• Leone i Västerås

Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?

Var hemma hos en bekant häromdagen, och när vi var färdiga så plockade jag in i koppar och sånt i diskmaskinen samtidigt som hon var in på toa och bytte blöja på sin minsting.
    Jag skulle just sätta på maskinen när hon kom tillbaka och hade med sig toaborsten i handen.
    Jag blev ganska paff när hon öppnade luckan igen och stoppade in toaborsten i maskinen.
    Antar att jag såg ut som ett frågetecken, men hon ifrågasatte hur vi brukade hålla vår borste ren annars, om vi inte tvättade av den ordentligt?
    Vi brukar faktiskt köpa ny titt som tätt, och eftersom en ny kostar typ 9:- på Ikea så känns det inte som en större förlust att slänga den gamla.

Vad säger ni, är det bara jag som tyckte det var skitäckligt att köra borsten i maskinen med disk, eller är det ett smart drag?

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?
  • Hannah76

Åh kom på att jag bor i samma stad som ts - hoppas vi inte har gemensamma bekanta...

• Hägris

Det kan vara smart, men låter inte alls mysigt, som TS säger varför inte köpa en ny?

Nåt kul, fyndigt och smart!
  • Javah
    Hannah76 skrev 2009-12-10 13:24:15 följande:
    Åh kom på att jag bor i samma stad som ts - hoppas vi inte har gemensamma bekanta...
    haha, jag med *lite rädd*
  • Mei
    Hägris skrev 2009-12-10 13:25:38 följande:
    Det kan vara smart, men låter inte alls mysigt, som TS säger varför inte köpa en ny?
    miljötänk?
  • Svana

Superäckligt och ohygeniskt. Det flesta diskmaskiner diskar inte på högre temperatur än 70 grader. Det anser inte jag vara en hög nog temperatur. Kanske om hon diskar endast toaborsten, men näää, det blir för äckligt ändå. Men jag diskar min diskborste i diskmaskinen, det tycker min man är äckligt. Men han tyckte ju i och för sig det var äckligt att diska kattens skålar i diskmaskinen :)

• sarasarasara
    Javah skrev 2009-12-10 13:13:08 följande:
    e-coli där i 65-70 grader... men det är i vilket fall äckligt!
    De flesta diskmaskiner idag håller max 60 grader.
  • Sencha

Äckligt.
    Vår diskmaskin har ett program på 50 grader, och ett på 40-70 (där det själv anpassar efter vad det tycker behövs, typ.) Ja, och så några på ännu lägre.

Vill man verkligen rengöra den så vore nog det korrekta att koka den i en gryta på spisen. Inte för att det KÄNNS trevligt - men det vore bättre.

• Tecken

Men gud vad äckligt! Jag tror inte att det spelar någon roll om hon använde den högsta temperaturen i diskmaskinen.

En ny diskborste kostar inte många kronor. Om man ändå inte har råd, så läste jag ett tips i Allers: Häll klorin i toaletten, lägg dit toaborsten, låt verka över natten, spola på morgonen - ta-da! - både toalett och borste är rena.

• Javah
    sarasarasara skrev 2009-12-10 13:29:57 följande:
    De flesta diskmaskiner idag håller max 60 grader.
    Det har jag ingen koll på, min diskar 70grader så det är det enda jag har att referera till. men...även om den diskar såpass varmt så skulle jag aldrig stoppa in toaborsten där uhhhh
Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?