• Lithe

Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!

Hej!

Jag hoppas att ingen har hunnit före mig att starta en tredje tråd!

Denna älskade tråd måste ju bara fortsätta så jag tog mig friheten att starta den, det är tack vare Linnpinn som startade första tråden och Sussie29 som gjorde en fortsättningstråd som vi får läsa om vad alla roliga saker våra barn kastar ur sig.

Fortsätt berätta, denna tråden förgyller dagarna!

Tråd 1 & 2 som nu är stängda:
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m41271236.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m44220971.html

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!
  • Lithe

Jag pratade med min pojke som fyller fyra i november om vad man ska göra när det brinner. Jo, han visste att man skulle springa ut och så sa jag till honom att man absolut inte får gömma sig. osv osv. Efter lite prat så säger han:
    -Men om dörren är låst då?
    - Då får du hoppa ut genom ett fönster.
    - Ja, och du med mamma!
    - Ja.
    - Så får du stoppa dina glasögon i fickan!
    - Varför?
    - Så de inte brinner upp!
    - Ja, okej.
    - Och har du en dragkedja så får du stänga den.
    - Vilken dragkedja?
    - På fickan!

Det blev en så konstig fokusering på mina glasögon helt plötsligt, sen när jag sa att om det är väldigt rökigt så ska man krypa fram då började han fantisera om att han skulle ta på sig sina simglasögon och snorkel så kunde han andas ordentligt tyckte han.

• Samach

Dottern tre år när vi åt (hon har sked och gaffel): "Jag vill ha sisom ni, gaffel och såg!"

• Hagi

strax innan tösen var 2 år...satt hon och pilla på min (mamma) mobiltfn i sängen en tidig lördagmorgon....den har alltid knapplås på och hon satt o tryckte o tryckte och blev mer o mer frustrerad över att den inte kom igång...att ljuset kom liksom. Men av ngn flax så fick hon upp knapplåset och mobilen börja lysa..o då säger hon med ett liten suck innan..."Så det var bättre.." både jag och maken kunde inte hålla oss för skratt när vi låg o halvsov bredvid....

nått annat hon sa vid ett tillfälle var... " banan gott, pizza också gott" fick lite dåligt samvete där så det åts inte pizza på ett tag efter det...=)

• Lithe

Jag och sonen lekte med lego, allt hans lego var utspritt över hela golvet och vi byggde och byggde.
    Han hittade en legobit som han hade letat efter och av någon anledning tyckte han att det var jag som hade hittat den åt honom så han blir då jätteglad och säger tack mamma för att du hittade denna, den har jag letat efter. Kommer sedan fram till mig och ger mig en jättekram och säger: -Tack mamma, åååh, vad stolt jag är över dig!

Han vet nog inte riiiktigt vad stolt betyder.... hihi...

• aniratac

Jag har precis brutit benet efter en ridolycka och Alma 3,5 år säger till pappa:

"Pappa, jag får rida in hästen åt mamma!"

Det är ju bra tänkt så inte mamma ramlar av mer.

Hon såg en mördarsnigel som var lite mosad så att inälvorna låg utanför och då sa hon: "Har snigeln kräkts?"

• Scrumptious

Vi bor i England sa barnen mixar svenska och engelska och ganska roliga ord kommer ut "Den fitta inte" (passa och fit) "Kan vi svimma" (simma och swim) "Ar supen varm" (soppan och the soup)

• Lithe
    Scrumptious skrev 2009-09-13 21:46:07 följande:
    Vi bor i England sa barnen mixar svenska och engelska och ganska roliga ord kommer ut "Den fitta inte" (passa och fit) "Kan vi svimma" (simma och swim) "Ar supen varm" (soppan och the soup)
    Hahaha, det kan bli ganska knasigt...
  • FrogSandra

Min 4åriga son satt hos dagmamman och käkade lunch då tjejerna bara satt och pratade och pratade. Dagmamman säger till dom att inte glömma bort maten.
    Min son tittar på dagmamman och säger: HerreGud fruntimmer!

• Månglans

Min dotter har nyss fyllt 3 och i värsta varfördååldern. Häromdagen satt jag på toa då hon frågade "Bajsar du?" Jag svarade "ja", varpå det obligatoriska "-varfördå?" följde. "-Jo, för jag var bajsnödig" sa jag. "-Nödbajsar du?" Jooo...det kan man väl säga.....

En annan gång fick dottern en smörgås med mjukost till frukost. "Detta är min favoritmat!" sa dottern och upprepade detta som en papegoja ett tiotal gånger. När
    smörgåsen låg kvar med ett litet avbitet bett en lång stund, frågade jag "ska du inte äta upp smörgåsen?" "Näää, jag tyckte inte om den!"

En annan gång gick vi på stan då dottern plötsligt stannar och säger "trosorna sitter konstigt!" varpå hon drar ner både byxor o trosor för att rätta till problemet, till allmänhetens förnöjelse.... Ja dessa små underverk!!!!

• Gul13

Igår stod dotterns (4.5 år) faster och klädde om hemma hos oss. Dottern tittar på faster och säger "Vilka små bröst du har faster. Mammas bröst är mycket större."
    Jag säger så här: Jag är glad att hon inte sa "Faster vilken liten mage du har. Mammas mage är mycket större" vilket oxå hade stämt tyvärr.

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!