Inlägg från: Grannen |Visa alla inlägg
  • Grannen

Lyxig bakelse?

Jag ska ha kalas och vet inter riktigt hur många som i slutändan kommer, mkt förkylningar och skit som går nu. Vill inte stå och göra två stora tårtor om hälften av gästerna faller bort så jag tänkte göra några bakelser som jag kan fixa till samma dag.
    Tråkiga med rulltårtebotten känns för simpelt, vad kan man göra som är lite mer kul? Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Lyxig bakelse?
  • Grannen
    siamusen skrev 2009-11-14 21:11:16 följande:
    Baka sockerkaka i langpanna och dela i 2 och sedan i fyrkanter eller liknande. Kan du fylla med vad du vill som små individuella tårtor.
    Det låter som den "lyxigaste" idén. Får nog bli så.
  • Grannen

siamusen: Den såg också god ut, vill nog ändå ha ngt mer "tårtigt" denna gången.

• Grannen

Nu har jag bestämt mig, det blir en bakelse i en fin muffinsform. Gjort två blåbärsrulltårtor en mindre och en större. Skär den mindre i bitar och lägger i bottten på formen, på med lemoncurdgrädde el marsan, en bit av den större rullen uppepå det och sedan garnerar jag med grädde och annat gott.

• Grannen
    Pyttismamman skrev 2009-11-15 13:35:17 följande:
    Det blir nog jättefint! Och gott! Jag gillar idén med grädde på för det är så sällan man får gräddtårta/bakelser nuförtiden tycker jag, så din gäster blir nog mer än nöjda :)
    På mina kalas blir det nästan alltid gräddtårtor. Är löjligt förtjust i blåbär ihop med lemoncurd så det blir lätt den varianten. Körde med MMF ett tag men gräddtårta är mkt godare!
Svar på tråden Lyxig bakelse?