• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Turbomamma
    Cahela skrev 2010-01-20 11:23:21 följande:
    Turbo: överdoserade Menopur? Hur menar du att du gjorde?Ja, vi kommer chansa jag och maken...ikväll...så det ryker men visst finns en liten rädsla där för att något kan bli tokigt men att ha väntat i flera månader ...sen få plattfall men ha äggblåsor på G det vet jag inte om jag är beredd att bara låta passera....vilken dos menopur fick du under IVF?

Ville vid min 3:e IVF ha ut lite fler ägg än tidigare så jag tog helt enkelt lite mer än dom 150 E som dom hade ordinerat. Rådgjorde såklart först med mina kollegor som också gjort flertal IVF-behandlingar. Har för mig att jag sprutade en halv ampull extra/dag. Troligen inte så smart för jag fick sån där ÖS efteråt men fick ju samtidigt 2 till mig och 2 till frysen. Sen tror jag egentligen att det i mitt fall var ICSI som fungerade.

Tror inte heller att du behöver oroa dig för Menopur. Det är väl ett gammalt läkemedel som funnits längre än Puregon och jag tror inte att läkemedelsverket skulle tillåta nåt som var farligt.

Jag oroade mig mycket för cancersamband och fertilitet (vilket superman hävdade att det inte fanns) men försökte tänka att vissa risker måste man ju tyvärr ta. Sen röker jag inte och slutade sola solarium och försökte tänka att det borde jämna ut sig i slutändan... Fattar ni nåt av resonemanget? Observera också att Superman gång på gång poängterade att de inte såg samband mellan IVF och cancer!

• Cahela

turbo: var det 150 i Puregon du skulle ta men du tog typ 225?

Gift med A.
  • Cahela

Turbo: Jag menar såklart Menopur i förra inlägget och inte Puregon.

Gift med A.
  • Turbomamma
    Cahela skrev 2010-01-20 16:46:22 följande:
    Turbo: Jag menar såklart Menopur i förra inlägget och inte Puregon.
    Ja Menopur. Tror att jag sprutade typ 37,5 E för mycket. Var tvungen att ta det som 2 sprutor så det var ett himla smygande för sambon
  • Embla82
    Turbomamma skrev 2010-01-20 16:50:04 följande:
    Ja Menopur. Tror att jag sprutade typ 37,5 E för mycket. Var tvungen att ta det som 2 sprutor så det var ett himla smygande för sambon
    haha, turbo du är galen
  • Turbomamma
    Embla82 skrev 2010-01-20 17:33:45 följande:
    haha, turbo du är galen
    Nejdå, man måste bara våga testa gränserna lite och resultatet var ju bättre än vad jag någonsin vågat drömma om  Nej, skämt åsido, Superman hade själv funderat på att höja för jag steg lite långsamt i Östrogen tyckte han. Hade jag stått på mig så hade han säkert låtit mig starta med en större dos så jag var inte helt ute och cyklade.

Dock inget jag rekommenderar! Även om vi också kan och vet mycket så är vi ju inte doktorer som jobbat med IVF i typ 100 år...
  • Embla82
    Turbomamma skrev 2010-01-20 17:37:41 följande:
    Nejdå, man måste bara våga testa gränserna lite och resultatet var ju bättre än vad jag någonsin vågat drömma om  Nej, skämt åsido, Superman hade själv funderat på att höja för jag steg lite långsamt i Östrogen tyckte han. Hade jag stått på mig så hade han säkert låtit mig starta med en större dos så jag var inte helt ute och cyklade.Dock inget jag rekommenderar! Även om vi också kan och vet mycket så är vi ju inte doktorer som jobbat med IVF i typ 100 år...
    ne, fast jag håller med. Man lär sig rätt snabbt vad som funkar och inte. Problemet är väl bara att om man fuskar ena gången så tas det ju ingen hänsyn till fusket nästa gång... så då måste man fortsätta fuska.
  • Cahela
    Turbomamma skrev 2010-01-20 17:37:41 följande:
    Nejdå, man måste bara våga testa gränserna lite och resultatet var ju bättre än vad jag någonsin vågat drömma om  Nej, skämt åsido, Superman hade själv funderat på att höja för jag steg lite långsamt i Östrogen tyckte han. Hade jag stått på mig så hade han säkert låtit mig starta med en större dos så jag var inte helt ute och cyklade. Dock inget jag rekommenderar! Även om vi också kan och vet mycket så är vi ju inte doktorer som jobbat med IVF i typ 100 år...
    Turbo: Jag håller med dig. Har man harvat på i det här ett tag är man beredd att ta till lite extra för att det ska lyckas. Vad sa Superman om din skörd? Han måste tyckt att du svarat JÄTTEBRA på 150{#lang_emotions_laughing}
    Gift med A.
  • Kakor
    Cahela skrev 2010-01-20 09:42:55 följande:
    det blir inget ÄP av. Den största var 24 mm på ena sidan och 17 på den andra. Sen var det några mindre på 10-15 så för första gången så funkade inte stimuleringen på mig.Det gjorde jättont när han undersökte mig på vänstra sidan så jag vet inte om det är något skit jag har där. Jag har ju haft mina kramper där lör och söndag. Nu ska jag få göra nytt försök om två mensperioder. Då med menopur (har jag aldrig tagit) och 150 i dos.Ni vet hur jag känner, jag dör inombords....gråter, gråter och gråter.Tänk om det blir plattfall nästa gång med? 5,5 år i en misslyckad bebisverkstad och en jävla skitkropp är vad jag har!
    Vad tråkigt cah!!
    Om jag vore dig skulle jag också strunta i sexförbudet fast när jag fick avbryta min förra omgång så kom mensen också bara ett par dagar efter avslutad behandling. Men ett försök känns det ändå som att det är värt.

Själv börjar jag spruta med Menopur på fredag, efter förra omgången när jag fick avbryta så har jag inga stora förhoppningar. Ska starta på 150 ie Menopur i 2 dagar och sen 75 ie i 4 dagar innan VUL. Jag hoppas att jag inte får lika många äggblåsor denna gång. Men det kan likaväl slå åt andra hållet och inga blåsor växer.

Är inte så positiv just nu, sprayen tar på humöret.
  • Cahela

Cookie: Visst var det förra gången du fick så många så ni fick avbryta?

Gift med A.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen