• dendertina

Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?

Jahapp, här kommer en till tråd i detta "tjatämne"...

Jag har funderat lite kring detta med vikt och graviditet och så. Jag har hört många olika bud, alltifrån att själva "graviditeten" - alltså moderkaka, bebis, ökad blodmängd, vatten (och vad mer det kan vara) väger i genomsnitt 6 kg. Har också hört genomsnitt 11-12 kg.
    Allt över dessa siffror, framförallt allt över 12 kg är då "onödiga fettkilon" så att säga.

Därför undrar jag nu hur mycket som försvann DIREKT på just dig? För om det är så att moderkaka + bebis + ? = 12 kg då borde ju dessa 12 kilon försvinna direkt efter förlossningen? Eller hur var det för dig?
    Är så himla rädd att fortsätta vara såhär äckelfet efter förlossningen, har gått upp sammanlagt från 58 - 74. Känns som en hel del OCH jag har tre veckor kvar till BF...

• Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?
  • Göteborgsbruden

Gick upp 6 kg med dottern och ner 10 direkt efter förlossningen.

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ BF 2/3-2010 ♥¸.?°´¯)
  • Salta gurkan

gick upp 13 kg.. dottern vägde 3250, moderkakan 670. borde gått ner minst detta tyckte jag. men ynka två kilo mindre vägde jag ett dygn efter. sedan gick det snabbt när amningen kom igång.

• happy 78

5 kg några dar efter förlossningen
    nu sex månader senare har jag gått ner 14 kg,har inte gått ner nåt på ett tag..
    gick upp 19 kg

• BejbyBoo

Jag gick upp totalt 17 kg. En vecka efter förlossningen (första gången jag vägde mig) hade jag tappat 10 av dem. Tre månader efter förlossningen låg jag på +/-0 och ytterligare en månad senare -3 kg till. Nu är det 8 månader sedan förlossningen, jag slutade amma för en månad sedan, och nu är jag tillbaka på +/-0.

Ska säga att jag inte gjort någon ansträngning för att gå ner i vikt, annat än att jag promenerat med vagnen ett par timmar/dag. Inte i träningssyfte, utan för att det var det enda som gjorde dottern nöjd!
    Älskade dotter, du får mig att vilja vara en bättre människa.
  • Mela78

Gick ner 15kg på två veckor efter första, mycket vatten. 10kg på två veckor efter andra. Sen var det en del fettkilon att jobba bort oxå.

• SMT

Efter båda mina förlossningar gick jag ner ganska exakt 14 kg vardera på ca 2 veckor.

• shiela08

under graviditeten gick jag från 58-76. 6 dagar efter hade jag gått ner 10kg.. nu är min dotter två månader o jag är nere på 60,5, så de går sakta men säkert neråt igen utan ansträngning.

• NettanFjärtan

Gick upp 15kg under graviditeten och direkt efter förlossningen gick jag ner 6kg. Har fortfarande resten kvar att gå ner. Dottern är en månad...

• bambigirl

När jag kom hem (3 dagar efter förlossning) hade jag tappat 11 kg av de 23 som jag gick upp. Ytterligare 5 rann av ganska lätt och snabbt. Resten fick jag kämpa bort.

Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?