• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Mickes puma
    tulip79 skrev 2010-01-11 20:32:00 följande:
    Här är en till som hittat tråden!I november gjorde vi vår första ivf (icsi) vilken misslyckades. Fick dock 8 småttingar till frysen. Ska testa med ett av dessa nästa vecka - hoppas jag! Mensen är över så det är bara att vänta några dagar innan ÄL-testandet startar. Använder ni clearblue som är rekomenderat eller andra märken?
    Jag använder cb digital så slipper jag analysera och fundera, tydligare än så kan det inte bli. Funkar bra för mig då jag annars är rädd att söndertolka streck till höger och vänster. Det blir dock lite dyrare i kronor räknat men billigare i hjärnspöken räknat...
    Lycka till!
  • Annapanna7312

Hej på er!
    Nu har även jag hittat hit! Kul att kunna dela sina tankar o funderingar med er som går på samma klinik. Jag o min sambo har gjort alla tester där o allt är OK, ofrivillig barnlöshet :( Vi ska göra vår andra insemination (med sambons spermier) vid nästa ÄL och hoppas självklart att det ska "ta". Chanserna verkar ju inte så mkt större vid insemination som vid vanligt samlag... Hoppet finns ju alltid!!! Varje månad!!!
    Kram på er alla o verkligen lycka till med alla sprayer o sprutor

• Piken

Jaha, då har man ruvarångest, igen! Fick tillbaka två, de var fyrcelliga vid nedfrysning men den ena tappade två och den andra en cell vid upptiningen. Så vi får se, tror inte jag fått någon tvåcellig tidigare, de ha klarat upptiningen bättre. Vi får se, det känns bara att dessa är svagare än tidigare ägg. (kan inte låta bli att vara negativ bara...)

Hur går det med sprayandet och sprutandet? Embla82 har du fått börja med sprutorna? Cah när är det dax för vul?

• Embla82

Mickes puma, men å vilket hopp du ingav mig nu!! Hoppas verkligen att jag följer den goda ts-trenden. Men det kanske bero på hur man sköter sig som ts också? hihi, lite som att om man inte varit snäll får man inga julklappar. Nu ska jag verkligen se till att sköta min uppgift väl!

Annapanna, välkommen hit Jo men lite mer hopp finns det allt vi insemination! Dom tvättar ju spermierna så endast det bästa kommer med och så hamnar ju spermierna direkt på rätt plats, så dom slipper simma och bli trötta eller simma fel. Då krävs det inte riktigt lika mkt.

Piken, åh - härligt att du är dubbelruvare, det kan ju bli twins som för turbo Jag blev också lite less när ett av mina tappade en cell och itne var "perfekt" men började leta frysta-embryon info och det verkar trots allt så att många blir gravida ändå. Hoppas ruvartiden går fort nu då och att du klara att hålla dig cool, men jag vet hur fruktansvärd väntan kan vara. 

Själv har jag nog börjat få nåt som liknar mens, men får se om det kommer igång imorgon. Då ringer jag linne för att få sprutstartdatum.  

• Cahela

Piken: GRATTIS!!! Jag blir extra glad att just du får göra FET, det är du väl värd efter allt skit du drabbats av under hösten. Jag ska på VUL imorgon bitti så får vi se vad det visar. Har inte jättestora förhoppningar för det här.

Gift med A.
  • Kakor
    Embla82 skrev 2010-01-12 18:49:42 följande:
    Mickes puma, men å vilket hopp du ingav mig nu!! Hoppas verkligen att jag följer den goda ts-trenden. Men det kanske bero på hur man sköter sig som ts också? hihi, lite som att om man inte varit snäll får man inga julklappar. Nu ska jag verkligen se till att sköta min uppgift väl! Annapanna, välkommen hit Jo men lite mer hopp finns det allt vi insemination! Dom tvättar ju spermierna så endast det bästa kommer med och så hamnar ju spermierna direkt på rätt plats, så dom slipper simma och bli trötta eller simma fel. Då krävs det inte riktigt lika mkt. Piken, åh - härligt att du är dubbelruvare, det kan ju bli twins som för turbo Jag blev också lite less när ett av mina tappade en cell och itne var "perfekt" men började leta frysta-embryon info och det verkar trots allt så att många blir gravida ändå. Hoppas ruvartiden går fort nu då och att du klara att hålla dig cool, men jag vet hur fruktansvärd väntan kan vara. Själv har jag nog börjat få nåt som liknar mens, men får se om det kommer igång imorgon. Då ringer jag linne för att få sprutstartdatum.  
    Hej!
    Min mens kom idag och jag fick inte sprutdatum förrän den 22/1. Så det blir ett tag till med sprayen nu. Ska bli kul att höra vilken dag du får med tanke på att vi har beräkna ÄP samma vecka :)
  • Piken

Cah: Lycka till idag!!! Håller tummarna att det finns en hel hög med äggblåsor!

• Annapanna7312

Embla 82: Tackar! Jo jag vet att chansen kanske är lite större men vi har gjort det en gång tidigare i höstas och det blev inget. Men men jag ska försöka att tänka positivt!!! Svårt det där med om man ska spara på "babymakeandet" precis dagen när testet visar att man har ÄL, så det är många små simmare dagen efter när man åker in för insemination, eller om det inte spelar någon roll?? Man är ju fertil 3-4 dgr innan testet visar på ÄL vad jag har förstått.

Piken: Jag håller tummarna för dig!!

Cah: Gick det bra idag?

• Cahela

Inget hade hänt direkt så jag ska höja dosen till 125 IE och sen återbesök på måndag. Förhoppningsvis ÄP nästa fredag.

Gift med A.
  • Embla82

Cah, hur har det gått idag?!

Cookie, jag fick också mens igår och ringde kliniken idag. Jag fick sprutstart 20/1 så jag måste ockås spraya på en hel vecka till.... snark. Mina ögon blir så torra!! Jag kan tänka mig att jag fick två dagar tidigare än dig dels för att alla inte ska hamna på samma dag, och dels för att jag är seg att jag måste spruta flera dagar längre än alla andra (känns det som i alla fall).

Annapanna, ja det där med hur många dagar killen ska ha "hållt" sig är ju svårt. Men har han normal spermieproduktion så borde det itne spela så stor roll, det är väl om den är nedsatt som man ska tänka lite extra på det. Jag tror jag ska försöka få sambon att ha sparat sig 3 dagar inför vårt äp i februari. Men varför jag tror just på 3 dagar vet jag itne riktigt...

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen