• Leone i Västerås

Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?

Var hemma hos en bekant häromdagen, och när vi var färdiga så plockade jag in i koppar och sånt i diskmaskinen samtidigt som hon var in på toa och bytte blöja på sin minsting.
    Jag skulle just sätta på maskinen när hon kom tillbaka och hade med sig toaborsten i handen.
    Jag blev ganska paff när hon öppnade luckan igen och stoppade in toaborsten i maskinen.
    Antar att jag såg ut som ett frågetecken, men hon ifrågasatte hur vi brukade hålla vår borste ren annars, om vi inte tvättade av den ordentligt?
    Vi brukar faktiskt köpa ny titt som tätt, och eftersom en ny kostar typ 9:- på Ikea så känns det inte som en större förlust att slänga den gamla.

Vad säger ni, är det bara jag som tyckte det var skitäckligt att köra borsten i maskinen med disk, eller är det ett smart drag?

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?
  • Kazamm

Men fan vad äckligt! Skulle aldrig äta hemma hos dem igen alltså...

• Milkina cerka

Blää, så ä c k l i g t,!!!
    Hoppas ingen man känner gör så.. hade jag kommit på någon med det vete sjutton om jag skulle få ner ngt mer någonsin i d e t huset...

• Isnogood
    Garderobshylla skrev 2009-12-10 18:00:04 följande:
    Men fyfan, har aldrig hört talas om något så äckligt!Om man inte har råd att köpa nya borstar alt vill vara miljövänlig kan man ju låta borsten dra ett tag i en hink med avtten och klorin, borde ju döda några bakterier.
    Kan bara hålla med....

"kräks"
  • Achillea
    fan vad äckligt, undrar om hon skulle slänga in sin kletiga skit borste i tvättmaskinen också, spelar ju ingen roll om man får anus bakterierna i kaffe muggen eller på kläderna liksom.
  • Schnauser

Herregud! Det var bland det äckligaste jag hört. {#lang_emotions_throwup}{#lang_emotions_throwup}{#lang_emotions_throwup}

Att ställa i en hink med rengöringsmedel/klorin är väl en bättre idé.

Jag har vunnit 10 miljoner! (Testar
  • Atamon

Alltså ... jag är inte äckelmagad men det där gav kräkvarning.
    Precis som du säger TS så kostar borstarna 9:- på Ikea = knappt lönt att tvätta de man har i klorin och vatten. Och har man inget Ikea i närheten så lär det väl finnas något annat lågpris som man kan handla på.

• LullanK

Helvete vad vidrigt!!! Mår smått illa av tanken... Har toalettborstesfobi av något slag då jag inte ens vill ta i borsten helst, låter sambon ta just den biten!

• Amlin

Blä blä blä blä blä! Fy sjutton så äckligt.

• Lostic

Vidrigt! Köper hellre en ny.
    Läste någonstans att det var en av de större snabbmatskedjornas ställen som körde toalettringarna i resturangens diskmaskin.
    Dessa hade fått RÄTT etersom bakterierna dog i det varma vattnet.
    Ändå äckligt!!!

Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?