• Anya86

musik till min älskade sons begravning?

Vi ska ha våran begravning för våran underbara ängla son Anthony den 30 juli. Men vet just nu inte vad vi ska ha för musik?

Kan nån hjälpa mej med några ideer?
    Ska träffa prästen på torsdag.

• Svar på tråden musik till min älskade sons begravning?
  • MinEmPsi

*Mio min mio

*Någon vagglåt/godnattlåtar (finns en godnatt cd som heter "barnensbästa godnattlåtar"-där finns många vackra låtar!)

*Lene marlin- a place nearby

*Introt på bröderna lejonhjärta (den hade vi till våran lilla tjej!)

*Carola- sov på min arm/ jag vill alltid älska

*"Israel Kamakawiwo'ole ~ Somewhere over the Rainbow" (hade vi också till våran lilla tjej)
    *Någon av dessa låtar som en annan änglamamma har gjort, väldigt vackra låtar: www.lealin.com/lucas/default2.asp&show=8

*Någon av Eva svedberg engströms låtar,väldigt vackra (speciellt ?finns hos dig? - www.svedbergengstrom.se/Provlyssna.html

• Jerci

Hej
    först vill jag beklaga allt ni varit med om, vi miste vår dotter den 8 juli, i v39 och sorgen man känner går inte förklara.
    Så sitter oxå och letar musik till hennes begravning, har funderingar runt jag ska alltid älska med Carola, och to where you are med Josh Groban. Men skulle gärna vilja ha mer förslag så hoppas det är ok att jag håller lite koll på ditt inlägg.

Många kramar till er...

• esmeralda76

Vill börja med att beklaga sorgen.
    När vi begravde vår son Oliver hade vi bland annat med 2 låtar av Carola
    "Himlen i min famn" som jag hade spelat mkt under graviditeten och
    "Jag vill alltid älska" som vår kantor spelade upp för att ge lite tips.
    Ett tips är att ni ber att få träffa kantorn som ska spela på begravningen han/hon kanske har några förslag att ge. Jag var även inne på en begravningsbyrås hemsida där man kunde lyssna på låtar som brukar spelas på begravningar.
    Jag tyckte även att fäbopsalmen är så fin men vi tog inte med den då det hade blivit för mkt musik.
    Jag önskar att ni får en fin begravning mitt i allt hemska och ta hand om varandra.
    Kramar från en annan änglamamma.

• emlansmoster

Vill bara skicka några styrke kramar först..Thears in heaven är väldigt fin har varit på ett par begravningar som har haft den låten .

• Froggis76

Beklagar så att er son inte fick stanna. Att behöva planera sitt barns begravning är så otroligt jobbigt.
    Shirley Clamp har en fin låt som heter "jag fick låna en ängel".
    Och så självklart Carolas "jag vill alltid älska".

Massor av styrkekramar från Ängeln Robins mamma

• Anya86
    Jerci skrev 2009-07-18 22:49:14 följande:
    Hejförst vill jag beklaga allt ni varit med om, vi miste vår dotter den 8 juli, i v39 och sorgen man känner går inte förklara.Så sitter oxå och letar musik till hennes begravning, har funderingar runt jag ska alltid älska med Carola, och to where you are med Josh Groban. Men skulle gärna vilja ha mer förslag så hoppas det är ok att jag håller lite koll på ditt inlägg. Många kramar till er...
    Jag får begklaga för er med.
    Självklart får du hålla koll på inlägget. Vi hjälper varandra.
    Sitter o funderar på
    Shirley Clamp " jag fick låna en ängel"
  • Barn6

Jag får beklaga er sorg och att ni måste behöva planera er sons begravning
    det är det jobbigaste en föräldrer kan göra

hade själv vår sons begravning den 26 juni och vi hade som inlednings idas sommarvisa spelad på piano
    sen carolas jag ska alltid älska och sen Declan galbraith An angel och när vi gick ut spelade vi pippis sommarvisa på piano

Våra barn fick välja barnvisor så de fick känna sig delaktiga, sen fick de avsluta allt med att släppa upp vita ballonger till himmlen

en jätte jobbig men fin dag

styrkekramar till er och hoppas ni får en fin begravning

kram från ängeln Lucas mamma

• uska78

På vår dotters begravning den 26 juni spelade kantorn och sjöng TRO av Marie Fredriksson som inledningsmusik och efter den sjöng vi alla psalm 248 TRYGGARE KAN INGEN VAR. Sen lyssnade vi på DEN GUDARNA ÄLSKAR av Py Bäckman på cd. Sen hade psalm 193 GUD SOM HAVER fast med melodin till Blinka lilla stjärna. Efter avskedstagandet lyssnade vi på HIMLEN ÄR OSKYLDIGT BLÅ av Ted Gärdestad och som avslutningsmusik spelade kantorn TRÖSTEVISA av Benny Andersson. Några förslag från mig.

• Jerci

Declan galbraith An angel är bara sååå himla fin. Den funderar jag oxå på att ha...
    Usch, att behöva sitta och planera sånt här...det är verkligen inte rättvist.

• Pajasmamman

Jag är så ledsen över att ni ska behöva planera begravning för er son. När vi begravde vår dotter förra året så hade vi en solist som sjöng Till en Ängel med Sonja Aldén, den är så himla fin men oj så ont det gör i hjärtat att lyssna på den. Solisten fick även sjuna en vaggvisa.

Många kramar från Ängeln Signes mamma.

• Mamisita

Beklagar er sorg, det gör mig så ledsen att läsa att någon behöver planera sitt barns begravning. På vår lilla ängels minnestund så spelade vi carolas, jag vill alltid älska och Peter lemarcs älskad från första stund (den är riktad till en prinsessa men det går ju ändra till prins och månad om man vill).

Älskad från första stund

">

Andra engelska sånger som jag tycker är fin som jag inte tror har nämts tidigare
    Karen Taylor - GoodPrecious Child

">

är:

Kristin Chenoweth - Borrowed Angels

">

Celine Dion - Fly

">

Vill också tipsa om Linda Almös fina sånger (som själv har förlorat en liten Lucas): http://www.lealin.com/lucas/default2.asp?d=7&show=8

• Barba bok

Handens fem fingrar, Peter Lemarc hade vi som inledning. Underbar text. Många använder den på dop men passade oss nu. Det är vår låt som alltid kommer och ha förblivit min flickas.

• Anya86

Nu har valt musik till min son begravning. Det blev Tears in Heaven med Eric Clapton och Lene Marlin A place Nearby. Hoppas att allt blir bra den 30 juli.

• Söderbönan71

Hoppas att er begravning blir fin.
    Vi hade också Claptons "Tears in heaven", Blinka lilla stjärna och "Vi möts igen"

• Barn6

Jag hoppas ni får en fin begravning imorgon. Styrke kramar från mig

• Anya86

IDAG är det begravning. Har fixat kist dekorationen själv. En enkel liten bukett. Hoppas att allt går bra idag..

Ängla mamman till Anthony

• Jerci

Skickar många styrkekramar, hoppas ni får en fin dag! Vi begraver vår lilla dotter på onsdag.

*kram*

Svar på tråden musik till min älskade sons begravning?