• dendertina

Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?

Jahapp, här kommer en till tråd i detta "tjatämne"...

Jag har funderat lite kring detta med vikt och graviditet och så. Jag har hört många olika bud, alltifrån att själva "graviditeten" - alltså moderkaka, bebis, ökad blodmängd, vatten (och vad mer det kan vara) väger i genomsnitt 6 kg. Har också hört genomsnitt 11-12 kg.
    Allt över dessa siffror, framförallt allt över 12 kg är då "onödiga fettkilon" så att säga.

Därför undrar jag nu hur mycket som försvann DIREKT på just dig? För om det är så att moderkaka + bebis + ? = 12 kg då borde ju dessa 12 kilon försvinna direkt efter förlossningen? Eller hur var det för dig?
    Är så himla rädd att fortsätta vara såhär äckelfet efter förlossningen, har gått upp sammanlagt från 58 - 74. Känns som en hel del OCH jag har tre veckor kvar till BF...

• Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?
  • justine

Hade gått ner 13 kg när jag kom hem från bb. tyckte det var helt sjukt

• Busemma

Gick upp 11kg och gick ner 11kg direkt :)

• jelena2

Gick upp 25 kg när jag väntade tvillingarna. De vägde 3,6 + 3,2 kg när de föddes. Första veckan gick jag ner 12 kg, andra veckan 8 kg. De resterande 5 kg höll sig kvar ett tag, däremot. Idag är jag tillbaka på matchvikt, men magen är inte vacker...
    Inbillar mig att jag skulle gå ner ett par kg till om den försvann.

• Bobousch

jag vägde mig innan förlossning och direkt efteråt, då hade jag gått ner 8 kg.

• Moll

8 kg från förlossningen till dagen efter.

• dendertina

Något genomsnitt ligger på typ 10 kg av vad jag kunnat avläsa i tråden?
    Jag har gått upp MYCKET nu så jag hoppas det mesta är vatten, har svårt att tänka mig att min GI-kost plus att jag inte ätit godis/chips eller liknande på fem månader fått mig att öka såhär mycket.
    Det måste helt enkelt vara mycket vätska, har även karpaltunnelsyndrom och det indikerar ju på en hel del svullnad...

• fröken finlandssvensk

Jag gick upp 6 kilo under graviditeten och då jag kom hem från BB hade jag gått ner 8 kilo.

• Freiya

en vecka efter förlossningen hade jag gått ner hela graviditetsvikten (tror det va 7 kilo eller nåt sånt) + 2 till.

Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?