Inlägg från: tjorven01 |Visa alla inlägg
  • tjorven01

Vi på CvL fortsättningen

Cookie27
    Grattis!!!!!
    Äntligen börjar det hända lite grejjer!!!!

• tjorven01

Hej tjejjer!
    Grattis än en gång till alla som har plussat {#lang_emotions_laughing}.
    Har hållit mig i bakgrunden ett tag, har inte haft vare sig något att fråga om eller att berätta. Förrän nu.
    Var idag på vårt första besök på landstinget.
     Har dock 6 misslyckade ivf bakom oss på cvl. Nu till det positiva, det kändes jättebra. Vi fick träffa en helt underbar läkare som både svarade väldigt utförligt och så gott han kunde på alla våra frågor. Han verkade dock lite tveksam när han såg att vi hade gjort 6 försök tidigare och var mer undrande över hur jag skulle orka, men det gör jag. Han frågade hur vi ville göra och jag sa att vi ville komma igång med det samma. Så prel ÄP redan i vecka 16. Sedan sa han på frågan som har diskuterats i all oändlighet att vi i vårt fall självklart skulle få tillbaka två embryon om vi ville redan vid första behandlingen hos dem. Så nu är det utrett. Oavsett vad klinikerna säger så lyder socialstyrelsens obs REKOMENDATIONER att vid de 2 första ET återförs endast ett embryo. Därefter är det faktiskt upp till kliniken och patienten att bestämma det. Så nu vet ni det, alla som har undrat över ET med ett eller två embryon. Efter det fick vi lämna en massa prover och även kromosomanalys då jag själv bad om det och han tyckte att det väl kunde vara värt att kolla iaf.
    Nu hoppas jag bara att tiden fram till behandlingsstart går fort så att vi oxå snart kan få ett plus ;)

• tjorven01

Susie
    Nej vi kommer inte att fortsätta på cvl. Utan har nu fått tid för våra ivf på huddinge sjukhus. Har verkligen inte haft höga förhoppningar på huddinge, men det kändes som sagt jättebra. Framförallt att de var intresserade av att gå djupare i undersökningen av varför vi inte hade lyckats. Det bemötandet fick vi aldrig på cvl.
    På slutet kändes det bara som att vi var en plump i deras protokoll och på huddinge sa de att i vårt fall så skulle det inte vara snack om att bara ett embryo skulle återföras utan att vi självklart skulle få två tillbaka oavsett hur bra kvalitit det ser ut att vara.
    Nåja det kan ju inte gå sämre än tidigare ;) dvs det kan ju inte bli sämre än 0 graviditeter.

Var befinner ni er själva?

Grattis till alla {#lang_emotions_plus}

• tjorven01

Anlo, Hoppas verkligen att du har det superkul på möhippan i kväll, du är säkert redan där. Pratade med en läkare idag som sa att jag skulle ta ÄL test både morgon och kväll då jag inte brukar visa på sådana tester och sa att jag annars riskerade att missa min ÄL. Vet inte om det skulle göra någon skillnad för dig. Och det kostar ju som sagt mer men i hela ivf svängen så är det ju inte särskilt mycket i jämförelse. Själv har jag bestämt mig för att ta hennes i nästa cykel.

Lycka till och hoppas att du får utslag snart

• tjorven01

anlo24
    Ja som sagt, tyckte själv att det verkade konstigt att jag skulle testa 2 ggr om dagen men hon menade att för oss låghormonade så kunde det vara så att stegringen kommer lite tätare inpå ÄL . Denna månad lyckades jag dock missa ÄL trots stickor så nästa månad blir det då till att försöka på naturlig väg så vi får se vad som händer.
    Lycka till på ET

• tjorven01

Åh! Grattis till alla fina resultat, nu kanske det äntligen blir lite bebisar här oxå. Har varit borta ett tag men försöker läsa ikapp.
    Själv väntar jag fortfarande på mens för att få sätta igång med sprutorna.
    Stort lycka till till er alla. Jag håller tummarna.

• tjorven01

Men Susie,

Jag vet inte, kan man visa + efter ovitrelle sprutan? det hade jag ingen aning om.
    Jag vet att man inte vågar hoppas men ett plus kan väl aldrig vara negativt oavsett när det kommer.

Nej om inte du vågar hoppas så ska iaf jag göra det.

Lycka till!!!!

• tjorven01

Emla och hhoppas,
    Jag håller tummarna för er båda två.

Förr eller senare händer det.

Susie jag fortsätter att hålla tummarna.
    Så länge inte mensen har kommit så finns det ju hopp.

• tjorven01

Susie

Jag sa ju att vi skulle fortsätta hoppas. Nu kommer det säkert bara att bli starkare och starkare.

Hoppas du har en superskön helg.

• tjorven01

Hej tjejjer

Läser massor men har inte alltid så mycket att kommentera.

Marvin stort grattis till +
    äntligen lite positivt i denna tråd.

Anlo jag hade defenitivt börjat på dag två speciellt om du kör korta prot. stressbörjade själv en gång på dag ett och äggkvaliten blev tot kass. Men som sagt alla är vi ju olika och det som funkar för en behöver juinte funka för någon annan.

Dahlia så här inför vår 7e ivf diskuterade vi också långtidsodling,men det verkade inte vara någon tvekan om vilket embryo som skulle tillbaka så nu har vi trots det valt korta prot. även denna gång. men man börjar ju undra.Så nu blir det en hel månad av nervositet.

Kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen