• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Hhoppas

God morgon!

Verkar lovande det, än så länge har ingen hört av sig från kliniken. Kanske något ägg tagit sig.
    Så ET i eftermiddag.

Madde med Isak-06
  • Turbomamma

anlo24: Det där med östrogenvärdet verkar superkrångligt och jag lyckades aldrig få nåt grepp om det. Tror att det stiger i takt med antalet blåsor och dosen sätts både utifrån blåsantal och med tanke på östrogenvärdet. Spontant skulle jag säga att 960 efter 7 sprutdagar inte låter så högt, men sen hade du ju inte heller så många blåsor. Kommer säkert att bli bra nu med höjd dos och lite fler sprutor. KRam och lycka till!

• Embla82

Anlo, jag vet inte riktigt hur östrogenvärdet funkar. Men jag hade 3500 nånting på dag 7. Men så hade jag väldigt många blåsor också. Så man mäter värdet i förhållande till antal blåsor. Jag tror ditt värde är helt ok, och blir bättre i och med doshöjningen.

• Cahela

Miramis: Om du är svårstimulerad dvs högdos och få äggblåsor så antar jag att det är det som läkarna bland annat tagit med i slutsatsen angående flera IVF. Vad visar de prover som du fått ta innan ni gjorde IVF?
    När du har ätit pergotime har du fått lämna progesteronprov efter förväntad ÄL? Hur många pergokurer har du ätit?

Gift med A.
  • anlo24

Lycke till idag Hhopas! Spännande att höra hur det gått.

Tack för era svar. Jag trodde att 960 var ett bra värde men då förklarar det att jag får höjd dos på sprutorna. Tycker att det känns lite osäkert att jag inte ska göra ett nytt VUL innan ÄP.

• Kakor

Nu har jag fått besked om mina ägg och av 11st så har 6st blivit befruktade. Så det är väl bra hoppas jag. ET blir imorgon klockan 11:45 :)

• Mickes puma

Grattis Embla och cookie! Hoppas att ET går/har gått bra!

Sitter i ett varmt Thailand nu och tror att mensen är på ingång. Gjorde ett FET 28/1 och har nu fått sega flytningar som jag brukar få innan :( Tur i oturen är att jag hinner komma hem till det är dags för nästa försök (tror jag kommer ha 2-3 dagar tillgodo) :)

Lycka till allihop, håller tummarna!!!

• Miramis
    Cahela skrev 2010-02-05 11:10:37 följande:
    Miramis: Om du är svårstimulerad dvs högdos och få äggblåsor så antar jag att det är det som läkarna bland annat tagit med i slutsatsen angående flera IVF. Vad visar de prover som du fått ta innan ni gjorde IVF? När du har ätit pergotime har du fått lämna progesteronprov efter förväntad ÄL? Hur många pergokurer har du ätit?
    Ja, problemet är att jag tror inte jag har gjort några blodprover i samband med att jag tog pergotime. Vi tog ett blodprov innan vi startade allting men sedan minns jag bara UL:er.
    Jag har begärt ut min journal så förhoppningvis så kommer den nu i feb.
    Pergotime åt jag under 4 månader. Dubbel dos mån 2,3,4. Alla månader växte det fram fina ÄB. Men om det fanns ägg vet vi ju inte. Innan jag startade med pergotime har jag fått mäta ÄL med stickor under 6 mån. Alla månader har visat på ÄL.
    Visst är det säkert så att det är en samlad bedömning som gjorts men det som är konstigt är att enligt läkarna så är alla värden bra men ändå händer inget..
  • DjurgårdsRutan

Cookie 27: Lycka till på ET i morgon. Låter som ett bra reslultat med 6 befruktade.

Mickes Puma: Håller tummarna för att mensen inte är på G. Låter härligt att vara i Thailand och slippa kylan och all snö här hemma.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen