• dendertina

Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?

Jahapp, här kommer en till tråd i detta "tjatämne"...

Jag har funderat lite kring detta med vikt och graviditet och så. Jag har hört många olika bud, alltifrån att själva "graviditeten" - alltså moderkaka, bebis, ökad blodmängd, vatten (och vad mer det kan vara) väger i genomsnitt 6 kg. Har också hört genomsnitt 11-12 kg.
    Allt över dessa siffror, framförallt allt över 12 kg är då "onödiga fettkilon" så att säga.

Därför undrar jag nu hur mycket som försvann DIREKT på just dig? För om det är så att moderkaka + bebis + ? = 12 kg då borde ju dessa 12 kilon försvinna direkt efter förlossningen? Eller hur var det för dig?
    Är så himla rädd att fortsätta vara såhär äckelfet efter förlossningen, har gått upp sammanlagt från 58 - 74. Känns som en hel del OCH jag har tre veckor kvar till BF...

• Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?
  • Snuvan

Jag gick upp 8 kg och nu 11 dagar senare har jag gått ner de 8. Har ingen våg hemma så jag väger mig på bvc.

• zappo123

Jag gick upp 11 kg och gick de närmsta dagarna efter förlossningen ner 6 kg. Resten får jag kämpa med för nu är det tvärstopp... kan inte amma så ingen hjälp där.

• Teresias

Gick upp 10-11 kg och dagen fter hade jag gått ner ca 7 kg. Två veckor senare resterande.

• rudbeckia

Jag gick upp 7 kg, 2 veckor efter förlossningen hade jag gått ner 10-11 kg och tills dagens datum har jag gått ner 15 kg. Min kille är nu 3 månader och jag går ner väldigt mycket på amningen.

• Sweden

Gick upp 17,5 kg under graviditeten och hade gatt ner 19 kilo veckan efter forlossningen; 6kg bebisar (tvillingar) och resten moderkakor, blod, och en jakla massa vatten

• alwilda

Jag gick upp 16 kg. Tappade ca 7 kg första dagen och hade gått ner 10 kg efter ytterligare ett par dagar.

Nu efter 12 veckor har jag gått ner totalt 13 kg, alltså stadigt 1 kg i månaden efter det första raset.

Jag tycker att det verkar vara hyfsat vanligt att tappa ca 10 kg första veckan, både här och i min bekantskapskrets.

Jag har också hört att man går ner ca 0,5 kg i månaden av amningen (alltså inga jättesiffror, men ändå, alltid något), och det kan jag tänka mig stämmer för mig i alla fall.

• mischa86

Jag gick upp 18 kg. Vägde mig 5 dagar efter förlossningen, då hade jag gått ner ca 9 kg.

• Maariee

Jag gick upp 21 kg och gick ner 15 kg på 2 veckor ca. Nu är det massa promenader och nyttig mat så nu är jag på g till inskrivnings vikt. Kan inte amma så den hjälpen har jag inte längre. Min dotter blir 3 månader den 18.

• cruz

Jag gick ned alla 5-6 kilona direkt efter förlossningen.

Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?