• Lithe

Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!

Hej!

Jag hoppas att ingen har hunnit före mig att starta en tredje tråd!

Denna älskade tråd måste ju bara fortsätta så jag tog mig friheten att starta den, det är tack vare Linnpinn som startade första tråden och Sussie29 som gjorde en fortsättningstråd som vi får läsa om vad alla roliga saker våra barn kastar ur sig.

Fortsätt berätta, denna tråden förgyller dagarna!

Tråd 1 & 2 som nu är stängda:
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m41271236.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m44220971.html

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!
  • Fridayyy

Stina 3,5 år pratar med sin mormor; (hennes bror Roland har hönor men idag skulle han koka en köpt fryst höna)

Mormor; Roland ska koka en höna
    Stina ser förvånad ut och säger; det var ju dumt (hon tänker ju på de levande hönorna) Det är ju bajs kvar i rumpan.

Hon hade väldigt svårt att släppa detta. Hon gillade inte alls att han skulle koka en höna, det var ungefär det samma som att vi skulle stoppa katten i grytan. Hon ville inte ens titta på den kokta hönan.

• Fridayyy

Min Stina brukar också roa oss med att när pappa duschar så säger hon Pappa har en stooooooooor rumpa. Jag har en liten rumpa och mamma har en liten rumpa som är lagom till dig.

Undrar hur länge hon kommer tycka såhär..=)

• vampyria2

rolig och roligt men min son som snart är 2 år säger alltid när han ser katterna -kattmat...jag funderar på om han vill ge mat till katterna eller göra mat av dem {#lang_emotions_dreamer}

• Strawberry

Hannes 3år o 10 månader sa ikväll när han pratade med mormor: Farmor är pappas mamma, det är hennes lilla gosse

sen härförleden pratade vi om att vara muslim o inte kunna äta fläskkött varpå Hannes undrar om Bengtsson(hund) kanske oxå är muslim eftersom han inte kan äta fläskben
  • Snarkofagen

Haha, vilken härlig tråd!

Jag och dottern åkte tunnelbana häromdagen.

Jag: *sniffar i luften* "Aaah, någon äter clementin!"
    Dottern: *sniffar* "Ja, mamma. Det luktar Samarin!"

Som sagt, var får de allt ifrån?!

• malinkat
    Strawberry skrev 2009-10-15 23:32:19 följande:
    Hannes 3år o 10 månader sa ikväll när han pratade med mormor: Farmor är pappas mamma, det är hennes lilla gosse sen härförleden pratade vi om att vara muslim o inte kunna äta fläskkött varpå Hannes undrar om Bengtsson(hund) kanske oxå är muslim eftersom han inte kan äta fläskben
    Ha ha, en muslimsk hund!!
  • malinkat

Alfred 3 år somnade till lite på ståbrädan en dag på väg hem från dagis. Jag började prata med honom för att hålla honom vaken. Till svar får jag osammanhängande mummel och så utbrister han sen " Mamma, munnen FUNKAR inte"! Skrattade lite för mig själv, klart det kändes så, han var så trött att han inte fick fram något vettigt

• Marma

Lång historia kort så sova barnen över hos mormor häromdagen o lilla på 2,5år tyckte att mormor skulle byta sin nya tvättmaskin med våran trasiga för hennes var finare

• TanjaO

När min dotter var liten frågade hon om Askungen var muslim.. nä, svarade jag, varför tror du det? Till svar fick jag; Men hon har ju en sjal på skallen...

Min son som precis fyllt tre vet att jag har bebis i magen. När jag sitter ner kommer han och knådar magen och säger; Mamma har svalt bebis.. dagen efter tyckte han att jag skulle svälja vällingflaskan också.. eftersom bebis vill ha välling..

När jag väntade 3-åringen tjatade barnmorskan vid besöket på honom vad han tror att det blir. Efter ett tag svarade han surt; Det blir faktiskt en bebis!

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!