Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

Susie skrev 2011-01-02 11:10:05 följande:
    Hej Myran!

Precis, de borde nog göra ett VUL till på måndag och som sagt så säger blodproverna mycket enligt vad jag fattade! Minns fasen inte hur jag gjorde med mina spottings, irriterande! Om jag nu väntade eller inte till den riktiga blödningen kom igång eller inte!? Har du inget nummer typ journummer eller sån där minicall du kan ringa, för som Anlo skriver kanske du kan börja spruta idag då.....?
    Vet du, en annan sak, lite kul.....tänkte bara om du känner för det......Det finns en tjej här inne med nick Solskina som har förmågan att "spå" eller känna av tex datum när man blir gravid eller helt enkelt en känsla osv. Förstår att det kan vara känsligt i ditt fall gumman men man får ju ta det lite med en nypa salt. En vän till mig tipsade om henne då hon haft väldigt rätt i mycket med det hon förutspått. Min kompis stämde det nämligen på. Jag skrev till henne i Aug 2009 när vi fortfarande försökte hemma i sänghalmen och just fått veta att vår Ivf skulle starta i Jan och frågade om hon kunde se ett möjligt datum eller få en känsla om vi skulle lyckas eller inte osv. Jag fick svar nästan direkt och hon skrev" 5Förvånad "Jag får en stark känsla av siffran 5". När jag frågade henne igen om hon trodde det kunde ha att göra med att jag kanske blir gravid snart (aug 2009) och kanske skulle få ett BF i MAJ (månad 5)kanske? Då skrev hon nej. Nej inte i Maj, ni kommer lyckas genom er Ivf och jag ser er med barnvagn. Du kommer få en flicka till".
    Hade helt glömt bort den här koversationen vi hade haft och antog bara att det inte stämmer tills min kompis påminde mej idag. 5e Jan!!!??? Sa hon inte 5??? Dessutom är det liiiite speciellt att jag blev gravid den 5 MAJ.................. Alltså tre femmor här och väntar en flicka.
    Ville bara skriva det, för tyckte det va såå himla coolt! Ifall nån vågar sig på att fråga henne
    Kram Kram!
    Hej vännen, går här och är lite nojjig som man kan vara innan man sätter igång, ja du vet Ska jag börja med sprutor idag, imorgon eller ska jag ringa CvL först.....Har tyvärr inget journummer. Ska ta en promenix så får vi se om tankarna klarnat sedan. Usch varför är man en sådan jäkla kontrollfreak. Min man sa just att sluta fundera du kan inte styra kroppen, och han har ju rätt! Dessutom oroar jag mig för att jag inte ska kunna gå till min akupunktör vid ÄP och ET eftersom hon bara jobbar tis-tors och nu blir det väl ÄP fredag och ET söndag om allt går enligt planerna. Förresten, visst gör CvL ET på söndagar???? 
    Oj vad jag tröttar ut er med detta...
    Wow vad häftigt med spå-tjejen och att hon hade så rätt!!! Henne skulle jag vilja fråga! Nu ropar mannen att vi måste gå! Hörs senare. Kram
  • myran6801

Idag är mensen igång ordentligt så jag bör starta imorgon måndag med sprutorna,
    Tjorven, varför fick du inte börja med på en måndag? i CvLs infopapper står det att man inte får börja med sprutorna på en tisdag, det står inget om måndag. Det står också att man skall börja dag 2-3 och räkna första dagen från då mensen är riklig. Jobbigt att man inte kan ringa dem och fråga. Kram M

• myran6801

Anlo, jag brukar inte vara lättstimulerad. Imorgon är det dag 2 med "riktig" mens. Är det ngn som hört att man inte får börja på en måndag? I mina papper står bara om tisdag. Kram M

• myran6801

Det är ju helt otroligt och fantastiskt!!!! Vilken liten guldklimp Nalle, blir helt tårögd
    Vad underbart att ni snart är tillsammans på riktigt, inte långt kvar nu!!!!!
    Sköt om dig nu vännen! Själv sitter jag på jobbet just nu! Kram kram

• myran6801
    Susie skrev 2011-01-03 11:49:46 följande:
    Glömde.....
    Om du vill skicka ett mejl till henne, hon som spådde mej...Jag fick svar av henne igår när jag berättade att det stämde så hon är fortfarande aktiv
    Sök på alias "Solskina" eller lägg bara ett litet meddelande och hänvisa att jag tipsat
    Kram!
    Sååå spännande, vågar man spå sig tror du. Återigen detta kom från kontrollfreaken, man vill ju veta
  • myran6801

Susie, nu känner jag mig feg o vågar nog inte sia om framtiden.....hua vad gör jag om om hon säger det blir 0 ägg och skaffa hund istället......Ikväll blir det spruta av, en massa blandning menopur, högsta dosen. Måtte nu kroppen svara på behandlingen och fixa fram guldägget! Kram

• myran6801
    CurlyRed skrev 2011-01-03 20:07:11 följande:
    God fortsättning alla!!! 2011 here we come - eller hur GravidPlus!!!

Vi har haft övernattande gäster hela helgen, som inte vet ngt om vår IVF karusell... så har inte varit inne här! Men ni har varit aktiva alla härliga tjejer ser jag!!
    Susie, stor kram till dig som ligger inne och bara "väntar"!!! Tur att FL och FB finns !

Och Myran, lycka till nu m alla sprutorna!! På torsdag gör jag dig sällskap m sprutan i högsta huggFlört!

Fick lite ångest igår morse... upptäckte att jag fått urinvägsinfektion igen... sabla jäkla skit att komma just nuuuuu.... Drack typ 1,5 liter tranbärsdricka o 1L citronvatten men inget hjälpte...
    läste massor på nätet imorse - ska man gå till läkaren o be o få antibiotika eller inte... och skadar det då äggen när jag ska börja m sprutor på torsdag??? Hittade som vanligt helt olika info på olika ställen...
    Så ringde in till min IVF läkare idag och det var tydligen ok, så länge man inte skulle göra ÄP och ET under tiden som antibiotika kuren varade... puuuh. Så nu blir det tabletter må-fre denna veckan... och så Puregon sprutor fr torsdag.

någon av er som haft UVI i samband m en IVF?
    Stackars dig som fått UVI Jag vet exakt vad du får lida, jag får UVI jätte ofta och har fått det efter varenda IVF! Har också hört att det inte ska vara ngn fara att ta antibiotika vid IVF. Denna gång ska jag kolla om jag inte kan ta antibiotika direkt efter ÄP och ET. Har fått tabletter utskrivet att ta efter sex eftersom jag alltid får UVI då och dem borde jag ju kunna ta även efter ÄP och ET hoppas jag. Läkarna vet inte varför jag får UVI hela tiden efter IVF men en teori är att jag inte tål mina egna  bakterier och vid ÄP går de in via urinblåsan och då kan det komma in bakterier där.

Hoppas du kryar på dig snabbt nu när du får medicin, det brukar ju inte ta lång tid innan de hjälper.  Kram M
  • myran6801

Hej!
    Blev visst lite fel, de går inte in via urinröret men via urinblåsan när de ska punktera äggblåsorna var vad doktorn sa förra gången. Han menade att det eventuellt var därför jag fick UVI för att det kom in bakterier då. Men vem vet, faktum kvarstår dock att jag får UVI varenda gång jag gör IVF. Idag pratade jag med CvL och på fredag är det alltså dags för VUL. Hoppas hoppas så att det är några ägg.                                                                                  

Poussin, ja visst är det lite bökigt med Menopur och särskilt som jag tar max dos, sex ampuller som ska blandas med en vätska Men som med allt annat så vänjer man sig. Ikväll är det dags för spruta nr 2.

Djurgårdsrutan, så underbart att ni äntligen är hemma. Ge lilla Cornelia en kram fr mig NalleHjärta

CurlyRed, hoppas du mår bättre nu

Susie, hur har du det vännen, lite nervös inför imorgon? Jag tänker på dig och din lila prinsessa som snart får komma ut. Massor av kramar vännen, M   {#emotions_dlg.flower}Hjärta

• myran6801

Hej alla!
    Har just tagit 3:e sprutan. Igår råkade jag tappa en av burkarna med pulver på badrumsgolvet. Gick inte så bra den gick sönder. Ska fråga CvL på fredag om de har en extra som jag kan få annars måste de skriva ut ett pkt extra eller så kanske doktorn säger att det räcker med dem jag har. Ja ja vi får se på fredag, nervöst, hoppas det finns några äggblåsor och hoppas verkligen de innehåller ägg. Vid två tillfällen har jag ju bara fått ut 1 ägg resten av blåsorna var tomma. Inte något jag önskar någon, det är oerhört jobbigt att vara med om,

Åh vad jag undrar hur vår vän Susie har det, nu måste väl hennes lilla prinsessa ha tittat ut.

Sköt om er alla, så hörs vi snart igen. Kram M{#emotions_dlg.flower}

• myran6801

Idag är en ledig dag, skönt! Synd att det blåser så ute bara, men det får bli en långpromenad ändå. Ska åka en sväng till min bror med magvänlig proviant, han har fått vinterkräksjukan. Är livrädd att bli smittad så jag behåller nog handskarna på och hänger matpåsen på ytterdörren

Intressant att vi är så många som har problem med UVI. För min del får jag det ju även i samband med IVF vilket inte är kul. Har flera gånger frågat om det kan påverka att det inte blir plus men läkarna säger samstämt NEJ. UVI är faktiskt det jag oroar mig mest för vid IVF för jag blir så jäkla dålig när jag får det. Ska återigen fråga imorgon när vi är på VUL om jag inte kan ta ngn medicin i förebyggande. Men jag tror inte de vill de antibiotika i samband med ÄP och ET. Vi får se vad de säger.

Ha en bra dag allesammans. Kram M

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen