Inlägg från: LaJohannan |Visa alla inlägg
  • LaJohannan

Hjälp, min 15 åriga dotter dricker alkohol

Att hon är 15 och dricker är ju inget ovanligt, det gjorde nog dom flesta vuxna när vi var 15. Jag ska absolut ta efter min mammas inställning till det som hon hade när jag och mina systrar va yngre. Hon sa att hon absolut inte tyckte om det, men att om vi dricker så ska vi alltid komma hem, fast att det är pinsamt! Och ringa om det är något!
    Bättre än att förbjuda, för det kommer inte att funka ändå. Och då vet man vart man har dom, vet att dom inte håller sig hemifrån efter en kväll med alkohol...så slipper man nog en del oro oxå.

• LaJohannan
    ebben skrev 2009-11-18 15:44:39 följande:
    jag tycker absolut man ska säja att man INTE står bakom att de dricker-nolltolerans till 18år-då kan de gå o köpa själva. innan dess-nä,då accepteras det inte. men visst,man måste ju vara ödmjuk. De ska våga komma hem i alla situationer,men de ska ju ändå inte dricka
    Ne om allt vore så lätt, att bara säga att man har nolltolerans till Alkohol, tobak, droger, sex, komma för sent på kvällarna osv, så slutar ens tonåring med det...
    Så brukar det ju inte fungera hur gärna man än önska det... så man får göra det bästa av situationen.
Svar på tråden Hjälp, min 15 åriga dotter dricker alkohol