• Trelletös

Ryggmärgsbråck/ MMC del 7

Johlinn
    Liten fråga!Vem har sagt att inte stolen räknas som krockad?Jag har jobbat i barnvagnsaffär o min pappa äger en.Har varit på många utbildningar med både NTF,Akta o Britax o ALLA stolar som varit med om mer än en parkeringsskada ska man skrota.Man kan inte garantera att det inte uppkommer sprickor.Är det försäkringsbolaget?Ring till NTF o hör.Jag hade kräft en ny stol,hade aldrig satt mitt barn i en krockad stol.Även om krocken inte var direkt där har ju kraften funnits där o stolen utsats för denna kraft.Var noga med detta,ett litet tips bara.

Annars är det jättebra med oss ska på cystemetri den 20okt
    Kram

• Trelletös

Jag pratade med vår överläkare i Lund när A föddes o hon sa att det har visat i tex Australien att fallen av mmc barn där de berikar tex mjöl med folsyra inte har minskat. Har en som jag känner här i stan som har två!! barn med mmc o hon åt folsyra innan.Ska jag va helt ärlig tror jag bara att det e ngt i naturen som klickar för vissa av oss.Vi e dom föräldrarna.Har en fd arbetskamrat som gjorde abort för en mån sedan pga att barnet inte hade ngt skallben.

Håller alla mina fingrar o tår för er ALLA som har det tufft nu!
    Kram

• Trelletös

Ska till Ullared den 13okt ska bli superkul.Jag o 5 tjejer.Får se om det blir den där outletbutiken(om man vågar:)

• Trelletös

Någon som provat kalsonger/trosor med inbyggt skydd i? Har fått det utskrivit av Hab ssk o de kommer väl när som.Ville bara höra om det är ngn som använder dom.Rikar A var 3e tim nu o tycker att han inte läcker lika mycket.Jag vill streta mot medicinering så länge det går.Vi får se.Nu ska vi prova kalsongerna iallafall.De är lite "tuffa" iallafall grå/svarta.Nu väntar snart ultraljud,cystemetrin gjordes för 1v sedan o gick bra.

Kram Therese

• Trelletös

Oskis: Vår uroterap. kallar det sitsen för "katten sits".Vi använder inte den som bajssits.Den är helt plan och fungerar inte för oss när A ska bajsa.Vi köpte en Babybjörn sits när A skulle bajsa funkade perfekt för oss.
    Kram

• Trelletös

Baby Björns toasits kan man köpa i barnvagnsaffäret.Tror även Coop (de säljer väl fortfarande b.b.´s produkter)Den sitsen är kanon sitter stadigt på toa.Är dyr men värt pengarna.Tror runt 250-300kr.Bra även om andra barn kommer på besök.Vi sågade av kullen så vi kunde rika med den oxå.

• Trelletös

Blir så j....la arg. Ringer FK till oss och frågasätter varför jag tar ut 1/4 dels dag när jag var med A på cystometri.min man var ledig fr jobb eftersom han jobbat helg och vi åkte tillsammans dit.
    Nä då skulle han ensam åkt med A till undersökningen eftersom han var ledig.Men jag vill vara med o ska jag straffas för att han inte har ett vanligt mån-fre jobb? Hon ringde 3ggr till jobbet o skulle höra med sin chef hela tiden.Nu ringer hon väl imorgon så då blir det väl avslag.Sa att jag skickat in intyg fr Asb läkaren för ansökan om vårdbidrag(som vi fick avslag på) men det hittade hon inte.
    Där får man för man e ärlig o fyller i rätt i ansökan om vab.
    Jag bryr mig inte om pengarna för det e inte så många ören, men det är SÄTTET.
    Kram arg o irriterad Therese

• Trelletös

Hej!

Jag fick inte Vab pga. att min man var ledig fr jobbet (eftersom han jobbat helg)alltså jobbat in den tiden. De anser att en kan följa med på undersökningen.Men om nu jag vill följa med för jag e dock hans mamma o e en "större" trygghet, så låt mig följa med.Det jag vill e att man själv kan välja som familj! Han har ju arbetst in den lediga dagen.Där e kruxet.
    Vi får väl se hur det går,historien om den lilla människan fortsätter....

Förutom den irritationen så är allt jättebra här.Nu har vi gjort alla undersökningarna inför fårt spina bifida möte i Lund den 7 dec.Där träffar vi alla läkare på en gång o går igenom hans provsvar.
    Kram

• Trelletös

Jag fick betalt fr FK!!!! jippi tjavs lönade sig, iallafall denna gången!

• Trelletös

God Jul alla!

Väntar just nu på tid till Hab läkaren för diskussion ang oxibytinin(vet inte om det stavas såhär) :)

Men annars är allt bra med oss alla.Hoppas ni alla får ha en lugn o skön jul!

Kram therese

• Trelletös

Rariki! STORT GRATTIS!! Gud vad roligt!

Ja vi får diskutera det med Hab, men det är väl bara att acceptera att det kommer behövas oxy. Hoppas bara han inte får så många biverkningar.Man har ju läst om dom i Fass.

God fortsättning

Svar på tråden Ryggmärgsbråck/ MMC del 7