• Bellbox

Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!

maddeemma skrev 2009-11-07 21:59:39 följande:
    Min 3-åriga dotter pekade mellan benen på sig och sa. -"Där är bebishålet".
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan 08 & Lill-Stump*n BF 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    ploppen skrev 2009-11-18 22:45:13 följande:
    I förrgår satt jag och min son (2 1/2 år) i sandlådan och grävde lite. Vi har olika små formar som man kan göra sandkakor med, formade som fiskar, snäckor, m.m. Jag gör några sköldpaddekakor och sedan tar min son ankformen och börjar packa sand i den. -Jaha, ska du göra en anka? frågar jag. -Anna Anka! svarar han glatt. Hrm. SÅ mycket kan vi väl inte ha snackat om henne heller? Snacka om att hon har slagit igenom.
    Wonderful!!
    Ja det blir väl nästa års barn-julklapp; en Anna Anka docka
  • Bellbox
    Lillamamma05 skrev 2009-11-19 17:28:38 följande:
    Idag sa fyraåringen: "Jag tar hand om lillebror, du mamma tar hand om mig och pappa tar hand om dig." Då undrade jag vem som tar hand om pappa. "äh han klarar sig själv...fast han är rädd för monster." "Men vem tar hand om pappa då?" frågade jag. Sonen svarar: "Det gör polisen." Bra uttänkt.
    Bättre än alternativet "det gör farmor" (d.v.s svärmor till dig)
  • Bellbox
    Omidvar skrev 2009-11-24 11:56:59 följande:
    Jag bråkade med min dotter, 3år, idag eftersom hon skrek i onödan klockan 5 på morgonen för att hon absolut skulle ha sina kissiga trosor på sig. Jag sa till henne fortsätter du att skrika kommer du inte att få se Musse Piggs Klubbhus idag! Hon snyftar lite och säger: När det blir morgon ska jag berätta för mina gosedjur att du är elak mot mig!

Ha ha så söt; hon ville inte väcka dom heller lät det som {#lang_emotions_heart}
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!