• Anonym (orolig)

Gravid v.4+4 men testena är SVAGA och blir ej starkare???

Har tagit säkert 10 gravtest dom senaste 5 dagarna.
    Men gravtesten blir inte starkare? VARFÖR?
    Enligt uträknaren här på Familjeliv skall jag vara i v.4+4,
    då borde väl testena bli starka?

• Svar på tråden Gravid v.4+4 men testena är SVAGA och blir ej starkare???
  • Anonym (orolig)

Jag har tagit test men gravstickor, både dom som mäter 10 och 25....

• Anonym (orolig)

Vet inte när jag hade BIM för jag har inte fått mens efter mitt sista missfall.
    Men jag brukar alltid ha 15-16 dagar mellen ÄL och mens.

• Anonym (orolig)

Har alltid fått starka plus vid denna vecka annars även om det slutat i tidiga missfall.
    Bröstena värker annars har jag inga gravsymptom förutom utebliven mens.

• Anonym (1005)

fast vet du om testerna har visat minus sen mf? annars kan ju hormonet sitta kvar!

• Anonym

Är det inte hcg kvar från missfallet? Det kan vara kvar i 9 veckor.

• Anonym (orolig)

Har gjort ett antal test efter missfallet som visat minus.
    På efterkontrollen efter missfallet såg läkaren att det var ÄL pågång.
    Jag är säker på att jag är gravid men förstår inte dessa svaga test??

• Kyltsi

Hur starkt man testar i början kan variera från graviditet till graviditet.
    För mig har det varierat. Första gången testade jag starkt vid BIM, det slutade tyvärr i MA. Andra gången testade jag inte positivt ens förens BIM+5, det slutade också i MA.
    Den här gången testade jag svagt positivt BIM-1, men jag testade fortfarande svagt på BIM +5 och det har gått bra än så länge den här gången, är nu i v20

Hoppas du får ett tydligt plus snart! Lycka till

• Anonym (orolig)

Tack du för dina ord!
    Idag skall jag vara på v.4+5 och det blir fortfarande svagt.
    Är jätte orolig verkligen!
    Men det är inte så svagt så jag behöver vända och vrida på stickan för att se det men ändå.....
    Har alltid fått + innan BIM innan.
    Nu vet jag inte riktigt när jag hade BIM eftersom jag inte fått mens efter sista missfallet men jag vet att jag hade ÄL 25el.26 november.
    nligt FL uträknare borde det idag vara v.4+5, med andra ord c:a 18 eller 19 dagar efter ÄL.

ÄR NI FLER SOM FÅTT SVAGT SÅ "SENT" OCH ALLT ÄNDÅ VARIT BRA?

• Anonym (orolig)

Brösten spänner som dom alltid gjort när jag varit gravid{#lang_emotions_undecided}

• Anonym (orolig)

TYVÄRR SVAGA IDAG MED{#lang_emotions_cry}

• Platano

Mina test blev inte heller starkare förra gången jag var gravid och det slutade med missfall. Vill inte skrämma dig, men tyvärr kan det nog vara ett tecken på att all inte är rätt med graviditeten. Ibland fäster inte ägget ordentligt och då kan det bli så. Jag hoppas att det går bra för dig iallfall!

• Kyltsi

Anonym (orolig) skrev 2009-12-15 20:50:43 följande:

Tack du för dina ord! Idag skall jag vara på v.4+5 och det blir fortfarande svagt. Är jätte orolig verkligen! Men det är inte så svagt så jag behöver vända och vrida på stickan för att se det men ändå..... Har alltid fått + innan BIM innan. Nu vet jag inte riktigt när jag hade BIM eftersom jag inte fått mens efter sista missfallet men jag vet att jag hade ÄL 25el.26 november. nligt FL uträknare borde det idag vara v.4+5, med andra ord c:a 18 eller 19 dagar efter ÄL. ÄR NI FLER SOM FÅTT SVAGT SÅ "SENT" OCH ALLT ÄNDÅ VARIT BRA?
    Oj, är de så svaga.
    Är de samma sorts tester du testar nu med, som när du testade negativt efter MF?
    För det kan tyvärr vara så att det fortfarande visar svaagt positivt efter ditt MF.
    Jag vill inte låta negativ nu, men jag testade positivt i 12 veckor efter mitt första MA. Hade rester kvar och behövde skrapas flera gånger om.

Men de finns dem också som inte får plus alls med urin stickor eller testar positivt sent, har en vänninna som inte fick positivt på gravtesten förrens 15, då hade hon testat varje vecka sen utebliven mens. Av någon anledning utsöndras inte hCG:t i urinet för vissa kvinnor (extremt ovanligt), men om man är gravid, syns det alltid på blodprov.

Men jag hoppas att dina tester är positiva pga ny graviditet, och att du snart får ett fint plus.
    Fortsätter du ha så svaga tester tycker jag att du ska ta kontakt med gyn eller kvinnokliniken eller med din BM, för att få klarhet i saker.

Lycka till!
  • Anonym (orolig)

Jag har testat vid 2 tillfällen efter missfallet och dom testerna har varit negativa + att jag  varit på gyn undersöökning för att se att allt kommit ut efter missfallet.
    Så att gravtesten visar positivt beror nog på en ny graviditet.

Idag har jag inte testat med gravtest för dom jag hade är slut{#lang_emotions_frown}

Men jag hade faktiskt CL digitala ÄL test hemma och den visade "glad gubbe"

Har ju hört att ÄL test kan ge utslag även vid graviditet?!

När jag var på efterkontrollefter MA så sa läkaren att hon såg det var ÄL på gång och det kan stämma med att jag nu testar positivt på gravtest.

Det är bara det att jag oroar mig för dom svaga testena.

NI SOM TESTAT SVAGT,NÄR BLEV DOM STARKARE?

• Anonym (marie)

hej. i v5+4 vart mitt test starkt, inte lika starkt som kontrollstrecket men nästan. Testade igen efter några dagar och då var de lika starkt =)

Men de slutade tyvärr i missfall i v.12

• Anonym (orolig)

För min del bör det vara vecka 4+6 idag

• Anonym (undrar)

Hur har det gått för dig?

• Anonym (orolig)

Tyvärr kan jag säga att det blev ännu ett MA.
    Skall nu få komma på missfalls utredning på sjukhuset, där jag fått mina missfall konstaterade.

• lelle

Åh, jag beklagar verkligen! Fick själv mf igår i v.4+6. Mina streck blev också svagare men jag hoppades in i det sista. Om det händer igen tänker jag uppsöka vård så att jag kan få hjälp. Det är andra gången det händer för mig och jag tror att något är fel. Jag verkar inte kunna vara gravid i mer än en vecka. Vad bra att du ska få utredning nu! Lycka till!!! 

• Enmsik
    lelle skrev 2010-01-25 10:12:32 följande:

Åh, jag beklagar verkligen! Fick själv mf igår i v.4+6. Mina streck blev också svagare men jag hoppades in i det sista. Om det händer igen tänker jag uppsöka vård så att jag kan få hjälp. Det är andra gången det händer för mig och jag tror att något är fel. Jag verkar inte kunna vara gravid i mer än en vecka. Vad bra att du ska få utredning nu! Lycka till!!! 

Känner också bara trötthet och väldigt känsliga bröstvårtor. Annars inget. under graviditeterna med mina 2 barn har illamående börjat efter 5 fulla veckor (så i vecka 6 typ). Så jag väntar på det och hoppas att jag snart börjar känna av lite.. ;)
Svar på tråden Gravid v.4+4 men testena är SVAGA och blir ej starkare???