Infektion som startade en för tidig förlossning
Jag undrar om det är fler här som har förlorat sitt barn p.g.a. en infektion som satte igång förlossningen?
Lite kortfattat om min situation: Jag var gravid 22+4 och hade värkar(?) och blödningar när jag åkte till akuten. Fick veta att jag drabbats av en infektion (vet fortfarande inte vad för infektion, skall på återbesök om ett par veckor) och fick penicillin utskrivet när vi var där på kvällen. "Värkarna" kom tätare och tätare när vi kom hem och på natten vaknade jag av att vattnet gick. Tillbaka till sjukhuset där de så småningom kom fram till att "det här går inte". Fick veta att de inte skulle göra något för min bebis, "eftersom man inte räddar barn i vecka 22, däremot kan man försöka i vecka 23..." Därefter petade de in några piller som skulle sätta igång förlossningen. Följande timmar var hemska p.g.a. alla mediciner de proppade i mig för infektionen. Spydde gjorde jag också. Och förlossningsvärkarna... Kommer fortfarande ihåg de sista sparkarna jag kände i magen strax innan min hon föddes...död.
Det skulle vara intressant om fler drabbats av detta. Jag känner mig väldigt ensam i mina tankar och funderingar kring det som hänt. Ingen närstående kan liksom förstå hur man upplevt det. Killen var ju med hela tiden, men han förstår ju inte riktigt, i och med att det inte var han som låg där och mådde dåligt, kände sparkar o.s.v.