• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Miramis
    Cahela skrev 2010-02-04 16:37:30 följande:
    Miramis: Vad har du fått för diagnos av Falun? Hur många ägg har du fått fram vid ÄP?
    Jag har inte fått någon direkt diagnos. Jag är väldigt svårstimulerad. Vid första försöker fick jag fram 4 ÄB men bara ett ägg. Andra stimuleringen påbörjades direkt efter men då ville kroppen inte bilda någonting så det försöket avbröts. Tredje stimuleringen resulterade i 2 ÄB och 1 ägg som inte var moget.
    Jag har gjort test för äggreserven och det värdet är normalt. Jag har ÄL varje månad och har blivit stimulerad med pergotime tidigare. Men nu går det inte.
    Min läkare i Falun ville skicka mig på ÄD readn efter första försöket så jag känner inte riktigt att jag litar på honom. Därför vill jag att någon mer tittar på mina resultat.
    Jag hoppas att läkaren nere på CVL kan hitta något som missats tidigare i utredningen, ex att jag har brist på något som gör att kroppen inte kan tillgodose sig hormoerna vid IVF och att det går att behandla.
    Om inte så åtminstone att de kan förklara varför..
  • Piken

Cookike27: Grattis till 11 ägg och det är ju lite jobbigt efter äggplock.

Anlo24: Det kommer säkert att ta sig mer om några dagar.

Cah: Så du ska lära dig blanda spruta{#lang_emotions_smile} då är snart dax, härligt!

• Piken

GRATTIS Embla82!!!!!!!{#lang_emotions_smile} Ruvare igen, berätta hemligheten med att glömma bort att man är ruvare! Hade verkligen önskat mig kunna det.

• Kakor

Embla: Grattis!!! Vad kul att vi blir ruvare båda två (om något av mina ägg tar sig). Jag ska också försöka att "glömma" att jag ruvar. Har mycket som händer ändå, min man ska på sjukhus i nästan en månad och jag kommer att ha hur mycket som helst att göra på jobbet från och med måndag så förhoppningsvis ska jag inte kunna tänka på det hela tiden i alla fall.

Miramis: Har du testat olika sprutor? Puregon, Menopur... Det kan ju vara så att man reagerar olika på de två sorterna (det finns kanske fler, jag har bara testat två) Tycker det är konstigt att de inte vill att du ska göra fler IVF med tanke på att du faktisk fått äggblåsor även om det är få. Tror att CvL kan hjälpa dig och i alla fall ge dig mer svar. Där har jag alltid känt att jag har förtroende för de olika läkarna!

Piken: Tack! =)

• anlo24

Jag behöver ett råd.

Vi ska bjuda hem kompisar på middag imorgon som jag inte vill ska veta om vår IVF beh. Är det ok att ta 1-2 glas vin eller ska jag ta cola?? Dom har en liten baby och vet att vi försöker få barn. Men fått lite konstiga kommentarer. Så jag är lite besviken på dom.

Har ÄP på ons.

Hoppas på goda råd. {#lang_emotions_smile} Kramar

• Miramis
    Kakor skrev 2010-02-04 20:39:05 följande:
    Miramis: Har du testat olika sprutor? Puregon, Menopur... Det kan ju vara så att man reagerar olika på de två sorterna (det finns kanske fler, jag har bara testat två) Tycker det är konstigt att de inte vill att du ska göra fler IVF med tanke på att du faktisk fått äggblåsor även om det är få. Tror att CvL kan hjälpa dig och i alla fall ge dig mer svar. Där har jag alltid känt att jag har förtroende för de olika läkarna!Piken: Tack! =)
    Ja, lite konstigt tycker jag ju att de är. Mina första stimuleringar gjordes enligt långa varianten. Synerela och sedan Puregon. Den sista gången gjorde vi en kort variant med bara Menopur. Efteråt har jag läst att menopur ska ge färre men högre kvalité på äggen, vilket naturligtvis får mig att funder om mitt första ägg var helt värdelöst? Annars borde de väl valt ett medel som skapar fler äggblåsor??

Vad skönt att ni alla verkar nöjda med CVL. Förhoppningsvis så kan de ge mig mer svar. Lycka till alla.
  • Miramis
    Cahela skrev 2010-02-05 09:13:18 följande:
    Miramis: Vad har du haft för doser när du sprutat?
    Jag har haft jättehöga doser. Puregonet startade jag med på 150 ie men gick upp på 375 ie efter ca en vecka. Menopuret gick jag på med 375 ie redan från start.
    Som sagt mycket svårstimulerad. Känns som att hormonet inte tas upp av kroppen. Kanske beror det på att något annat fattas i kroppen.
  • anlo24

Är det nån som vet normalvärdet på Östrogen provet man tar? Försökt att googla men svårt att få fram nått som verkar relevant.

Jag hade 960 på sprutdag 7. Vad har ni haft?

Hade 5 blåsor på hö o på gång på vä sida så dosen höjdes. Är det antal blåsor och inte värdet i sig som styr sprutdosen. Förstår inte riktigt detta samband.

Är det nån som har koll på detta? Förklara gärna.

Kramar på er

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen