Vi på CvL fortsättningen
är det 42 eller....
Susie, Åh här kommer en bamse stor grattiskram till dig och hela familjen!!!! Det är ju en riktig prinsessa, den sötaste jag sett Jag är så lycklig för er skull och så skönt att höra att allt gått bra. Måste erkänna att jag precis som anlo var inne här och höll utkik många gånger och har tänkt på dig och lillan. Vilket sött namn, Viola, en liten blomma som trotsade snön och tittade ut mitt i vintern. Jag har just kommit tbx från Uppsala och VUL. Det är tre äggblåsor och den största var 11 mm så om allt går som det ska blir det ÄP i slutet av nästa vecka. De ringer i em och berättar om vi skall dit en gång till för VUL. Jag är ledig idag så nu ska jag ta mig an några stolar som skall få nytt tyg. Ska bli skönt att det äntligen blir av!
Kramar M
Nu har jag pratat med CvL och jag ska fortsätta min dos med menopur och idag oxå ta den andra sprutan orag,..någonting. På tisdag ska jag tbx för att de ska se hur blåsorna utvecklat sig. Fick också veta att det är ok att ta antibiotikan som jag föreslog efter ÄP och ET för att undvika UVI. Hoppas jag kan slippa det den här gången
Tjorven, tre äggblåsor är väl inget toppantal men för mig handlar det nu mest om att alla innehåller ägg. Har ju haft otur 2 ggr då det bara var ett fjuttigt ägg och dessutom inte av bra kvalitet. Men nu kan jag bara vänta och se.
Fjällsippan, välkommen till denna fantastiska tråd, alla här är supergulliga så du har gjort helt rätt att joina oss Tack för dina tumhållningar.
Susie, hur går det med prinsessan Viola? Sover och äter hon som hon ska? Vår lilla trådbebis, så söt och go!!! Hur mår du vännen? Skönt att det är över och jag förstår att det var läskigt, men nu har du din lilla prinsessa!
CurlyRed, jag har sprutat 6 dagar med högsta dosen (450) Menopur och jag kan inte säga att jag känner ngt heller. Men å andra sidan hade jag ju bara ynka 3 blåsor. Tror mig ha läst att vissa känner ngt direkt men jag vet inte om det är de som fått jätte många blåsor för då jobbar väl äggstockarna mer. På VUL och blodprovet ger läkarna info om hur äggblåsorna utvecklar sig och då kan de justera dosen.
Små räkorna, välkommen tbx! När planerar du syskonförsök och hur gamla är dina tvillingar?
Jag ska tbx till CvL på tisdag för nytt VUL och hoppas ju såklart att blåsorna ser bra ut då. Men min största oro är att de ska vara tomma eller innehålla ägg av dålig kvalitet. Men det vet man inte förrän på ÄP och på tisdag får vi också veta när i veckan det blir.
Idag ser ut att bli en solig dag, äntligen!!! Ska ge mig ut på en långpromenad. Ha en skön dag allesammans!
kram M
Tack söta ni för att ni kommer med positivitet!!! Det värmer gott att ha er alla här särskilt dagar som känns extra jobbiga. Vågar liksom inte hoppas och tro något eftersom läkarna hela tiden är så negativa pga min ålder och att det blir så få ägg. Men som ni säger 1 litet guldägg räcker ju. En stor hjärtlig kram till er alla! M
Tjorven, tack söta du för tumhållningen Är lite nervös inför VUL imorgon.
Tack alla sötisar för tumhållningen och hälsningarna
Jätte skönt att höra ifrån dig Susie, har saknat dig här!
Lite uppdatering från mig, VUL visade 4 blåsor varav 1 var 19 mm och de andra 3 runt 11 så doktorn var orolig att vi skulle tappa den största. Det gör mig jätte orolig eftersom jag vid två tidigare IVFer endast haft ägg i en blåsa, tänk om det är den . Kommentaren idag från doktorn var "...det är ju inte precis någon jätte skörd här". Fick besked efter lunch när de analyserat blodprovet att jag ska ta sista menopuren idag och ägglossingssprutan imorgon så ÄP blir på fredag. Undrar om småblåsorna hinner växa till sig, kan de göra det på 1 dag??? eller om doktorn bara satsar på den stora???
Funderar och måste fråga er som har lång erfarenhet, om nu en blåsa "far iväg" redan nu får man då utslag på ägglossningstest och bör man mysa med mannen kanske???? Eller ska man undvika det så här nära inpå ÄP?
Poussin, lycka till på VUL på fredag, nu är det min tur att hålla tummarna hårt hårt
Helena och Axel, hur gick det på CvL idag? Vi kanske var där samtidigt!
Susie, härligt är du här!!!! Ja du har ju verkligen en poäng att mannens simmare måste vara på topp Har för mig att det står att man bör göra "en tömning" 2-4 dagar innan så kanske kan vara idé. Hoppas någon mer här vet. Har haft Dr Torbjörn på båda VUL denna gång men vet inte vem som gör ÄP och ET, glömde fråga när de ringde och meddelade tid. Låter hoppfullt m blåsorna hinner växa till sig, och INTE jäklas med mig och är tomma. Kram M