• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Cahela

För en vecka sen trodde jag att jag skulle om allt gått väl fått göra ET vid den här tiden idag. Är lite bitter för att det inte blev ÄP ens.

Gift med A.
  • ProPPens
    Cahela skrev 2010-01-24 09:58:11 följande:
    ProPpens: nä det stämmer inte. Matti gjorde FET för sin nr 2 likaså Maxie. Jag vet att Jamis är på förlossningen, hon skrev det på fejjan igår och ungen borde vara ute nu. Du vet att Hulda är gravid?
    Men det jag menade är att ingen av de andra behövt göra fulla ivf... Jag har ju inget mera kvar i frysen efter de två FET vi gjort. Även Zynk gjorde FET, fem om jag inte minns fel, så visst är det några som behövt göra mer än bara hemma jobb...  Nåja, det spelar inte så stor roll kanske. Men för mig känns det jobbigt även om jag förstår att du säkerligen känner att jag har ju ändå ett barn. Och det är jag väl medveten om men det gör inte längtan efter en till mindre.
    Jams bebis är inte ute än utan ev blir det snitt om inte dagens igångsättning får fart på det.
    Att Hulda var gravid visste jag inte.
    Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
  • Cahela

nä jag såg på fejjan att det inte kommit någon lill-jamare ännu. Förstår att det känns jobbigt med ny IVF men eg är det väl ingen skillnad om man lyckas på en ny IVF eller en FET? Fem FET som Zynk har gjort är väl samma sak om inte mer än ett IVF-försök?
    Jaja, huvudsaken syskonen kommer.

Gift med A.
  • Mickes puma

Väntar ff på äl, är på dag 16 och allt känns drygt! Ska ringa gyn och be om ett ul imorgon så att vi får se om det öht är nåt på g. Hade bett om pergo men det tyckte de inte att jag behövde :(. Måste ha äl senast på lördag om vi ska hinna göra ett FET innan resan...

cah: håller tummarna för att allt går bra. Tänker på dig, det måste vara skit att behöva avbryta! Hoppas att nästa försök går som på räls.

Piken: Håller tummarna för dig med. Vid vårt lyckade försök testade jag pos 4 dagar innan testdag (nyårsafton och jag ville veta om jag kunde dricka vid 12-slaget).

• tiamant

Ansluter mig till er då jag går på CvL och är mitt uppe i en IVF. Sprayar och tar puregon-sprutor för fullt just nu. Ska på VUL på tisdag hos superman.

• Piken

Välkommen Tiamant! Hoppas på många ägg vid vul!

Har sådan ångest nu för detta ruvande! Och jag tänker inte testa före td, bara vågar inte. Brukar heller inte ringa dagen efter till kliniken för att fråga hur det gick med befruktningen, är så feg och livrädd för att höra att det inte gick bra.

• Embla82

Tiamant, välkommen till tråden. Vilken sprutdag är du på? Vi verkar ligga rätt lika, jag ska också göra vul på tisdag. Känner du av sprutorna ännu?

Jag börjar oroa mig för att jag har fått för hög dos. Jag började faktiskt känna av äggstockarna redan dagen efter första sprutan. Var väldigt nära att jag ringde idag, men så stundade jag i det i alla fall. Har nu tagit min femte spruta och jag vaknar på nätterna av att det gör ont när jag vänder på mig. Som det känns nu kändes det ungefär några få dagar innan äp, och jag är ju bara på sprutdag 5!! 
    Undrar lite också vad som kan hända. Jag är rätt nojig nu för att jag ska behöva avbryta allt och det är det sista jag vill.
    Piken - åh denna ruvarångest. Jag förstår du känner dig just nu. Inte långt till tisdag nu! Men jag håller mina tummar för dig!! 
  • Piken

Embla82: Jag tyckte oxå att jag kände äggstockarna redan på första eller andra sprutdagen, tyckte det var lite skumt. Men kan det inte vara så att nu vet kroppen vad som komma ska och reagerar lite snabbare?

Tack för omtanken!

• Embla82
    Piken skrev 2010-01-24 20:01:17 följande:
    Embla82: Jag tyckte oxå att jag kände äggstockarna redan på första eller andra sprutdagen, tyckte det var lite skumt. Men kan det inte vara så att nu vet kroppen vad som komma ska och reagerar lite snabbare? Tack för omtanken!
    jag vet inte... kanske. Men det är ju typ sjätte gången jag sprutar.. eller ännu mer. Och jag har aldrig känt så här mycket i början. Fast å andra sidan är ju startdosen nästan dubblad mot vad jag haft tidigare gånger. Men men, nu ikväll har jag börjat övertyga mig själv om att det är bra att jag känner så mycket redan. Men jag får väl se hur det går på tisdag när det är dags för vul. 
  • Cahela

Embla: jag håller tummarna för att det går bra. Avbrutna försök har vi redan haft tillräckligt av här i tråden för i år med mitt förra veckan. {#lang_emotions_wink}
    Piken: HÅLLER MINA TUMMAR, ÄGG O vad jag nu har för att du ska PLUSSA!!

Gift med A.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen