• Lithe

Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!

Hej!

Jag hoppas att ingen har hunnit före mig att starta en tredje tråd!

Denna älskade tråd måste ju bara fortsätta så jag tog mig friheten att starta den, det är tack vare Linnpinn som startade första tråden och Sussie29 som gjorde en fortsättningstråd som vi får läsa om vad alla roliga saker våra barn kastar ur sig.

Fortsätt berätta, denna tråden förgyller dagarna!

Tråd 1 & 2 som nu är stängda:
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m41271236.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m44220971.html

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!
  • Skrotis77

Hallå .. var till MVC  idag .. hade med ming min snart 6 åriga son..

Allt gick bra...men de blev lite pinsamt när sonen frågar min  MVC  sköterska om hon verkligen trodde på att bäbisen skulle komma ut mellan MAMMAS BEN.... men om den kommer ut där hur kom den då IN ????

Hon blev  Mycket paff å viste inte VAD hon skulle svara....

Jag kan inte alls förstå 

Minus - 65 KG efter GBP op nu GRAVID
  • Zaria

Härmodagen stod jag i duschen och sonen kom in (4 år) och satte sig på toastolen för att prata lite

han: jag är fiiiin mamma
    Jag: ja det är du, och jag med =)
    han: *kikar in i duschen*
    -nej mamma, men om du tar på dig kläder och ett halsband blir du fin du med...

Tack för den =)

• malinkat
    Zaria skrev 2009-10-27 10:32:34 följande:
    Härmodagen stod jag i duschen och sonen kom in (4 år) och satte sig på toastolen för att prata lite han: jag är fiiiin mamma Jag: ja det är du, och jag med =) han: *kikar in i duschen* -nej mamma, men om du tar på dig kläder och ett halsband blir du fin du med... Tack för den =)
    Hahaha, ja ibland vill man inte veta! De är ju så... rakt på
  • Lithe
    Zaria skrev 2009-10-27 10:32:34 följande:
    Härmodagen stod jag i duschen och sonen kom in (4 år) och satte sig på toastolen för att prata lite han: jag är fiiiin mamma Jag: ja det är du, och jag med =) han: *kikar in i duschen* -nej mamma, men om du tar på dig kläder och ett halsband blir du fin du med... Tack för den =)
    Haha, hade du en bra dag efter det?!
  • IsaW

Igår var det någon reklam på tvn om att man kunde spara en massa pengar, vilket de uttryckte som att man kunde spara "upp till 50 lakan". Sonen på 5 år blev mycket imponerad av att man kunde spara så många lakan !

• Busbellan

Min dotter på drygt två år älskar pepparkakor.
    Härom dagen när vi var och handlade fick hon syn på pepparkakorna och utbrister. "Titta mamma, knäppa kakor!!"
    Ja, hon tror de heter knäppa kakor, och jag har inte ens rättat henne för det låter så roligt varje gång hon säger det

Mamma till Nora, August och Ella
  • Ann R

4-åringen har lärt mig en ny benämning på knäveck....hon kallar de knähålor

• Snarkofagen

Ella tittade på både datorn och teven igår. Jag sa att hon fick bestämma vad hon skulle titta på. "Mamma jag kan titta på båda. Jag har två ögon..."

• Lithe

Jag är gravid och är bara i v.5. Jag har valt att berätta för sonen redan ändå pga att jag fick ett missfall i mitten av graviditeten och han har längtat efter en "ny" bebis sedan dess.
    När jag berättade så sa jag att vi inte ska berätta för någon utan det ska vara vår hemlis.
    När vi kommer till dagis så rusar han fram till kompisarna vid ett bord och är väldigt exalterad. Han är på väg att berätta för kompisarna och det blir lite så här: Vet ni?! Vet ni!? Eeehhh, min mamma har.... ni får inte veta vad min mamma har!
    Han kom på mitt i meningen att han inte skulle berätta, tyckte det var så roligt.
    Kompisarna såg ut som frågetecken, haha.

• olandstoken

vi var ute och gick med syrrans dotter T ( precis innan hon fyllde 3). så såg vi en vedhög.

T: vad det?
    morfar: det är ved
    T: vad det?
    morfar: man eldar i pannan med det.
    vi gick vidare en bit men hon sackade efter och såg fundersam ut. sen tog hon sig på pannan och sa "han sa elda huvudet"

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!