• dendertina

Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?

Jahapp, här kommer en till tråd i detta "tjatämne"...

Jag har funderat lite kring detta med vikt och graviditet och så. Jag har hört många olika bud, alltifrån att själva "graviditeten" - alltså moderkaka, bebis, ökad blodmängd, vatten (och vad mer det kan vara) väger i genomsnitt 6 kg. Har också hört genomsnitt 11-12 kg.
    Allt över dessa siffror, framförallt allt över 12 kg är då "onödiga fettkilon" så att säga.

Därför undrar jag nu hur mycket som försvann DIREKT på just dig? För om det är så att moderkaka + bebis + ? = 12 kg då borde ju dessa 12 kilon försvinna direkt efter förlossningen? Eller hur var det för dig?
    Är så himla rädd att fortsätta vara såhär äckelfet efter förlossningen, har gått upp sammanlagt från 58 - 74. Känns som en hel del OCH jag har tre veckor kvar till BF...

• Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?
  • Arynelle

Gick upp 16 kg under graviditeten, 6 kg försvann direkt och efter 3 veckor hade jag gått ner sammanlagt 12 kg.

• AlmaB

Gick från 55 kg till 63 under graviditeten, samma dag som jag födde henne försvann magen nästan helt, kissade mkt dem första dagarna och fter en vecka var jag i form igen så att säga så oroa dig inte, kilona flyger av

• FruLycklig

Gick upp 23-24 med mina tjejer.. lämnade allt på BB...

Nu har ja bara gått upp 7 så vi får väl se...

• NeoMa

Jag gick ner 10 kg de 3 första dagarna på BB. Hade nog en hel del vatten i kroppen som skulle ut. Gick upp totalt 17 kg under graviditeten.

• SilentStar

jag gick ner 10 kilo på två dagar..efter en vecka hade alla kilon försvunnit, men nu har jag gått upp två igen hehe

• pigglet

HAr gått upp 16-18 kg.

Jag vet bara med ett av barnen. Hade gått upp 16 kg. Vägde mig innan jag åkte hem från BB, då hade jag gått ner knappt 1 kg. VA?!?
    Jag hade samlat på mig massa vätska i stället. Och brösten som mest svullna - måste ju vara ett par kg där också?

• PyretS

Jag hade gått ner 4 kg 3 dagar efter förlossningen. Sonen vägde 3,7 kg...så jag fattar inte att det inte var mer....
    Hade gått upp 26 under graviditeten.

• lunkentuss

gick ner 3 kg direkt efter. Resten rann av under ett par veckor o det sista efter en månad ^^

Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?