Inlägg från: Lillamamma05 |Visa alla inlägg
  • Lillamamma05

Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!

Min son kan ibland bli irriterad om jag och maken sitter och pratar så en dag förra veckan vid matbordet säger han (4år): "Jag kan inte äta om ni ska prata och prata, jag måste ha lugn och ro (lugn och jo)!"

jag tyckte det var extra kul då jag fått återberättat att när jag var liten, ungefär lika gammal, satt i soffan för mig själv och ville inte bli störd utan sa: "jag vill ha rugn o ro!"

• Lillamamma05

Sonen sa förresten en smart sak häromveckan till både mig och maken. Vi säger ofta lillebror om äldsta sonens lillebror istället för namnet - just för att sonen ska känna sig som en storebror och viktig mm. Då säger iaf sonen: "mamma du kan inte säga lillebror så ofta då kommer E**** säga när han blir stor: Hej, jag heter lillebror!"

• Lillamamma05

Idag sa fyraåringen: "Jag tar hand om lillebror, du mamma tar hand om mig och pappa tar hand om dig." Då undrade jag vem som tar hand om pappa. "äh han klarar sig själv...fast han är rädd för monster." "Men vem tar hand om pappa då?" frågade jag. Sonen svarar: "Det gör polisen." Bra uttänkt.

• Lillamamma05
    Bellbox skrev 2009-11-20 13:50:16 följande:
    Bättre än alternativet "det gör farmor" (d.v.s svärmor till dig)
    Ha ha ha
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!