• dendertina

Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?

Jahapp, här kommer en till tråd i detta "tjatämne"...

Jag har funderat lite kring detta med vikt och graviditet och så. Jag har hört många olika bud, alltifrån att själva "graviditeten" - alltså moderkaka, bebis, ökad blodmängd, vatten (och vad mer det kan vara) väger i genomsnitt 6 kg. Har också hört genomsnitt 11-12 kg.
    Allt över dessa siffror, framförallt allt över 12 kg är då "onödiga fettkilon" så att säga.

Därför undrar jag nu hur mycket som försvann DIREKT på just dig? För om det är så att moderkaka + bebis + ? = 12 kg då borde ju dessa 12 kilon försvinna direkt efter förlossningen? Eller hur var det för dig?
    Är så himla rädd att fortsätta vara såhär äckelfet efter förlossningen, har gått upp sammanlagt från 58 - 74. Känns som en hel del OCH jag har tre veckor kvar till BF...

• Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?
  • Erkegris

Jag gick upp 19 kg under graviditeten, nu 6 dagar efter förlossningen har jag gått ner 12 av dom :D

• Jenkan82

Med båda mina har jag gått ner allt jag gått upp efter en vecka ungefär. Och sen har jag tappat ett par kg till efter ännu någon vecka. Inser att jag har haft en himla tur, men tyvärr har jag inte lyckats hålla vikten sedan...

• nordlund1

Jag gick upp 10kg under graviditeten, samma dag som förlossningen var dom 10kg borta :)

• anniebananie

Födde sonen på söndag och på tisdag hade jag 2 kg kvar till före vikten och på fredagen var de borta också.

• Sarah84

Gick upp 8 kilo, vägde mig då jag kom hem från BB 3 dagar efter fölossningen & hade då gått ner allt jag gick upp, dock hade ja kilon innan grav som jag fortfarande vill gå ner. Men skönt att iaf inte ha gravkilona kvar..

• Psyke

Jag förlorade 10 kilo direkt och resten inom några månader efter förlossningen utan att banta eller begränsa maten på något sätt. Nu ammade jag ganska intensivt och är säker att det var en bidragande faktor till viktnergången.

• milla   1982

gick upp 20kg, direkt efter förlossningen var 12kg borta. Var ganska svullen, men inte överdrivet.

Felix - 20080618 ~*~ lillasyster - BF20090929
  • Ankissen

Tja, när jag kom hem från bb, en dag efter min förlossning, hade jag tre kg kvar till min inskrivningsvikt. Det gick jag ner efter nån vecka. Nu efter fem månaders helamning, väger jag så mycket som jag vägde när jag skrevs in med första barnet, fem kg mindre än på inskrivningen med tvåan.

Gick upp 15 kg under andra graviditeten, och 12 hade ju försvunnit i samband med förlossningen.

• Glitter2
    lilltrollet83 skrev 2009-09-20 13:55:18 följande:
    ni som gått ner massa, hade ni mycket vatten? Jag känner mig verkligen som en elefant, mina händer, armar fötter och ben är som ballonger. MIn BM säger att jag säkert kommer tappa 5-.6 kg vatten bara, nu är jag på BF+11 och blir bara svullnare för varje dag, puh.Tycker det är skoj att man kan föda ut en unge på 4 kg och inte gå ner ett gram som jag vet flera som gjort, hur funkar det egentligen???
    Japp, massor med vatten!!!
Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?