• Lithe

Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!

Hej!

Jag hoppas att ingen har hunnit före mig att starta en tredje tråd!

Denna älskade tråd måste ju bara fortsätta så jag tog mig friheten att starta den, det är tack vare Linnpinn som startade första tråden och Sussie29 som gjorde en fortsättningstråd som vi får läsa om vad alla roliga saker våra barn kastar ur sig.

Fortsätt berätta, denna tråden förgyller dagarna!

Tråd 1 & 2 som nu är stängda:
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m41271236.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m44220971.html

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!
  • Linnpinn

Min son på 3 år sa en så klockren sak igår när vi var på ikea:
    -Men mamma, varför har dom julgranar här? Vet dom inte att det bara är höst?

• Ann R

6½-åringen använde uttrycket tvättnödig när hon var geggig och smutsig om händerna och kände att hon behövde tvätta av sig

• Harley

När jag klädde mig imorse sa min 3,5 åring:

- Pappa han har inga pupper (bröst) som hänger han...

Undrar vad hon menade med det

Mamma till Världens Bästa Pytt Cayenne 060224
  • emmaguldkorn

Min flickas (5,5 år) konversation med mig häromdagen.

E: mamma vad är en rektor?
    Jag: en person som är chef på skolan.
    E: Vad är en chef?
    Jag: Ja, en person som bestämmer på skolor.
    E: finns det en rektor på skolor där småbarn går?
    Jag: ja.
    E: oh nej då kommer jag aldrig få bestäma på skolan. Mamma kommer du hjälpa mig att få bort rektorn från skolan? Jag gillar inte rektor.

• Pilea

Jag berättade för min son som är 3,5 år att han ska bli storebor igen och senare på kvällen när pappa kom hem säger sonen:

Sonen        -"Pappa, mamma har en bebis i sin mage"
    Pappa    -"Jaha, vart kom den ifrån då?"
    Sonen       - "Vi kan ju fråga mamma"
    Mamma   -"Den kom från pappa"
    Sonen       -"Jaha, det var ju lite lustigt"

Alve 060129 Tyra 071019
  • Samach

Dottern 3 år och fyra månader frågar efter Annika-figuren.
    Kolla i lådan i bokhyllan, säger jag.
    Hon är INTE i bukhålan, säger dottern bestämt.

• saratjej

När min son lärt sig prata (vet inte riktigt hur gammal han var) så sa han en dag när det gick en tant förbi oss på gatan.
    Mamma titta ett tantroll. Då skämdes jag...

När han var fem år och var med mig och pappa på inskrivningen på MVC hade vi just innan berättat för han att han skulle bli storebror. Så när vi kommer ut till parkeringen efteråt stoppar han oss och säger; Men hallå vi har ju glömt bebisen!

Vi säger till honom efter besöket att han inte behöver berätta på dagis att det ligger en bebis i min mage riktigt ännu, utan vi väntar med att berätta det för alla.
    När jag hämtar honom säger han att han inte sagt det utan han sa bara att han skulle bli storebror.

• godisälskaren

På kvällen efter att min son 2,5 år varit på badhuset med sin dagmamma säger han allvarligt: Mamma, T har större byst än du.
    Har själv aldrig använt det ordet, skrattade gott (i smyg)

mamma till barn födda: nov.95 och maj 07
  • Maijlo

Förra veckan gick jag och dottern 2 år på stan. Hon kommenterar det mesta vi ser och säger att saker är snygga, vackra och så vidare. På barnavdeleningen pratar hon med en tant och berättar att hon och mamma är på stan. Tanten svarar vänligt och vi går vidare mot damavdelningen. Dottern kikar på flera halsband vid kassan och kommenterar dem. Sen går vi förbi kassan och dottern får syn på en skyltdocka i underkläder rakt framför sig och utbrister: "Å, vilka vackra tuttar!" Det tyckte både jag och alla i kön var väldigt kul.

• jelena2

Igår när vi åkte till dagis utspelade sig följande konversation (tvillingflickor 3½ år):

C: när jag blir stor ska jag bli mamma!
    J: och jag ska bli pappa!
    Jag: nej, det går ju inte. Pappor har snopp och det har ju inte du.
    J: nej, jag har en snippa. Jag ska också bli mamma!
    C: och då får man hår i rumpan!

Vilken observation...

I somras var vi och hälsade på vänner och barnen sprang ut och in. Vid åtta-tiden på kvällen när det hade börjat skymma kom C in och ropade: mamma, kom ut och titta på en underbar sommardag!
    Vad får de allt ifrån???

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!