• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Embla82

Piken, hoppas bara att det är vanlig växtvärk. Mitt missfall började med blod långt innan smärta, och på nåt sätt har jag fått för mig att det är så för dom flesta. Så började det med ont så är det säkert växtvärk!! Hur känner det nu?

Cookie, grattis till äl-sprutan eller vad man ska säga!! Se nu till att inte ramla med den i trappen så den flyger all världens väg. Det lyckades jag med..men tack och lov höll den!!
    Så idag blev det äggplock för min del. Fick lite av en chock när jag låg där för de flesta blåsor var på tok för små så dom tog dom inte alls, så jag tror jag fick ut bara 5 ägg, men får veta mer imorgon. Så nu är det riktigt oroligt faktiskt, det finns ju risk för att inga är mogna... och om bara ett eller två är mogna finns ju risken att dom inte klarar att bli befruktade  
    men det positiva är att jag nästan inte har ont alls, behöver inte ens ta en alvedon. Helt enorm skillnad mot förra gången, emn så tog dom nästan alla blåsor då.. 17 mot 5. Faan.
  • Embla82

Hhoppas, välkommen och lycka till på äggplock imorgon!! 

Min sambo tycker också det är lite jobbigt att presetera så där på beställning.
    Men så vi gjorde imorse var att vi gick upp i god tid så han hann vara vaken en bra stund innan... och så fick han ta god tid på sig. 
    Jag var på tok för nervös för att ens kunna tänka mig att hjälpa till..
  • Piken

Tack tjejer! Jag tror att jag väntar med vul, har bestämt mig för att komma över tidigare ma tiden, så det blir inte vul förrän i slutet av februari, ja om inget annat händer som förändrar mitt ställningstagande. Inget blod idag iaf. Förresten vad kan man se med vul så här tidigt? Det lär ju inte finnas något hjärta som tickar än, det brukar väl inte börja ticka förrän vecka 6-7?

Ja, Embla82 hur har det gått?

Susie: Det är ett h-e att ruva, det är så ångestfyllt och hemskt, känner med dig.

Får man som kvinna ens följa med mannen till rummet som han lämnar sitt strå till stacken? Har aldrig varit frågan om det, utan min man har fått gå själv och som tur har han kunnat prestera (förutom nu sist där han missade lite öppningen till burken {#lang_emotions_smile})

• Hhoppas

Piken: jag tänkte inte följa med in i rummet, då vi har sådan tur att vi kan fixa det hemma. Och då kan man ju vara med. men dom andra gångerna har vi inte gjort så. det var därför jag undrade om ni hade några tips om hur ni gjort. men jag tror jag tar sonen till förskolan så får mannen prestera i lugn och ro.

Madde med Isak-06
  • Kakor

Embla: Hoppas att dina 5 ägg är riktigt bra! Det behövs ju bara 1 befruktat ägg för att det ska funka, så jag fortsätter att hålla tummarna.
    Tur att sprutan höll!! Om den inte skullehålla så råkar jag ha 3 Otriville sprutor extra liggande i kylen... Så jag kan göra sönder flera stycken.. {#lang_emotions_smile} Hoppas det blir insättning på torsdag! Då kanske vi ses där :)

• Cahela
    Vi har 15 minuters bilresa till kliniken men vi gör så att mannen får prestera där istället, så missar vi så lite som möjligt om något skulle gå fel. Han har inga problem att göra det där på kliniken även om han inte slår frivolter av lycka. Jag tyckte det kändes lite lustigt när sköterskan (ung och snygg) kom och sa att följ med mig till honom, så visade hon honom vägen till rummet.{#lang_emotions_wink} Sist jag lämnade blodprov så kom det ut en kille som såg minst sagt besvärad och röd i ansiktet ut. Min man sa till mig att han fattade vad den killen precis gjort i rummet.

Embla: förstår din känsla på ÄP. Var det herr H som gjorde det? Vad sa läkaren?
    Gift med A.
  • Piken

hhoppas: Aha ni bor så pass nära, så är det inte för oss, vi far ca 13 mil enkelresa och då fungerar det inte.

Jag håller tummarna att det blir guld ägg till dig Embla82! Visst körde du med menopur denna gång?

• anlo24
    En personlig fråga.

Min sambo tycker att det är jobbigt med sex nu. Verkar inte ha nån sexlust.
    "Tycker att det är så mycket fokus på allt..."

Nu är det 4 v sen sist. Jag är orolig nu för att detta kommer att påverka hans spermiekvalite. (Den var normal på spermieprovet). I våra papper står det att det är lämpligt med 2-7 dgr avhållsamhet innan ÄP. Men räcker det med bara då eller är det extra bra om han har utlösning fler ggr??

Jag tycker att detta är så jobbigt. Blir bara arg på han."Tycker att det är väll det minsta du kan göra. Det är jag som går igenom beh".
    Vilket jag skäms för att jag säger och säkert inte så psykologiskt... {#lang_emotions_undecided}

Som ni förstår tjejer så behöver jag råd!

Kramar
  • Kakor

Det är klart att det blir mycket fokus på sex och det blir ju påfrestande, det är inte så konstigt.

Jag kan inte tänka mig att det ska skada om ni följer råden. Att man ska behöva komma flera gånger innan borde ju inte spela någon roll.

Det är inte alltid man är så psykologiskt smart när det kommer till det här. Jag känner själv ibland att jag går igenom så mycket av det här ensam och blir sur för det fast det är helt ologiskt och min man kan ju inte göra mer för mig än han gör. Men jag försöker förklara för min man vid perioder jag inte är besvärlig att han måste stå ut med det just nu och att han inte kan förvänta sig att jag alltid är som vanligt samt att jag kommer säga lite dumma saker ibland. Han har hittills försått det och när han märker att det är någonting så kommer han hem med blommor eller presenter för han vet inte hur han ska tackla mig riktigt :)

Hela tiden är det så mycket att oroa sig för, det är en tuff process att gå igenom.

• Hhoppas

God kväll!
    ÄP gick fint. Fick ut 13 ägg i godkänd storlek. Så nu känns det i magen. Men jag hade smärtstillande hemma så jag klarar mig.
    Nu är det bara att vänta och hoppas att dom inte ringer från CvL.

Madde med Isak-06
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen