Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

Hej alla,
    Hoppas ni har haft en skön helg. Jag väntar på att mensen ska sätta igång, har haft spottings några dagar och har haft urmkt pms idag. Stackars min man som fått stå ut med mig idag. Hemmaförsöken gav inte något denna månad heller, men hoppet finns ju alltid där........Sköt om er. Kram M

• myran6801
    Susie skrev 2010-12-05 20:57:32 följande:
    Hej Myran vännen!

Va trist att det inte tog sig..... Vet ju så väl hur hoppet inte överger en även om man vet att chansen är liten.
    Än ska vi väl inte helt ge upp, mensen kan ju bete´sig konstigt och att man faktiskt är gravid trots allt. Allt är möjligt gumman! Hursomhelst, hur räknar de nu ifall din mens nu kommer igång...När exakt börjar du med sprutorna sa du nu igen? Kommer vara här och kolla till dig det vet du!Hjärta
    Förlåt för att jag e lite förvirrad men har haft det lite upp och ner med humöret här och är lite orolig o lessen av det som framkom på UL att moderkakan fortfarande låg för öppningen...dock liiiite. Ska tillbaka på UL den 14e för att se om den är kvar, är den kvar så blir planerat snitt om 3-4 veckor .....Vi har heller ingen specialvård för för tidigt födda barn här och råkar jag på en blödning blir det ambulans till ett annat sjukhus 7 mil bort   Har fått Bricanyl ifall jag får sammandragningar, vilket inte får hända för min del och därmed bara ta det väldigt lungt. Ska på tillväxt UL också den 13e och från att ha oroat mej för en stor bebis som Bm hotade mej med om jag fortsatte äta sött så har nu rollen bytts ut till ett tillväxthämmat barn då måttet inte stämmer eftersom min lillla älskling ligger i tvärläge, nåt som också känns sådär Känner mej orolig för det mesta just nu, både för snitt, akut snitt, blödning, ambulans, för liten bebis, att bebis har navelsträngen runt sig, att bebisen inte får syre o allt vet vad som snurrar i huvet dessutom har jag fått samma fruktansvärda smärtor upp i muttan som med dottern........ det e never som kommer i kläm när barnet tynger på nedåt, alla får ju inte det. Så fort jag ställer mej upp så är det kört, känns som att få en sylvass 30 cm nål upp mellan bena in i magen ungefär....så mest står jag förstelnad och bara flämtar, ibland hjälper det lite att "lyfta bebisen" (magen) uppåt så kan man ta sej fram några meter Gråter
    Jag vet att det här inte är något att vara hysterisk över.......men man e ju orolig ändå, ville vara skriva av mej lite till dej! Stor kramis!
    Hej vännen,
    Jag förstår att du har det jobbigt och är orolig, men du ska se att allt ordnar sig och att det kommer att gå bra. Tag hand om dig och se till att vila ordentligt!
    Om allt går som planerat så skall jag börja med sprutor i slutet av december. Denna gång ska vi testa med korta metoden så får vi se hur det går. Känns lite jobbigt eftersom det antagligen är sista försöket, blir ledsen när jag tänker på att det kanske inte blir barn i vår familj. Nej, måste ha postivia tankar.....
    Det är ju jul och man måste ju njuta lite av det och det fantastiska vinterlandskapet utanför. Många kramar och sköt om dig vännen, M
  • myran6801

Hej allesammans!
    Hoppas ni alla har det bra i vintervädret. Jag har pratat med CvL idag och stämt av att jag ska börja spruta i slutet av december och fått tid för första VUL. Om allt går som planerat börjar jag spruta på nyårsafton eller dagarna därikring. Är förstås lite nervös eftersom resultateten inte varit de bästa för oss, men skam den som ger sig. Hoppas fortfarande på att ett under ska ske! Sköt om er alla. Kram M

• myran6801
    Susie skrev 2010-12-14 21:51:54 följande:
    Hej Myran! Har tänkt på dig! Va härligt!!! Inte långt kvar nu! Nej du ska inte ge dig! Jag kommer va inne här o kolla när du börjar, oavsett nyår eller inte Hoppas så innerligt att det ska bli er lycka och tur nu!
    Jag har just fått veta att det blir ett kejsarsnitt för min del i v 37 om allt håller sig lungt!Obestämd.....Det e bebis 3 veckor tidigare än jag hade räknat med men ack sååå efterlängtad!HjärtaSå nånstans efter nyår borde det bli, väntar på tid.
    Kramis till dig!
    Hej!
    du är så gullig som följer vår resa, blir så glad   Vad spännande att bebben snart kommer. Förstår att den lilla är mycket efterlängtad!!! Sköt om dig och vila  ordentligt! Stor kram M 
  • myran6801
    CurlyRed skrev 2010-12-15 07:24:53 följande:
    Hej på er allihop!
    Vet inte om ni minns mig, gjorde IVF i april på CVL som blev negativ tyvärr. Men då var jag inne ofta i den här tråden!
    Har läst tillbaka litegrann. vad roligt att allt går så bra för er!!! Nästan alla jag "hängde" här då med verkar ha fått sin dröm i uppfyllelseGravid

Myran, då är det du o jag kvar !  Den här gången bara måste det gå, eller hur!!!

Själv gjorde jag ett FET försök i oktober, som också blev negativt. Det var vårt enda ägg i frysen.

Nu har vi äntligen kommit fram i landstingskön - så har precis börjat 1 av våra 3 gratis försök på Reproduktionscentrum, Akademiska, Uppsala (stockholms-kön har tydligen flyttats över dit för att hinna klara vårdgarantin på 1 års kö).
    Började spraya slutet förra veckan. Fick ngn ny sort denna gång, tyvärr lite mer huvudvärk, men vad gör man inte...

kramis på er alla!
    Så klart jag minns dig! Ja, nu måste det väl vara vår tur Jag håller tummarna hårt, hårt. Kram M
  • myran6801

Embla, så roligt att höra av dig här i tråden! Hoppas allt är bra med dig !!! Kram M

Isa83, välkommen och stort lycka till. Kram M

• myran6801
    Marvin skrev 2010-12-15 23:18:28 följande:
    Hej alla vänner!!

Har nu läst ikapp...har varit ifrån cyber space ett tag pga av flytt!! Äntligen har vi bytt 82kvm tre trappor upp utan hiss mot ett 1½-planshus på 155kvm. Visserligen på "landet" och jag får längre till jobbet, men det är så skönt!! Det är dock en hel del kartonger att packa upp och mycket som ska komma på plats!! Det är dock inte så lätt att göra en massa när magen är tung och man inte kan böja sig ner, men det får gå i den takt man orkar!! (Är nu i v.34)

Jag hoppas att det kommer en massa glada besked i tråden snart!! Lycka till!!
    Grattis till huset!!! Men ta inte i för mycket !!!!! Kram M
  • myran6801
    CurlyRed skrev 2010-12-16 19:44:14 följande:
    Hej Embla, pp08, Myran, Cah och Susie & Marvin,

Myran och Cah och Isa83 - då är det våran tur nu då alltså! kul att det är några gamlingar kvar

pp08 gillar din statisik där m 3e gången gillt - blir isåfall också 1FET och 2IVF för mig med, samma som du! Måste vara ett bra tecken, eller hur!Skrattande

Marvin - GRATTIS till huset!! Vi flyttade också till hus för ett år sen. Bästa beslutet vi gjort! Känns som semester varje helg! Men ta det lugnt m att komma i ordning (jag vet, man vill så gärna fixa fint o mysigt tills alla kommer o hälsar på men inget är värt att du får ont i ryggen, blir stressad o påverkar bebben!

KRAM!
    Ja, nu måste det väl ändå vara vår tur, vi gamlingar... Kram M
  • myran6801
    Cahela skrev 2010-12-18 10:22:21 följande:
    Myran: Ja, jag har väntat på min tur i sex år så det borde verkligen vara dagsFlört
    Var till Linné och tog lite nya prover i torsdags så jag hoppas vi hinner få svar innan julstängningen, känns så tröstlöst att bara köra på i vanliga spår när inget händer. Hur mår du?
    Oj sex år är långt!!! Vi har varit i IVF-svängen i drygt 1½ år och innan dess försökte vi ett bra tag hemma. Tyvärr sökte vi hjälp sent. Fattade inte att jag var så gammal.......Och efter den här resan har man ju verkligen blivit varse om sin ålder, vet inte hur många gånger det påpekats det senaste året. Det är nog därför en och annan rynka tittat fram för att liksom spä på det ytterligare FlörtJag mår bra och hoppas verkligen att nästa försök går vägen eftersom jag fyller 43 i januari så får vi inte göra fler försök  sen. Har mer eller mindre tjatat mig till detta och också. I veckan ska jag hämta ut medicinerna för nästa försök som blir i slutet av december. Vi får hållar tummarna ihop nu så att det går vägen för oss! Kram M
  • myran6801
    Marvin skrev 2010-12-21 14:52:33 följande:
    Det är för lite snack om fertilitet och tjejers ålder, tycker jag och IVF också för den delen!!

Samhället tycker det "krävs" långa utbildningar, karriär och trygg ekonomi innan barnen kommer, men så viktigt kanske det inte är...speciellt om det sedan är svårt att skaffa dem.

Vi väntade väl länge med att söka hjälp, men hade tur och fick hjälp snabbt!!

Lycka till, alla ni som kämpar!! 
    Jepp, håller med att det talas för lite om åldern och även om IVF generellt. Hade inte min gynekolog sagt åt mig att söka hjälp vet jag inte om det blivit av alls. Nu i efterhand kommer jag ihåg att det var en väninna som försökte berätta för mig att IVF bara gick att göra tills man var 38. Men jag fattade inte då att det var bråttom

Kram m
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen