• Lithe

Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!

Hej!

Jag hoppas att ingen har hunnit före mig att starta en tredje tråd!

Denna älskade tråd måste ju bara fortsätta så jag tog mig friheten att starta den, det är tack vare Linnpinn som startade första tråden och Sussie29 som gjorde en fortsättningstråd som vi får läsa om vad alla roliga saker våra barn kastar ur sig.

Fortsätt berätta, denna tråden förgyller dagarna!

Tråd 1 & 2 som nu är stängda:
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m41271236.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m44220971.html

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!
  • squipp

Min 4-årings svar när jag sa något förmanande, "Förstår du det?"

"Ja det gör jag men inte min hjärna!"

• Niiiilla

Haha, barn är ju bara så underbara! Min dotter är 3-år och har en heldel roliga kommentarer.

Jag stod i duchen en dag å hon satt på toalettstolen å frågade mej "mamma varför har du tagit mina stooora stoooora bröst???" och såg väldigt besviken ut

Hon fråga även sin pappa om han tappat sina bröst.

Och häromdagen sa hon.. Mamma varför får jag inte lov att vara vuxen å grätt.

Medmera men kommer inte på förtillfället =)

• Annamamman

Morfar säger till Tim att han är en gnälleröv,
    "Min rumpa gnäller inte!" Svarar Tim!

Nyss hemkommen från mormor o morfar ropar han inifrån toan på bred skånska "Jag skiter!" 3 år gammal! Var ska de sluta...

• Lithe
    Annamamman skrev 2009-11-06 10:25:47 följande:
    Morfar säger till Tim att han är en gnälleröv, "Min rumpa gnäller inte!" Svarar Tim! Nyss hemkommen från mormor o morfar ropar han inifrån toan på bred skånska "Jag skiter!" 3 år gammal! Var ska de sluta...
    Haha, det påminner om min son.
    Jag bor i Göteborg men kommer från Helsingborg. Min son (4) älskar att härma mig fast ännu värre. Han gör den väldigt bred och så går han runt och pratar så.
  • Humbla

Jag frågade T (3 år) vad bäbis i magen ska heta, och han klappade på magen lite tafatt och sa -"bäbisen".
    -"Jo det är ju ju en bäbis, men vad ska hon heta då?" Frågade jag.

-"Flia Flya Nyckelpiga"

Mycket finare än hans pappas förslag iallafall *S*

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

T och hans moster sitter och ser på pippi långstump på kvällen i hennes rum hos mamma och pappa.
    T ska egentligen sova, men får se på film en stund iaf.
    På filmen så går pippi in och köper 18 kilo karameller som ni säkert minns, hon har ju råd med det, hon är ju faktiskt rikast i hela världen, med sin stora kappsäck med gullpengar.

-"Sådär mycket godis ska min mamma köpa till mig imorgon!"
    utbrister tor helt plötsligt helnöjt
    :)

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

När jag tvättade hittade jag 40 spänn i en av hans jeansfickor, då har T tagit 2 tjugolappar ur min börs och lagt dem där!
    Frågar honom vart han fått pengar ifrån
    - "Mamma har jobbat och fixat pengar åt T"

VAR får dom allt ifrån?? :)

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Sötnosen sätter sig på huk bredvid mig, tar ett pekfingergrepp, låtsas plocka upp något ur min naveln och stoppar det i munnen med låtsas tuggningar.
    -"vad gör du t"?
    -"Jag äter upp bäbisen mamma"!
    -"nehej du busunge, ge tillbaka bäbisen"
    (t låtsas spotta i min hand)
    -"tack gubben" (låtsas stoppa ner bäbisen i magen"
    -"plopp!! (säger han då helnöjd)

Mamma till Tor 1/9-06 & Lillkickan BF 6/2 -10
  • Amine

Idag konstaterade Wille 4 år när jag stog och torkade mej efter badet att det stack ut här och där på min mage när jag böjde mej (valkar alltså). Naturligtvis frågade han varför. Jag sa att det var för att jag var lite tjock, och då frågade han om det var kungen som bestämt att jag skulle vara tjock! Kanske skulle skriva och klaga?!

• Annamamman

En morgon vid frukostbordet utbrister han plötsligt "Mamma stor kossa!! Vad sa du? frågar jag "Mamma stor kossa"! Påpekade lite fint för honom att han inte ska säga så till andra flickor, för då kan de bli ledsna... Han har lite bry med att det har kommit mjölk från mamma o mjölken kommer från korna...

• Peak

igår sa min son som är drygt 3 år att vi hade "vindruvdetorkarna" på! Han hör verkligen det han vill höra, älskar vindruvor!!

• Bellbox
    maddeemma skrev 2009-11-07 21:59:39 följande:
    Min 3-åriga dotter pekade mellan benen på sig och sa. -"Där är bebishålet".
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan 08 & Lill-Stump*n BF 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!