Inlägg från: bebislös i timrå |Visa alla inlägg
  • bebislös i timrå

Hjälp, min 15 åriga dotter dricker alkohol

Jag har en dotter, en exemplariskt dotter. Duktig i skolan, duktig hemma. Trevlig, sympatisk osv.... En kanontjej. Trodde hon var det tills igår... Då visade det sig att hon tricker alkohol. (inte dricker, smakar, enligt henne) Hon har gjort det ett antal gånger. Inte 50... Allt allt från 1 - 49. ( allt enligt henne) ...Jag har sagt att om hon inte dricker alkohol innan körkortet kommer hon att få 5000:- från sin morfar, ( det var hans önskemål). Men det hjälpte tydligen inte... VAD SKA JAG GÖRA!!! Jag vill NTE att hon vid den åldern 15 ska dricka, men det går inte att förbjuda henne egtersom jag inte kan vara en lite mus vid hennes sida hela tiden, eller ska jag göra ett kompisförbud? Jag står helt villrådig! Hjälp mig, snälla!

• Svar på tråden Hjälp, min 15 åriga dotter dricker alkohol
  • bebislös i timrå

Tack alla ni för alla tips...
    Visst tordde jag att hon smakat en eller två gånger, inte att hon smakat MÅNGA gånger.

Vi har pratat om detta nu och hon är som sagt var en mycket resonabel tjej... (trots att hon är tonåring ;0))

Hon har aldrig varit packad, och det är jag glad över och skulle hon bli det så lovar hon att ringa mig. Hon vet att jag inte tycker om alkoholanvändandet, men vill ALLTID att hon ska komma hem ändå. Jag KAN INTE förbjuda henne, hon gör ju som hon vill i slutändan då jag inte kan jaga henne överallt!

Blir det något hon dricker så är det cider... (inte för att det är så himla bra det heller) Men jag slipper då oron över dåligt HB!

Hon tycker att pengarna hon ska få för att ta körkort väger så pass tungt så hon ska försöka att inte ens smaka framöver, men hon lovar inte att det går till 100%, men att inte bli packad har hon lovat...

Vi får se hur det går.

Det är bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa. Hon är trots allt bara 15 år. Själv väntade jag tills jag var 17 år. Men det kan man inte gämföra med då det är lättare att få tag på HB och annat nu än då.

Svar på tråden Hjälp, min 15 åriga dotter dricker alkohol