Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

CurlyRed skrev 2010-12-21 19:08:26 följande:
    Hej,
    sitter i samma båt som er... Jag slutade m p-piller på min 33-årsdag och tyckte att det var "gott om tid"... många av våra vänner hade då precis blivit gravida eller precis fött barn nummer 1.

Men nu 3,5 år senare så undrar man lite var tiden tog vägen... ??? samma vänner har nu 2 eller 3 barn...
    vilket ibland kan göra mig gråtfärdig (särskilt när någon berättar glädjestrålande att de är "gravida igen" --- och man skulle bara vilja skrika rakt ut...) men självklart biter man ihop o ler glatt o grattar

Har nog aldrig insett att det skulle kunna bli ett problem och att vi började sent... men nu är jag 36 och min man 37...  hade ju alltid velat ha 2 eller kanske 3 barn... men nu skulle jag vara sååå glad bara för ett friskt barn!

Tänk att jag ätit p-piller sen jag vart 17 år och varit livrädd om man missat ett piller någon dag... och så
    hahaha, nu när man tänker tillbaka känns ju det rätt skrattretande!

Kram på er alla kära kämpare!!! Cah & Myran, vi får hålla ihop här på FL och ge varandra god energi och styrka!Flört
    Absolut, självklart ska vi hålla ihopa och stötta och peppa varandra. Kram M
  • myran6801
    Susie skrev 2010-12-23 11:00:29 följande:
    Ville kika in och önska alla en fin Jul!Hjärta
    Kram till er alla!
    GOD JUL till dig oxå! Kram M Hjärta
  • myran6801
    Susie skrev 2010-12-26 17:46:32 följande:
    GOD FORTSÄTTNING!Hjärta

Hoppas alla haft en fin Jul! Vi var ju beordrade att stanna hemma så vi var själva jag, karln och dottern, men hade det riiiktigt mysigt och juligt!

Myran, Nu är det väl bara några dagar kvar innan första sprutan gumman?! Gud så himla skönt, jag vet inte vad jag ska säga men jag vill inget hellre än att ni nu ska lyckas! Undrade också om ni har diskuterat med läkaren ifall du får två ägg med bra kvalité så används väl båda?
    När är tiden för Vul bokad? Hur många dagar tar du sprutorna? Var det nåt annat den här gången?
    Stor Kram!
    Nu är det bara 10 dagar innan jag får träffa vår lilla älsklingHjärta
    Fantastiskt, är det sant att det bara är 10 dagar kvar till lillisen kommer! Gud så underbart!!! Vi har också haft en fin jul, vi firade med min mans familj på julafton och mina föräldrar på juldagen. Om allt går som planerat så börjar jag spruta nästa helg och första VUL är bokat till fredag den 7 januari. Kliniken skall ringa den 4:e för att kolla att vi kommit igång som vi ska. Om det blir 2 fina ägg kommer vi att sätta in båda då de som regel gör det vid min ålder eftersom risken för tvillingar är så små. Hoppas hoppas det blir några fina ägg denna gång som garanterat blir den sista för oss. Vi ska prova den korta metoden denna gången i övrigt är det inga förändringar. Är ledig denna vecka vilket känns skönt och jag passa på att göra roliga saker och få kroppen i balans till starten. På tisdag har jag bokat akupunktur vilket var ett tag sedan och hoppas såklart att det har bra inverkan på kroppen. Vet du om det är en flicka eller pojke ni skall få snart? Förstår att du längtar nu!!!! Sköt om dig söta vän och vi håller kontakten, kram MHjärta
  • myran6801

Susie, åh jag hoppas du klarar dig från att må sämre, håller tummarna {#emotions_dlg.flower} Tänk att det bara är några dagar till lilla skrutten kommer, såå underbart! Tycker det känns som igår när du berättade den glada nyheten här på FL. Följer dig i tankarna och här såklart de sista dagarna fram till lilla bebben tittar ut Nalle Jag är ledig fr jobbet nu i mellandagarna vilket känns jätte lyxigt och skönt. Ska träffa en kompis som jag inte sett på jätte länge lite senare i em. Jag har försakat mina vänner ganska rejält det senaste 1½  året för jag har inte orkat umgås utan mest varit inne i mina egna IVF tankar mest hela tiden Rynkar på näsan Alla våra vänner har barn eller väntar barn och tyvärr hamnar man lite utanför när man inte är i samma situation. Men som sagt senaste tiden har jag hållt mig undan så det är mest mitt eget fel.  Till helgen sätter jag igång med sprutorna igen, allt är samma förutom att det är korta metoden denna gång (fortfarande menopur högsta dosen..) Vore väl attans om det inte skulle bli ngt guldägg denna gången heller! Det känns tryggt att du vännen kommer att följa mig och hoppas du mår så bra att du orkar hålla kontakten här Glad.
    Tag det nu rikgtigt lugnt de sista dagarna och samla krafterna till den 5:e! Massor av styrkekramar vännen, M Hjärta

• myran6801
    tjorven01 skrev 2010-12-27 19:38:55 följande:
    Hej tjejjer,
    Hoppas att ni har haft en mysig julhelg.
     Ville bara fråga om någon av er har hört talas om DHEA? hittade denna sida www.centerforhumanreprod.com/premature_ovarie.... Vet inte om det är möjligt att få detta i Sverige men det går att beställa via UK. Tydligen har forskare i Israel gjort studier på detta med positiva resultat men det lär ju dröja innan det blir vetenskapligt vedertaget.
    Kram till er alla
    Jag har haft kontakt med en tjej här på FL som provat DEAH. Det är inte tillåtet i Sverige då det klassas som dopingmedel. Kan ge biverkningar som acne mm....

Här är en länk till gruppen där de diskuterar dhea health.groups.yahoo.com/group/fertilitetsboos.

Har själv inte vågat mig på att prova.  Hälsn M
  • myran6801
    CurlyRed skrev 2010-12-27 11:20:39 följande:
    Hej på er Susie & Myran - o alla andra!
    Vill bara önska God fortsättning, hoppas ni haft sköna julhelger allihop!!

Myran - har vi ungefär samma dagar för VUL O ÄP då kanske ? Jag kör sprutor fr den 6e jan, vul 13e jan och så ÄP ngn gång v3 (dock på Ackis denna gång som du vet).

Susie - låter helt underbart m ert VUL!!! Tänk att få sån närkontakt innan hon ens är född - helt fantastiskt!

Njuter hemma idag, tog en semesterdag, haft sovmorgon, eldar nu i braskaminen o njuter av snöflingorna uteFlört.

hej svejs!
    Kul att vi kommer att följas åt nästan, tidsmässigt. Jag börjar med sprutor kring sista december, VUL 7 januari och ÄP veckan efter. Kram M
  • myran6801

tjorven, vad skönt att du kan ha en bra dialog med din läkare och han att han vet om att du tänker ta DHEA. Jag vet en här på FL som fått mkt fina ägg när hon tagit DHEA iochför sig bytte hon även medicin vid det tillfället till Fostimon och även senare. Var tog du ditt prov som visade att du hade lågt värde? Var det i samband med IVF- utredningen? Jag hade nog testat DHEA om det inte vore för det att jag tror de påverkar när man tar Levaxin som jag tar. Jag har bara marginellt förhöjt värde men tar Levaxin för att förbättra chanserna vid IVF. Det var SH som gav mig det och när jag bytte till CvL tyckte de att jag kunde fortsätta. När börjar du din nästa IVF och när tänker du börja med DHEA, har läst någonstans att man bör ta det ett tag innan man börjar. I sverige säljs 7-keto som innehåller DHEA men i små mängder om jag förstått rätt.
    Berätta gärna mer, det är alltid spännande att höra om nyheter. Lycka till, kram M

• myran6801

Tjorven, Det är inte klokt egentligen att man ska behöva vara sin egen doktor i denna IVF snurra. Det tog mig ett bra tag att förstå det så jag tappade massor av tid och med tanke på min ålder så var det inte kul. Har du frågat din läkare om DHEA kan interagera med Levaxin? Jag fick tips om en leverantör som man kunde beställa DHEA ifrån och skickade en fråga till dem om man kunde ta de båda preparaten samtidigt, men de svarade bara att de inte kunde ge några medicinska råd utan man måste prata med sin läkare. Vågade därför inte laborera själv. Har sett i tidningen att man kan få DHEA testat på Scanlab, men det kostar ca 600 kr.  
    Jag räknar med att mensen sätter igång till helgen så då ska jag börja spruta med menopur, korta metoden. Hoppas hoppas det blir några ägg, har haft få ägg och av dålig kvalitet tidigare gånger Rynkar på näsan
    Har fått tjata mig till ytterligare ett försök och även att byta metod. Tycker läkarna är så ointresserade att prova nya mediciner och även andra metoder.  Kram M

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen