• Lithe

Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!

Hej!

Jag hoppas att ingen har hunnit före mig att starta en tredje tråd!

Denna älskade tråd måste ju bara fortsätta så jag tog mig friheten att starta den, det är tack vare Linnpinn som startade första tråden och Sussie29 som gjorde en fortsättningstråd som vi får läsa om vad alla roliga saker våra barn kastar ur sig.

Fortsätt berätta, denna tråden förgyller dagarna!

Tråd 1 & 2 som nu är stängda:
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m41271236.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m44220971.html

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!
  • hannaliza
    TanjaO skrev 2009-10-16 08:36:51 följande:
    När jag väntade 3-åringen tjatade barnmorskan vid besöket på honom vad han tror att det blir. Efter ett tag svarade han surt; Det blir faktiskt en bebis!

Min kompis flicka svarade med "det begriper du väl" tonfall på samma tjatiga fråga:
    - Men det spelar ju ingen roll - för den har ju blöja!
  • Kathrine

Min man är vd på ett företag. Detta utspelar sig en härlig sommareftermiddag på en ö i Stockholms skärgård. På ön finns en vedeldad bastu som kan nyttjas av alla. En kille står och hugger ved för fullt. Då utbrister vår son 5 år gammal:

Pappa det är ju du som skall hugga ved du är ju vd!

• Plasmider

Min son sa till mormor när hon sjung " Ja må han leva" för honom på hans 4-årsdag:
    Tyst mormor, musik finns i radion...

• TanjaO
    hannaliza skrev 2009-10-16 08:41:50 följande:
    Min kompis flicka svarade med "det begriper du väl" tonfall på samma tjatiga fråga:- Men det spelar ju ingen roll - för den har ju blöja!
    Haha.. dom är faktiskt för goa ibland! Och tänker mer än man tror ibland gör dom också.. vad får dom allt ifrån?
  • hannaliza
    Plasmider skrev 2009-10-16 13:57:54 följande:
    Min son sa till mormor när hon sjung " Ja må han leva" för honom på hans 4-årsdag:Tyst mormor, musik finns i radion...
    Jag försökte sjunga för min pojke häromdagen men blev tystad.
    - När du var liten fick jag sjunga mycket för dig, sa jag
    - Ja, men sen hade du sjungit färdigt!
  • malinkat

Alfred sitter i badkaret nu, jag står i köket och tänkte laga mat. För en stund sen bad han mig komma in och kolla en sak. Vi konstaterade att det var ett blåmärke på hans ben.
    Nu ropade han just "Mamma! Här är ett grönmärke också!"

Tillbaka till kycklingen!

• Tettan

Min son, 3,5 år, fick syn på "skåran" mellan mina bröst (jag hade något urringat på mig) och utbrast "Titta! Mamma har en rumpa på magen!!!" - Ja, vad säger man?

• Sara Göteborg
    hannaliza skrev 2009-10-16 14:19:44 följande:
    Jag försökte sjunga för min pojke häromdagen men blev tystad. - När du var liten fick jag sjunga mycket för dig, sa jag - Ja, men sen hade du sjungit färdigt!
    Haha, vad söt!
  • elin a82

Här kommer en sak som ploppade ur munnen på dottern 2 1/2 år idag.
    Familjen duschar o pappan står i duschen, varpå det rinner vatten från vissa kroppsdelar. Dottern tittar storögt på o spänner sedan ögonen i pappa o säger
    - Pappa, inte kissa i duschen. =)

Detta sägs dessutom med mycket myndig stämma. Höll på att skratta ihjäl mig =)

• JennL

Dottern på 3 år sa häromdagen när hon skulle kissa: Om jag spolar ner katten i toaletten måste jag köpa ett fiskespö så jag kan fiska upp den igen

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!