• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • små räkorna

embla:jo,jag mår rätt så bra.har iofs varit sjuk i omgångar sen i höstas......börjar bli ngt trött på det hela nu.
    och just nu så håller vi på och städar och fixar som bara den här hemma eftersom att vi ska ha visning till helgen.....helt otroligt egentligen hur sterilt allt ska vara!!!!
    så det blir inte mga tankar på bebbar och ivf och så som du förstår.....kommer nog inte bli ngt fet förrän kanske i april/maj,vi får se.det är liiite mkt just nu!!

hoppas allt är bra med dig.hur har det gått med alla beh??var ligger du just nu??
    det är lite svårt att hänga med här när man inte har varit här inne på 2 mån.
    kram

♥stolt tvillingmamma♥ när är det våran tur att få en liten till????
  • Särlan

Hej tjejer! Har kikat in här några gånger och "spionerat" på er! ;) Spännande och stöttande att följa er.

Jag ska till CvL i mars för första gången för att dra igång planering för IVF behandling och det är med blandade känslor då jag har väl haft alla de komplikationer man kan ha av denna behandling förut men de har hittils resulterat i en nioåring och en sexåring så det var det värt! :)

Ville bara kommentera det här tiamant tog upp med om hur de vet att embryot hamnat i livmodern. I England, där jag bodde och gjorde mina behandlingar, vet jag att de alltid undersökte katetern embryot förs in med under mikrosskop efteråt för att försäkra sig om att det inte ligger kvar där. Den "grå fläcken" som syns på UL är den vätska embryot ligger i. Embryot själv är alldeles för litet för att synas på UL. Det är inte heller så lätt att hamna fel med embryot då livmodern inte är så stor och embryot ändå inte implanteras direkt och kan flytta runt där inne lite grand innan det implanteras. Men man försöker lägga embryot i en fin del av livmodershinnan.

Ha det gott!

/S

• Embla82

Smassk, välkommen hit Det kommer gå jättebra på CVL för dig, dom är supersnälla där.

Tiamant, ja, på linne gör dom som Smassk säger - dom kollar katetern efteråt att ägget verkligen är borta. Som en liten säkerhetskontroll.

Små räkor, ojda, fullt upp med andra ord. Hoppas det går bra med försäljningen! Har ni köpt nåt annat fint boende? Själv ruvar jag för tillfället. Vi får se hur det går.

• Susie

Hej tjejer,

Här är det kört för den här gången {#lang_emotions_cry}
    Mensen har dragit igång och nu dyker alla jobbiga tankar upp om "immunologiska faktorer" och annat som kan göra att det inte fäster.
    Tänker ni andra också såhär? Det kanske är extra vanligt att man känner så efter det första misslyckade försöket?
    Finns det nån som frågat CVL om det? Gör de tester för ens immunförsvar?

Kramar till er!

• Susie

Hej Embla och Cookie,
    ser att ni ruvar nu, va spännande!
    Är ni oförklarligt barnlösa eller nåt annat som kommit upp i er utredning?
    Känner ni av nånting?
    Har ju massor med frågor{#lang_emotions_embarassed}
    Vi har ett subventionerat försök kvar nu och väntar på info fr vår läkare men antar att det blir den långa metoden igen med färskt försök.....eller vet ni hur det funkar med FET? Har nån gjort FET in imellan i väntan på nästa IVF?

• Susie

Ursch, jag tycker det känns så jobbigt med bilden av vår lilla 4 celliga embryo i huvet fortfarande, som nu inte finns längre , med tanke på det ni pratade om, om man får se eller inte. Vi fick ju se klart och tydligt.
    Jag tycker läkarna och övriga på CVL är helt underbara!

• Susie

Måste få fråga, hoppas nån kan svara.
    Finns det nån som gjort FET och betalt själva? Undrar när man gör den betalningen? Görs den på kliniken eller hur funkar det?
    Nån?

• anlo24

Hej Susie

Jag är just hemkommen från ÄP. Där info ssk om att om man köpt ett 3-pack och har frysta ägg kan man byta ut en omgång med IVF + FET.

Annars har vi ett kompispar som gjort IVF där o fått en son. De har nu på syskonförsök gjort FET och bet då 9000 kr /gång för detta.

Vi bet nu för vårt paket när vi kom dit så det kan inte vara nån större skillnad. Men varför skulle ni inte använda er guldägg i första hand?

Hon info även om att man kan få lite bruna/rosa flytningar av Crione?? ursäkta stavningen :)
    Är du säker på att du fått mens o inte detta? Du har väll inte TD ännu? :)

Kramar AL

• anlo24

Är nu som sagt hemkommen från ÄP. Det gick över förväntan bra. {#lang_emotions_smile}
    Fick Alvedon o lugnande. Blev dåsig o lite snurrig av dessa. Hade en underbar ssk. Dr Holte stog för ingreppet idag. Han var ganska tystlåten o mumlade lite tycker jag.
    Eller så var det för att jag var så lullig... {#lang_emotions_laughing} Omöjlig att läsa av...

Fick ut 10 blåsor o 9 ägg. Så det känns superbra. Ska tillbaka på fre om det går som det ska.

Känner knappt nått i magen än så länge. Får se hur länge det varar... Hihi.

Nån fler som gjort ÄP denna vecka??

Kramar AL

• DjurgårdsRutan

Grattis till fint resultat på ÄP anlo 24. Dr H är ju ganska så tystlåten, men det kan ju vara så att det var alla fina grejor som du hade fått som påverkade dig med.

Jag var jättelullig när jag gjorde mitt första ÄP förra året, och fick hållas i bägge armarna av sköterskan och sambon, hi hi.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen