Inlägg från: CurlyRed |Visa alla inlägg
  • CurlyRed

Vi på CvL fortsättningen

Myran - lycka till m nya preparatet! Googlade på det precis, låter intressant!

• CurlyRed

Hej Poussin - välkommen hem igen!! Och ha en fortsatt skön Värmdö-vecka!!
    Japp Lotta är toppen, kom precis hem efter besök no 2.  Blev zonterapi nu med, men nästa mån ska jag testa första akupunkturen.
    Även den "långa kuren" börjar med den "korta", dvs jag tänkte fortsätta m lever reningen efter denna (nu 17dgr och sen 5v), sen finns ytterligare en kur (no 3) om man vill = den långa blir tot 13v. Vad spännande om du får med dig din darling!! Har inte ens våga fråga min, hehehehe   Dvs jag skjuter nog upp min fet, iallafall så jag hinner kur 1 och 2 ihop nu. Dvs får vänta ngn mån m FET.... om jag har nerver nog att vänta... man tycker ju att tiden bara springer iväg och vill göra försök nu direkt när de varit stängda så länge... men om kroppen inte är redo, kanske det inte är någon ide...

Woups var man tvungen att anmäla sig fastän det var "prova på"... har ni mailat o frågat och nu var det fullt eller? Attans isåfall...
    Isåfall ses jag gärna också o äter innan iallafall. 

Cah - japp, vid Mariatorget... Är det centralen du menar m "stationen" ja, träffas gärna någon annan gång där i krokarna!    

• CurlyRed

Åh Myran - vilken otur du har, stackars goa vännen!!! Jag är likadan, vaknar m ont i nacken och käkarna och Lotta säger att jag biter på nätterna... helt omedvetet gör man allt detta, är ju då så svårt att sluta... så det kan dessutom påverka tänderna... hmmmm får fråga tandis om mina nästa gång jag är där...
    Hoppas du får ett ok besked imorgon då! 

Tjorven & Kramiis - förstår er precis, ibland vill man bara lägga av med alltihop!! Jag hamnar i svackor också och tänker att om det inte har lyckats på 4 år, varför ska det då lyckas framåt...
    Men så av någon anledning så hittar man styrkan igen att fortsätta! Hoppas så att det vänder snart för er, både med energi och positiva besked!

Själv fick jag sån energi av sista besöket hos Lotta igår att jag ringde 2 samtal jag skjutit upp imorse! Så nu ska jag på nytt gynbesök och även till en ny naprapat för min onda rygg/axlar/nacke - och fick tid hos båda redan denna veckan

• CurlyRed

Hej alla,
    haft en tung vecka m ett vanligt gyn besök som slutade i diagnos " troligen sammanväxt äggledare/äggstock" på höger sida... Som antagligen stoppar blodflödet till livmodern på den sidan --- vilket i sin tur isåfall gör att det blir för lite blodgenomströmning och att embryos inte kan fästa (& slemhinnan troligtvis blir för tunn).
    Anledningen antingen ärr från tidigare utomkvedshavandeskap (som jag inte ens visste att jag haft isåfall) eller Endometrios (som jag inte heller visste att jag har isåfall) 

Gick därifrån smått chockad mitt på lunchen... & försökte tänka på annat på jobbet på em, men inte så lätt...
    Idag varit på möten hela dagen men ikväll samlar jag energi och imorgon ska jag sätta mig och ringa runt...
    Först till Ackis, där man undrar varför ingen sett något på 1 IVF och 2 FET (& inte har de ju sett något på tidigare 2 st IVFs på CVL och inte hos sambandsläkaren och inte hos St Göran där vi gjort Fertilitetsutredningen)...

Det konstigaste är väl att vi t o m gjorde spolning av äggledarna på St göran (för 2 år sen) och om vätskan gick igenom, så borde det ju inte vara sammanväxningar... eller så har det hänt efteråt... 

Om man ska försöka tänka positivt i allt eländet, så är det väl att från att varit "oförklarligt barnlös" i 4 år, så kanske det finns något som man kan göra något åt. Men just nu känner jag mig rätt utelämnad i allt det här...

och till på köpet fick jag samma dag veta att en kollega till är gravid med 2a IVF babyn och att Viktoria väntar barn.... Jätteroliga nyheter ... men timmar efter det här besöket var det lite svårt att ta in...

kram till er alla, hoppas komma m lite bättre humör och förhoppningsvis ngt besök bokat snart.    

• CurlyRed

Tjorven vännen -  VAD KUL !! Jippi!! Lyfte mitt humör att höra något så positivt! 
    Kramar till alla er andra också!!

EGO - Jag hade en till tung dag idag --- i byråkratins tecken... 
    När jag ringde Ackis, så visade det sig att eftersom vi är Stockholms-bor (som Stockholms landsting själva positionerat ut till Uppsala pga för långa köer), så har vi inte rätt till vare sig undersökning, utredning, Doppler VUL eller någonting!! Det enda Stockholm betalar för är IVF och FET....
    dvs nu har vi hamnat mitt emellan systemet....

Frågade den rara BM vad vi så skulle göra och fick svaret att vi måste göra allt själva i Stockholm. Dvs övertala min privata gyn att skicka remiss till ngt landstings-finansierat läkarhus eller också göra nytt gyn-besök någon annanstans och låta dom skicka remiss.
    Tydligen är vård-garantin 3 månader, så har jag inte kommit fram då i kö, så får man vända sig till Vårdgaranti-enheten (el dyl...).  Men allt måste man alltså driva själv (igen!!).

Tyvärr gjorde vi ju utredningen privat på St Görans IVF enehet, där vi även gjorde spolning av äggledare. Men Ackis BM trodde det skulle bli svårt att få dom att erkänna ngt fel, eftersom en ärrbildning eller sammanväxning kan ha skett på de sista 2 åren efter utredningen.. Dvs tillbaka på ruta 1 igen.

Jag hatar att känna mig grinig och bitter (ni känner ju mig, levnadsglada Curly...) men den här veckan har varit lite föööör mycket...  

Men men... nu är det helg och vi har flera mysiga planer och jag ska försöka fokusera på annat. På måndag blir det att sätta sig vid telefonen igen.

Om någon raring här i tråden har tips på en kunnig gyn eller fertilitetsläkare -- skicka mig ett mail!! Jag vore sååå glad för det!

• CurlyRed

Cah - tack för värmande ord och tips! Jag behöver bara ha ett besök bokat och "vara igång" och ha en plan tillsammans m en läkare - sen kommer det släppa. Min frustration är enbart för att man är helt ensam i det här, ingen inom sjukvården "fångar upp". Man får själv ställa sig i alla köer, ringa runt som en galning och tjata --- fastän det borde ha upptäckts av läkare själva. Varför remitterar inte de då vidare...???
    Njuta av livet är vi annars väldigt bra på!! Golf, inredning, odla grönsaker/örter... jag har massor m hobbies, så det håller mig sysselsatt. 
    Adoption vet jag att min sambo är helt negativ till tyvärr. Så det kommer vi nog inte diskutera igen - om vi inte efter ytterligare utredning får höra att det är omöjligt att själva bli gravida.   

Anyhow, jag ska sluta "grina" här i tråden nu, känner mig inte som mig själv här    

Tjorven - tack för ALLA tips och stöttande ord, du är fantastisk !!! Jag mailade dig precis.
    och stort LYCKA till m Oddvar! Jag har också haft honom och fick bra intryck.

Poussin - hoppas du mår bra trots näspuffar!
    Myran - skickar positiv kraft till dig m tandproblem o dyl!

• CurlyRed

Tjorven - GRATTIS vännen!!! har inte varit inne sen i lördags - och vilka glada nyheter som mötte mig!! Du ska se att det går vägen nu!! Jag har positiva vibbar !

• CurlyRed

Vilken härligt energi-flow vi har fått här i tråden, jag smittas direkt !!

Kramiis - söta du tack, vi gav nog varann en boost alla 3 tror jag! Och fler "kickar" blir det om vi ses fler gånger

Tjorven - härligt m såna dagar!! Precis vad både du och knyttena behöver! Och kan du dessutom hjälpa mannen, underbart!    

Själv har jag precis kommit hem fr mysig AW m jobbarkompisar m middag och boule tävling! Undrar ni hur det gick... vi vann m 1 poäng, hahahaha! 

Susie - tack som frågar!  Jo, jag är tillbaka som "mig själv" igen, m glad livsinställning. Härligt!  Sista veckan har nog varit en av de tuffare emotionellt på länge. Men efter en ny bra Gyn m skön inställning och proffsigt bemötande, har vi nu satt en gemensam plan. Först nya tester (mina snart 2 år gamla) och sen får vi se hur vi går vidare. Dvs jag tänker skjuta upp resterade FET litegrann. Vill först komma i balans och så får resten komma efter det. Antingen blir det i okt/nov eller Dec... eller i värsta fall om även han ser sammanväxningar el dyl, så blir det remiss och väntetid och inte FET förrän ngn gång i vår. Men vill inte ens tänka så just nu - i bästa fall blir det redan runt v43 typ.

• CurlyRed

Vill bara skicka en STOR KRAM till alla!! Blir så glad och lycklig inombords när jag läser om all värme och all styrka här i tråden!!! Ni är bäst allihop !

och Kramiis - vad lustigt att vi var på samma "aktivitet" samtidigt, hahahaha! Låter som du har "hittat rätt" m jobb och nya jobbarkompisar - nu börjar livet, eller hur !!  

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen