• dendertina

Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?

Jahapp, här kommer en till tråd i detta "tjatämne"...

Jag har funderat lite kring detta med vikt och graviditet och så. Jag har hört många olika bud, alltifrån att själva "graviditeten" - alltså moderkaka, bebis, ökad blodmängd, vatten (och vad mer det kan vara) väger i genomsnitt 6 kg. Har också hört genomsnitt 11-12 kg.
    Allt över dessa siffror, framförallt allt över 12 kg är då "onödiga fettkilon" så att säga.

Därför undrar jag nu hur mycket som försvann DIREKT på just dig? För om det är så att moderkaka + bebis + ? = 12 kg då borde ju dessa 12 kilon försvinna direkt efter förlossningen? Eller hur var det för dig?
    Är så himla rädd att fortsätta vara såhär äckelfet efter förlossningen, har gått upp sammanlagt från 58 - 74. Känns som en hel del OCH jag har tre veckor kvar till BF...

• Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?
  • zubi

Hade gått ner 10 kg efter 2 veckor. Nu (2 månader senare) har jag 5 kg "deg" kvar att träna bort :)

• Fröken Snork

Gick ner 8 kg direkt, 5 kg till efter 2 veckor.
    Total viktuppgång 16 kilo.
    Har 3 kg kvar nu när sonen är 4 månader som är sååååååå sega att bli av med.
    Samma med första barnet, så nu är det totalt 6 kg som sitter som berget

• eåf

Jag gick upp 16 kg.. en vecka efter förlossningen så hade jag gått ner 11kg. Nu 8 månader senare så har ja gått ner 6 kg till! Men jag ammar fortfarande ca 1-2ggr per dygn. Kanske det som hjälpt till lite, för jag har inte börjat träna än..

• Edzy

Jag vägde 60kg och gick upp till 77kg men det flesta i slutet av graviteten. fem dagar efter fl hade jag gått ner 7kg. efter tre veckor -11kg och idag 11 veckor senare har jag kvar två kg att gå ner. är riktigt nöjd med detta då jag var väldigt orolig för min vikt. Jag kanske ska tillägga att jag helammar och tränar två gånger 40minuter i vecvkan på Crossmaskinen:)

• Anna i Skåne

6 kg försvann direkt (vägde mig 6 timmar efter förlossningen)
    Sen försvann 4 kg till första veckan. Sen försvann inte kilona av siog själv mer, men magen blev ändå lite mindre.

• Uman

två dagar efter förlossningen hade jag gått ner 4,5kg, tio dagar efter förlossningen 10kg, gick totalt upp 15kg

• wica

Gick upp 25 kg, vägde mig en vecka efter förlossningen och hade då gått ner 13 kg. Nu har det gått 4v och 20 kg är borta.

• mamma 86

gick ner i stort sett allt (kanske nått kilo kvar) redan dagarna efter. gick upp 11 kg under graviditeten

• nollåtta

Hade kissat bort 20 kilo på två veckor lite drygt. Sista 10 kilona försvann ett par månader efter.

• estrell

Gick ner allt direkt efter att båda barnen kommit, alltså samma dag som förlossningen var, 8 resp 7kg för vardera graviditeter, dock gick jag upp några kilo igen efter någon månads ammande, åt ju såååå in i HELSIke!!!!!

Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?