• dendertina

Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?

Jahapp, här kommer en till tråd i detta "tjatämne"...

Jag har funderat lite kring detta med vikt och graviditet och så. Jag har hört många olika bud, alltifrån att själva "graviditeten" - alltså moderkaka, bebis, ökad blodmängd, vatten (och vad mer det kan vara) väger i genomsnitt 6 kg. Har också hört genomsnitt 11-12 kg.
    Allt över dessa siffror, framförallt allt över 12 kg är då "onödiga fettkilon" så att säga.

Därför undrar jag nu hur mycket som försvann DIREKT på just dig? För om det är så att moderkaka + bebis + ? = 12 kg då borde ju dessa 12 kilon försvinna direkt efter förlossningen? Eller hur var det för dig?
    Är så himla rädd att fortsätta vara såhär äckelfet efter förlossningen, har gått upp sammanlagt från 58 - 74. Känns som en hel del OCH jag har tre veckor kvar till BF...

• Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?
  • wedding2009

Jag gick upp 21 kg och 7 dagar efter förlossningen hade jag gått ner 12 kg. Nu har det gått drygt 2 veckor sedan förlossning, jag helammar och är spänd på att se hur lång tid det tar att tappa resterande grav-kilon.

• MammaTove

Jag gick upp 12 kg, och av dem lämnade jag 8 på förlossningsruumet.
    De resterande 4 var borta när vi kom hem två dagar efter att Lillen är född.

• Wilmaaa

Oj va alla har gått ner sina kilo. Jag gick upp 25kg och gick ner 13kg på två veckor. Nu fem månader senare har jag fortf 12kg kvar. Ångest!

• mee79

gick ner 10 kg på 8 dagar, sen ytterligare 12 kilo på 2 månader. totalt 22 kg på 2 mån och en vecka.

• zappo123
    Wilmaaa skrev 2009-11-25 11:30:35 följande:
    Oj va alla har gått ner sina kilo. Jag gick upp 25kg och gick ner 13kg på två veckor. Nu fem månader senare har jag fortf 12kg kvar. Ångest!
    Jag har också ungefär hälften kvar och tror inte riktigt att den här tråden motsvarar verkligheten. Känner ingen som har gått ner allt på mindre än tre månader, självklart är det olika för alla men man skall nog inte få panik om man inte som de flesta här gått ner allt någon dag efter förlossningen...
  • idacathrine

Gick upp 19 kg, 10 kg försvann direkt.

• Silme

Gick upp 13 kg. 10 kg försvann den närmsta veckan efter.
    Ca 6 veckor efter förlossningen var jag tillbaka på startvikt och nu när lillkillen är 4 månader väger jag nästan 3 kg mindre än innan graviditeten.

Mamma till Oskar 090730 - jennylindamagdalena.blogspot.com/
  • Silme
    zappo123 skrev 2009-11-25 15:27:28 följande:
    Jag har också ungefär hälften kvar och tror inte riktigt att den här tråden motsvarar verkligheten. Känner ingen som har gått ner allt på mindre än tre månader, självklart är det olika för alla men man skall nog inte få panik om man inte som de flesta här gått ner allt någon dag efter förlossningen...
    Håller med dig. Jag känner mig väldigt lyckligt lottad som faktiskt är tillbaka i gamla gängor igen (förutom en sladdrig mage...).
    9 månader upp, 9 månader ner tror jag är mer rimligt för dom flesta.
    Mamma till Oskar 090730 - jennylindamagdalena.blogspot.com/
Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?