som om världen svajar till en halv sekund eller så, gång på gång på gång.

Tycker att det har blivit värre på sistone och har därför beställt tid hos läkare, men det blir först om en vecka.

Tänkte i väntan på det höra om någon känner igen sig, eller kan ha några idéer om vad det kan bero på? Känner mig i övrigt helt frisk och mår jättebra psykiskt!

• Svar på tråden Konstant yrsel!
  • Anonym

vätskebrist, kristaller i öronen, virus på balansnerven, infektion etc, bäst att vänta & se vad doktorn säger

Lycka till

• Anonym

Vaxpropp i örat! Jo,det kan faktiskt orsaka rejäl yrsel.

• FH Mamma

Är du yr bara eller vinglar du till etc?

• Anonym

FH Mamma skrev 2009-07-10 18:03:58 följande:

Är du yr bara eller vinglar du till etc?
    Hm, det är svårt att beskriva exakt hur det känns. Det känns INTE som om "rummet snurrar", utan mer som att allt svajar till... Jag kan känna att jag behöver hålla i mig om jag går i en lång rulltrappa tex, för jag litar inte helt på att jag inte kommer att vingla till.
  • Anonym

menerérs (triggas av stressperioder) man hör sämre då man har en sån period annars som anonym inlägg 1 skrev.......

• Anonym (b12)

Tycker alla förslag här är rimliga med tanke på symptomen, skulle dock vilja föreslå en koll på vitamin B12-nivån i kroppen. Kan också ge konstiga symptom som detta, hade det själv och hade konstant yrsel med mera.

• Anonym

Anonym (b12) skrev 2009-07-13 12:41:43 följande:

Tycker alla förslag här är rimliga med tanke på symptomen, skulle dock vilja föreslå en koll på vitamin B12-nivån i kroppen. Kan också ge konstiga symptom som detta, hade det själv och hade konstant yrsel med mera.
    Vilka mer symptom hade du?

Jag äter B-vitamin-tillskott, så det känns märkligt att det skulle vara brist på vitamin B...
  • FH Mamma
    Anonym skrev 2009-07-13 13:48:27 följande:
    Anonym (b12) skrev 2009-07-13 12:41:43 följande: Vilka mer symptom hade du? Jag äter B-vitamin-tillskott, så det känns märkligt att det skulle vara brist på vitamin B...
    ibland behöver man sprutor...
  • Gräddis

Jag har lidit av yrsel i flera ar och man har inte funnit vad det kan vara - dock har jag forstatt att det antagligen ar pga spanningar i nacken. Detta kan ge upphov till yrsel och jag har ofta spanningshuvudvark samt ar valdigt spand i nacke och axlar. Det kan annars vara nagot med oronen, da balanssinnet sitter dar, eller vatskebrist, eller ett tecken pa stress. Men kolla forst upp sa att det inte ar nagot annat, bra att du har tid hos doktorn.

Yrsel ar extremt vanligt och oftast ar orsaken nagot av ovanstaende.

Svar på tråden Konstant yrsel!