• Lithe

Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!

Hej!

Jag hoppas att ingen har hunnit före mig att starta en tredje tråd!

Denna älskade tråd måste ju bara fortsätta så jag tog mig friheten att starta den, det är tack vare Linnpinn som startade första tråden och Sussie29 som gjorde en fortsättningstråd som vi får läsa om vad alla roliga saker våra barn kastar ur sig.

Fortsätt berätta, denna tråden förgyller dagarna!

Tråd 1 & 2 som nu är stängda:
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m41271236.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m44220971.html

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!
  • Lillamamma05

Min son kan ibland bli irriterad om jag och maken sitter och pratar så en dag förra veckan vid matbordet säger han (4år): "Jag kan inte äta om ni ska prata och prata, jag måste ha lugn och ro (lugn och jo)!"

jag tyckte det var extra kul då jag fått återberättat att när jag var liten, ungefär lika gammal, satt i soffan för mig själv och ville inte bli störd utan sa: "jag vill ha rugn o ro!"

• Lillamamma05

Sonen sa förresten en smart sak häromveckan till både mig och maken. Vi säger ofta lillebror om äldsta sonens lillebror istället för namnet - just för att sonen ska känna sig som en storebror och viktig mm. Då säger iaf sonen: "mamma du kan inte säga lillebror så ofta då kommer E**** säga när han blir stor: Hej, jag heter lillebror!"

• Bamsa

Sonen, snart 3 år är inte nån storätare direkt så det blir en del tjat vid bordet för att han skall smaka iallafall. Detta har han tydligen snappat upp nu för ibland hör vi hur han förmanar sina leksaker inne på sitt rum: "du måste äta upp maten annars får du ingen frukt"

• Miosmamma

Våran 4 åring på väg hem från BB med lillasyster bredvid sej i baksätet för första gången - han slänger upp handen mot henne och säger : Give me five bebisen!

• Ann R
    Miosmamma skrev 2009-11-14 08:42:13 följande:
    Våran 4 åring på väg hem från BB med lillasyster bredvid sej i baksätet för första gången - han slänger upp handen mot henne och säger : Give me five bebisen!
    grymt kul
  • pemi

Sagt av dottern 3 år då vi var ute och åkte bil:
    - Jag tappar ju näsan!
    -Va? Tappar du näsan?
    - Ja du kör ju så fort mamma. ;)

• Pirella

Fyraåriga dottern lekte i TV-rummet idag.
    Hon pekade på ett ställe på bordet och sa: "Det här ska vara snickeboa!".
    Sen pekade hon på sin hand och sa: "Och det här ska vara Jännedal!".

Öööhh... "Jännedal? Vem är det?", frågade jag.
    Och sen förstod jag. "Till snickeboa ränner jag, när det är nåt jag gjort...".

"ränner jag" - "jänne jag" - "jännedal"
    Klart som korvspad!

• Black Fox

Min son 4 år:

"Pussar är gjorda utav luf"

• ploppen

I förrgår satt jag och min son (2 1/2 år) i sandlådan och grävde lite. Vi har olika små formar som man kan göra sandkakor med, formade som fiskar, snäckor, m.m. Jag gör några sköldpaddekakor och sedan tar min son ankformen och börjar packa sand i den.
    -Jaha, ska du göra en anka? frågar jag.
    -Anna Anka! svarar han glatt.

Hrm. SÅ mycket kan vi väl inte ha snackat om henne heller? Snacka om att hon har slagit igenom.

• Bellbox
    ploppen skrev 2009-11-18 22:45:13 följande:
    I förrgår satt jag och min son (2 1/2 år) i sandlådan och grävde lite. Vi har olika små formar som man kan göra sandkakor med, formade som fiskar, snäckor, m.m. Jag gör några sköldpaddekakor och sedan tar min son ankformen och börjar packa sand i den. -Jaha, ska du göra en anka? frågar jag. -Anna Anka! svarar han glatt. Hrm. SÅ mycket kan vi väl inte ha snackat om henne heller? Snacka om att hon har slagit igenom.
    Wonderful!!
    Ja det blir väl nästa års barn-julklapp; en Anna Anka docka
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan 08 & Lill-Stump*n BF 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!