• dendertina

Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?

Jahapp, här kommer en till tråd i detta "tjatämne"...

Jag har funderat lite kring detta med vikt och graviditet och så. Jag har hört många olika bud, alltifrån att själva "graviditeten" - alltså moderkaka, bebis, ökad blodmängd, vatten (och vad mer det kan vara) väger i genomsnitt 6 kg. Har också hört genomsnitt 11-12 kg.
    Allt över dessa siffror, framförallt allt över 12 kg är då "onödiga fettkilon" så att säga.

Därför undrar jag nu hur mycket som försvann DIREKT på just dig? För om det är så att moderkaka + bebis + ? = 12 kg då borde ju dessa 12 kilon försvinna direkt efter förlossningen? Eller hur var det för dig?
    Är så himla rädd att fortsätta vara såhär äckelfet efter förlossningen, har gått upp sammanlagt från 58 - 74. Känns som en hel del OCH jag har tre veckor kvar till BF...

• Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?
  • Loween

Gick ner 10 kg direkt. Nu snart 8 veckor efter så har jag tappat 25 kilo=)

• Krodan

14 kg inom en vecka.

Angelina och Athena är mina sessor
  • Bellebusis

gick upp 30 kg min förra graviditet... & 3 dagar senare var 10 borta redan! dom andra gick rätt snabbt också..

• Ali09

jag gick upp 10 kg, gick ner 12 dagarna efter förlossningen..

(¯`°?.¸♥ Ali född 090919 ♥¸.?°´¯)
  • vifyratillsammans

Hej.

Jag gick upp 19 kg. Vägde 65 på inskrivningen. 84 kg på mitt sista b-besök.

När jag kom hem från BB vägde jag 76. Gick alltså ner 8 kg direkt.

Cirka en månad senare vägde jag 71 och hade tappat ytterligare 5 kg.

De sista 5,6 kg är svåra att gå ner för mig. Tränar 3 ggr i veckan och promenerar varje dag. + Hel ammar :)

• pamsa
    Loween skrev 2009-09-29 15:25:10 följande:
    Gick ner 10 kg direkt. Nu snart 8 veckor efter så har jag tappat 25 kilo=)
    hur tappade du 25 kg? promenader ? dela med dig {#lang_emotions_laughing}
  • Hummelbumsan

jag gick upp ca 10kg med båda barnen.och 2 veckor efter förlossningen med båda hade jag gått ner allt,.så bara man inte går upp för mkt så försvinner det snabbt!

• Marylin76

hej! jag gick upp ca 35 kg under graviditeten. fich HF så jag samlade oerhört mycket vatten särskilt i slutet.. Så jag hade gått ner 17 kg när jag kom hem 5 dagar efter förlossningen... 41 kg efter 6 månader

• emkalo

gick upp ca 11-12 kg
    hade gått ner 3 kg ca 2 tim efter förlossning (dottern vägde 3 kg exakt :))
    4 dgr efter förl hade jag gått nr 8 kg
    6 dgr efter förl hade jag gått ner 8,5 kg
    2 v efter förl har jag gått ner ca 9-10 kg

• majsan4873

Gick upp 10 kg under graviditeten, 3 dagar efter förlossningen hade jag gått ner 13 kg. Var bara bebis och vätska i min kropp.

Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?