• zazza78

vägrar borsta tänderna!! råd??

min son på 7 har helt plötsligt börjat vägra borsta tänderna på kvällen. han får utbrott o bara vägrar. det är ju lite svårt att hålla fast en 7 åring o borsta åt han när han blir vild :) någon som har ett smart tips??

• Svar på tråden vägrar borsta tänderna!! råd??
  • johandra

Läs karius och baktus för honom Och ge ALDRIG efter,tandborstning är inte diskuterbart!

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219,bebis beräknad 3/4-10
  • kaksmulan
    johandra skrev 2009-11-09 14:20:57 följande:
    Läs karius och baktus för honom Och ge ALDRIG efter,tandborstning är inte diskuterbart!
    Håller med! Ge aldrig efter, tandborstning är ett måste!

Dock, ni kanske kan komma överens om att ni hjälps åt. Du hjälper till och ser till att alla "vuxentänder" är helt rena och fina och så sköter han borstningen av de andra tänderna längre in i munnen.

Låt honom också välja en ny häftig tandborste och tandkräm på affären, det kanske också underlättar.
    Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • murranmutt

Vi går alltid in på youtube och söker på tandborstevisan och sjunger till den samtidigt som vi borstar :D Det gör det mycket roligare och enklare.. För min minsta kille tycker inte alls om att man hjälper honom att borsta men när låten åker på så får jag borsta hur länge jag vill hehe..

• svensdotter

köp en frsäig eltandborste måste inte vara en dyr för 400 kr finns vanliga billiga i mat affären me fräsiga tryck på.

man kans osse be han borsta ens egna tänderför att sen borsta hans.
    Testa med en sån röd tablett ni vet spn man kan kolla om man missatnågot
    grann flickan tyckte det var super häftigto borstade o borstade...

Hoppas det går bättre

• frux

jag har berättat för mina barn om hur det kan bli om man inte borstar. Jag skulle inte dra mig för att visa bilder på halvruttna tänder heller om de vägrade.
    Så information är nummer 1. Sen är det som de andra säger en smart ide att låta barnet välja tandborste och tandkräm.
    Men sen att man ALDRIG gör det till en diskussionsfråga- det finns ju inget val i detta.

• mamma2kids

japp visa bild på ruttna tänder funkade här också

• vindil
    murranmutt skrev 2009-11-09 14:26:17 följande:
    Vi går alltid in på youtube och söker på tandborstevisan och sjunger till den samtidigt som vi borstar :D Det gör det mycket roligare och enklare.. För min minsta kille tycker inte alls om att man hjälper honom att borsta men när låten åker på så får jag borsta hur länge jag vill hehe..

Fast för en sjuåring?
  • Anonym (Tvinga!)

Håll fast hans armar under dina lår med hans skrikande lilla trotsiga  huvud iklämt mellan benen, hans ben håller pappa, sen klämmer du ihop  näsan, trotsnäbben öppnas  BORSTA!!

Svar på tråden vägrar borsta tänderna!! råd??