• dendertina

Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?

Jahapp, här kommer en till tråd i detta "tjatämne"...

Jag har funderat lite kring detta med vikt och graviditet och så. Jag har hört många olika bud, alltifrån att själva "graviditeten" - alltså moderkaka, bebis, ökad blodmängd, vatten (och vad mer det kan vara) väger i genomsnitt 6 kg. Har också hört genomsnitt 11-12 kg.
    Allt över dessa siffror, framförallt allt över 12 kg är då "onödiga fettkilon" så att säga.

Därför undrar jag nu hur mycket som försvann DIREKT på just dig? För om det är så att moderkaka + bebis + ? = 12 kg då borde ju dessa 12 kilon försvinna direkt efter förlossningen? Eller hur var det för dig?
    Är så himla rädd att fortsätta vara såhär äckelfet efter förlossningen, har gått upp sammanlagt från 58 - 74. Känns som en hel del OCH jag har tre veckor kvar till BF...

• Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?
  • Mina småtroll

Efter 1-2 veckor hade jag tappat totalt 17 kg av 25 kg. Hade väldigt mycket vätska. Sov på frottéhanddukar i en månad efteråt o fick ändå byta både dom o nattlinne en gång per natt. Var helt dyngsur.

• astalacasta

Jag tappade ca 10 kg direkt efter förlossningen med båda barnen.

• BejbisAngelina

Tappade 8 kg bara poff, men sen var det 14 kg till som fick tränas o bantas ner

Flicka född 07. Väntar syskon 09
  • Eva Marianne

Jag hade gått ner 16 av mina 19 grav-kilon när jag vägde mig 4 dagar efter förlossningen. Hade också hört att man går ner direkt efter fl men var ändå chockad att det gick SÅ fort :)

• skorpion80

Jag hade gått ner 5kg när jag kom hem från bb. Tyvärr så vände de efter två veckor och jag började gå upp igen. Tillhör väl dom som inte går ner utav amningen tyvärr :(
    Detta e nu med mitt fjärde barn som nu e 10 veckor. Gick upp 15kg som jag vet med henne.

• tovida

Jag gick upp 20kg. Från 55-75kg.
    10 kilo försvann på en gång. Nu väntar jag bara på att resterande 10kg ska förvinna. Sonen är 6 veckor idag.

Men med min första pojk tog det ca 1½ år innan jag var tillbaka på startvikten. Så jag får väl ha tålamod eller jobba lite hårdare för det den här gången.

• Siggan

Gick upp 20 kg. 10 kg försvann på en vecka. Resten tog 6 mån.

Den här gången har jag gått upp 25 kg.

• LillaFlingan

eh.. jag gick UPP i vikt.. förlorade massor med blod.. så jag svällde ännu mer i vätska..
    så pass att jag inte kunde böja benen.. och det blev fullt med bristningar i knävecken!!!!.. mitt karpaltunnelsyndrom i höger hand blev om än, ännu värre än innan!... :(

men någon vecka efter började jag kissa ur.. på en natt hade jag gått ner 5kg..;)
    natten efter.. 4kg .. och totalt 27-29kg på 3mån!:)
    gick upp i enbart vätska..

• pysslar

gick upp 30kg och 20kg försvann på 2 dagar, de resterande 10 kg hängde med i ytterligare 2år

• Modeshi

Hade inte ens gatt ner 5 kilo nar vi kom hem, gissa om jag blev deppad!! Gick upp 25 kg, har fortfarande 5 kvar nu nar dottern ar snart 6 manader. Suck.

Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?