• Lithe

Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!

Hej!

Jag hoppas att ingen har hunnit före mig att starta en tredje tråd!

Denna älskade tråd måste ju bara fortsätta så jag tog mig friheten att starta den, det är tack vare Linnpinn som startade första tråden och Sussie29 som gjorde en fortsättningstråd som vi får läsa om vad alla roliga saker våra barn kastar ur sig.

Fortsätt berätta, denna tråden förgyller dagarna!

Tråd 1 & 2 som nu är stängda:
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m41271236.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m44220971.html

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!
  • Amandamamman

Ha ha ha, vilken rolig tråd. Får väl ta och dela med mig....

Jag och dottern på 3½ år hade en het diskussion om att äta eller inte. Till slut tappade jag tålamodet och sa -Ät och tig. Då svarar dotterna - Neeej, jag är ingen tiger.

• pingel

Min son som är tre och ett halvt såg ett foto från i somras där han går med sin mormor vid havet och säger:
    "Titta! Det är jag och mormor i strandlådan!"

• squipp

Barnens mor plockade fram ett par nyinköpta gåstavar för att gå ut och motionera.

5-åringen säger "Mamma, har du blivit gammal?"
    "Varför säger du så?"
    "Ja det är ju bara gamla människor som behöver stavar för att kunna gå"

Logiskt

Efteråt gör syskonen stor komik av det hela, tar fram stavarna och låtsas gå som gamla gummor och säger "Å vad jag har ont i ryggen, jag e så gammal"

• Greys

Min son är snart 5 år, och det är väldigt viktigt att det alltid är lika... eller att han får mer än lillasyster.
    I bilen hem från dagis, fick sonen ett äpple och dottern en banan att äta.
    Då säger storebror nöjt:- Visst är väl ett äpple mer än en banan, mamma ?!
    Ja, självklart ;) !

• Marma

när gubben o ungrana retas lite med att räcka ut tungan till vanarndra så viker gubben sin tunga var på sonen säger "men pappa, det ser ut som en snopp!".
    Kan tilläga att sonen precis kommit på att han har ett hål i snoppen o upptäckt att man kan dra bak förhuden...:-P

• Skrotis77

Min man ber sonen som är snart 6 år och att han ska hjälpa till att bära in lite det i källaren då dom är ute på gården då säger son till min man...

Du  PAPPA.... DET ÄR  INTE MIN STIL ATT BÄRA IN VED !!!!

Minus - 65 KG efter GBP op nu GRAVID
  • Cillisen

En morgon kom sonen (4a år) in till mig och hans pappa i sängen och vi började busa. Helt plötsligt stannar han upp, tittar allvarlgit på mig och säger: Sluta nu mamma, jag pratar inte med KVINNFOLK!

Kvinnfolk? Aldrig hört ngn nämna det ordet i vår familj... jag undrar vad de får allt ifrån.

Följande fick jag även återberättat för mig av min mamma:

Sonen till mormor:
    Mormor, du har små tuttar. Min mamma måste lyfta på sina när hon duschar och tvätta under... HAHA!

Inga hemligheter här inte!

• Marma
    Cillisen skrev 2009-11-09 15:20:04 följande:
    En morgon kom sonen (4a år) in till mig och hans pappa i sängen och vi började busa. Helt plötsligt stannar han upp, tittar allvarlgit på mig och säger: Sluta nu mamma, jag pratar inte med KVINNFOLK! Kvinnfolk? Aldrig hört ngn nämna det ordet i vår familj... jag undrar vad de får allt ifrån.Följande fick jag även återberättat för mig av min mamma:Sonen till mormor:Mormor, du har små tuttar. Min mamma måste lyfta på sina när hon duschar och tvätta under... HAHA!Inga hemligheter här inte!
    känne rigen ordet kvinnfolk.....säger inte dom det i nån barnfilm av astrid lindgren (?) komme rbra inte på vem, emil kanske?
  • Cillisen

Smålänningsmamman: Ja de säger de kanske... Han tittar en del på Astrids filmer så de e mycket möjligt...

• Pirella

Jag skrattade gott åt min fyraåring idag.
    Det var dags för kvällsmat, men jag satt och ammade lillebror så jag sa att hon fick vänta en stund. Då sa hon att hon skulle fixa kvällsmaten själv. Hon klampar ut i köket och sliter upp kylskåpet. Sen hör jag ett illvrål!
    "Oooooaaaaa!!"
    "Vad är det? Vad är det?" frågar jag halvt panikslagen.
    Dottern rusar in i vardagsrummet och skriker upprört:
    "Det är en stor fisk som tittar på mig!"

I kylskåpet ligger en 2,5 kg lax. Med huvudet vänt utåt...

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!