att bo i bro????
hej vi undrar hur det är att bo i bro utanför stockholm? har sett många fina hus där med ok priser men har ingen aning om orten. är mest intresserad om det är stökigt och mycket bråk
hej vi undrar hur det är att bo i bro utanför stockholm? har sett många fina hus där med ok priser men har ingen aning om orten. är mest intresserad om det är stökigt och mycket bråk
Tycker att ni skriver allt lite luddigt. Jag har bott på finnsta sidan under min uppväxt (radhusen vid ängarna) och nu bor jag i hyreslägenhet på råbystigen och jag tycker inte att det är farligt hemskt att bo här. Beror nog helt på vilka grannar man får. Men överlag så skulle jag säga att det är ganska lika överallt i Bro. Skulle dovk inte vilja bo i lägenheterna mitt i centrum. Kan nog låta en del på helgerna. men annars tycker jag att alla villa/radhus områden är lugna och bra. Har vänner som vuxit upp i både de sk "fina" delarna och de "dåliga" delarna av Bro och ingen har någonsin klagat (ja förutom på avståndet till stan).
Dock uppfattar ju alla allt på olika sätt. Men så som jag fattar det så vill TS skaffa hus så varför ens älta hyresområdena. Dom kommer ändå inte vara där på samma sätt som om dom skulle o där.
Tycker att vi ska hålla poss till bostadsrätterna så vi itne förvirrar ts. För det är inte mer kriminalitet här än någon annan stanns. Över lag välldigt lugnt, bra grannar, bra för barn, ra för djur då det är nära till naturen, bra skolar och dagis, bra brukshund klubb om man nu vill hålla på med det, bra bvc och mvc. Kan inte klaga.
jag har bott i sollentuna, sumpan, solna och kungsholmen, och enligt mig var kungsholmen värst men konstigt nog vill många bo där. det vi söker nu är ett lugnt o lantligt boende.
Ett lugnt och lantligt boende kan mycket väl vara det området du nämnt. Annars har du ju Håbo-Tibble eller tex Smidö som ligger ännu mer lantligt till. Det är Bro men för långt utanför. En hel del sommarhus. I Håbo-Tibble finns egen skola också, men inte hela vägen upp tilll 9an tror jag. Vet inte hur det är på Smidö. Bor man på rätt ställe i Håbo-Tibble har man även tillstånd att köra genom militärområdet, vilket sparar en hel del restid när man ska in till sthlm.
Ska dock tillägga att dom kommunala konnumikationerna inte är jättebra ute på dessa lantliga ställen. Bil är nästan ett måste om man ska bo på Smidö eller i Håbo-Tibble.
tyvärr har jag inte körkort.
oki jag har ju hundar fast det är skönt om folk håller lite avstånd och inte låter barnen hoppa på hundarna som tyvärr hänt.
Jag har bott i Bro i ett halvår nu. Hade mycket fördomar om bro innan jag flyttade hit men jag trivs jättebra. Är aldrig orolig om jag går ensam ute om kvällarna. Inte ens i centrum. Jag tycker bro är mysigt och fint. Fast just nu stör jag mig något enormt på golfbanan dom håller på att bygga...
Dock kan jag även som vissa andra här rekommendera Brunna i Kungsängen. Är uppväxt där och trivdes väldigt bra. Det är lugnt och trevligt, mycket skog, coop forum. Däremot tycker jag inte att övriga kungsängen är så mycket att ha.
Hur är det att pendla tidig morgon/kväll i bro? Vi har tittat ett hus vi gillar precis utanför i ett fint villaområde men vi är lite osäkra på om man känner sig trygg i området på kvällarna om man måste stå och vänta på bussen eller åka pendelns sent? Någon som har erfarenheter? har läst en del om rån och liknande