Inlägg från: Dahlia79 |Visa alla inlägg
  • Dahlia79

Vi på CvL fortsättningen

Märtalina skrev 2010-05-26 23:13:00 följande:
    Hej hopp, åker till CvL imorgon och gör ett FET!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Puh, ska försöka sova nu och andas djupt och varva ner och bara tänka positivt! Kram till alla kämpare!
    Lycka till!
  • Dahlia79

Curlyred- Vad härligt det låter med eran semester i Italien Ibland behöver man ett break och åka iväg.
    Men trist att äl håller sig borta just nu. Men om du skulle ha äl tex i början på nästa vecka, kan du inte göra fet då?

www.dahliastar.blogg.se vill du ha lösen, säg till så får du det :)
  • Dahlia79

anlo-Oj, tog du orgalutranen i låret... Modig du e
    Jag har tagit orgalutran vid några av ivf:en jag gjort men jag har alltid tagit den i magen. Och jag håller med om att den inte är så rolig den sprutan. Nålen e ju tjockare och trögare att sticka in så den känns ju att ta.  De två sista ivf:en har jag inte tagit den och jag lovar att jag inte saknar orgalutran

Det e olika om jag känt nåt i magen. Kanske inte ibörjan av sprutperioden men sen. Men inte varje gång heller. Så man behöver inte känna nåt. Hoppas det går bra på vul!!

• Dahlia79

Embla- Usch, jag lider verkligen med dig nu med din nervositet. För det blir ju bara jobbigare ju fler ivf man måste göra. Vet att tiden går superlångsamt  tills imorgon men jag hoppas verkligen att du får ett plus imorgon!!!!

• Dahlia79

Jag kan dela med mig av en liten hemlis nu

Började testa i måndags 4 dgr innan testdag. Första gången jag tjuvtestar på alla 8 test så jag förstår inte varför egentligen. Men jag har vart mer på spänn den här gången än innan allt hände med Elias.

Men ett plus har blivit starkare för var dag sen i måndag Imorgon är det den riktiga testdagen och jag hoppas på ett plus då med. Var ett fint plus imorse iaf!

Nu är delmål nr1 nått.

Jag är glad men jag är samtidigt så ledsen för jag är så rädd! Känns också som jag sviker Elias. Han skulle ju vara här och ist måste vi gå till hans grav.
    Dessutom kommer jag ha samma bf som Elias föddes och dog. Av alla årets 365 dagar så blev det den dagen. Behöver nog inte skriva att mina känslor åker berg-o-dal-bana just nu.

• Dahlia79

När jag väntade Eddie och Elias så var Eddie 10 mm i vecka 7+0 och Elias var 9 mm i vecka 7+0

• Dahlia79

Usch, det har vart en tung vecka rent psykiskt!
    Ett plus som man vill ha, men som gör en livrädd och att man inte alls kan känna nån glädje.
    För jag vet ju att ett plus behöver ju inte betyda ett barn i ens famn
    Dessutom att bf skulle vara samma dag som Elias föddes och dog gör att det känns tungt nu. Om allt går vägen så blir det ju inte på bf ändå eftersom jag inte kan hålla ett barn inne så länge....
    Sen så kom Elias gravsten idag! Gud så vi har gråtit och kramat om varandra idag. Det blev så verkligt att vårt barn ligger i en grav.
    Inga barn ska ligga i gravar, de ska vara hos sin mamma o pappa tycker jag!

Seriöst, måste man först ha svårt att bli gravid, sen benägen att få missfall, problematiska graviditeter, föder förtidigt.
    Varför ska hela resan vara så svår? Räcker det inte med att ha svårt att få barn???
    Önskar att man var en sån som "hoppsan jag e gravid" och som sen inte har några som helst kompikationer.
    Livet  är orättvist och grymt!

Stenen är iaf jättefin med Elias hand o fotavtryck, ska lägga in en bild i mitt bildgalleri om nån vill se.

• Dahlia79

Jag hoppas att ingen tar illa vid sig nu, men kan man inte starta en till tråd för de som är gravida? Då kan man hålla allt gravidprat där ist!

• Dahlia79

Här blir det ingen bäbis! Missfall.... Verkar vara min lott i livet det!

• Dahlia79

Hej tjejer!
    Stor kram till alla som behöver det!

Men jag läste nåt intressant här ang norrmannen... Att han låter så himla positiv trots att chanserna är ganska låga. Jag blev skitförbannad på honom för snart 2 år sen när han stog och pratade om hur bra chanser vi har och att jag redan var i min graviditet när jag får tillbaka ett ägg. sen visade det sig att det vi fick tillbaka endast hade 15% chans att bli nåt. Gissa om jag blev rasande på dem! Efter det har jag haft noll förtroende för honom.

Men iaf, jag har pratat med Janne idag och vi ska göra ett FET när de öppnar igen. Han ska skicka hem pergotime och provera så jag kan få till en ägglossning. sen fick jag bestämma själv när jag ska ta dem så det passar våran tidsplanering i sommar.
    Men han hade ingen förklaring till alla mina tidiga mf och verkade heller inte så intresserad att ta reda på varför... *suck*

Vi ska göra två till fet på Linné max, efter det funderar vi på att byta till Falun som är mer villiga att medicinera mot missfall.

• Dahlia79

anlo- Jag tänker precis som du att jag inte vill ha falska förhoppningar. Hellre en rak och ärlig kommunikation mellan dr och patient. När man har kommit så lång till ivf så vill man veta hela sanningen.
    Håller tummarna att han ringer dig så snart som möjligt!

Ja, önskan om en familj är stor och inte ger man upp i första taget!

Jag e en sån som vill ha många många barn men så kommer det aldrig att bli. Fast så hade det inte blivit även om man var superfertil.. För sambon han vill ha två säger han sen får det vara bra

hhoppas- Håller tummarna för att det går vägen vid nästa ivf.
    Vi tänkte som ni att vi köper ett 3-pack och funkar det inte så ger vi upp. Men så blev det inte... Vi har köpt 2 st 3-pack och nu är alla färskförsök förbrukade.
    Men vi har kommit fram till att vi max köper fem färsökförsök till. Så nu ska vi sälja en bil för att få ihop pengarna. Men kanske kanske man hoppas att fet funkar i augusti.
    Som jag själv känner så blir längtan större ju fler ivf man gör och då ger man gärna inte upp. Och min kamp blev ännu större nu när vi förlorade Elias!

• Dahlia79
    mammabamma skrev 2010-07-10 08:22:04 följande:
    Tack tjejer. Jag är rätt säker på att det är MF. Detta är min 4:e graviditet (en fullgången, ett MF, en ofostrig grav. och så nu då...) och jag känner igen den här krampaktiga smärtan från mitt förra MF. Hade det bara varit en blödning hade det varit en annan sak, men nu en blödning och sen startade den här smärtan...och det gör ont .
    Men ni har rätt...dumt avboka tiden, behöver någon typ av uppföljning hur som. Detta är även då mitt tredje MF (antar att en ofostrig också räknas så), så känns som det är mer som behöver kollas upp hur som....
    Blir bara så less....helt plötsligt har man inte bara problem att bli gravid, utan när man väl kommer så långt som till ivf så går det inte att behålla dem istället . Men finns väl inte så mkt att göra nu.
    Men det var det där mini-call numret jag var ute efter...men hittar det ingenstans i mina papper. Men idag känns det mer kört än igår, eftersom jag även känner att grav.symtomen är på väg att försvinna helt.  Så är väl bara att vänta eg......
    Usch vad tråkigt!!! Men det är ett helvete att ha svårt att bli gravid och dessutom inte få behålla
    Jag har haft en hel drös med missfall, en ofostrig grav och en förtidigt född son som dog nu i februari.
    Har försökt att få Linné att göra en mf utredning men trots så många missfall så tycker dom att det inte behövs. Pratade med Holte för bara 2 veckor sen om det. Så det har gjort nu att vi antagligen kommer att välja en annan klinik efter att vi använt några av våra frysta embryon på Linné.
    Fick tjata o tjata för att få Trombyl och tillslut vid vårt 8:e ivf fick jag det men det blev missfall i juni iaf. Men det känns som Linné inte  jobbar lika mycket för att ta reda på anledningen och medicinera mot missfall som tex Falun när jag ringde och pratade med dem.

Men hur som så hoppas jag att det inte är mf som är på g. Men det är ju så att har man haft mf innan så känner man så väl igen när det är på gång!
    Men hoppet är det sista som överger en!!!!

När har du tid på Linné?
  • Dahlia79

Mammabamma- Hoppas att ni kommer att få se ett hjärta nästa vecka. Eller om du kontaktar din vårdcentral och förklarar läget för dem. Då kanske de kan vara villiga att ta ett hcg prov med 2 dagars mellanrum för att se om det ökar som det ska.
    Men om det nu är mf vilket jag hoppas att det inte är så kanske Oddvar har en annan uppfattning om mf utredning än vad Holte hade när jag pratade med honom.

Men att det ömmar i brösten fortfarande skulle jag ta som ett bra tecken iaf!

Vi har 5 st i frysen nu vilket är ett rekord för oss På 8 st ivf har vi bara fått till frysen två gånger och den första gången fick vi bara en till frysen. Och när vår son Elias blev till fick de ut 26 ägg så den gången fick vi många fina och då 5 till frysen. Tyvärr finns ju inte Elias med oss längre.
    Men vi har iaf tänkt prova 2 st av de fem från frysen och sen gå till Falun ist.

Försöker att få två embryon tillbaka igen eftersom jag fått det förr, men nu är det tvärnej att få tillbaka två embryon enl Holte eftersom Elias föddes förtidigt så tror han att det kan hända igen om jag skulle bli gravid med två. Han sa att det vore inte bara dumt utan oerhört korkat att sätta in två på mig i fortsättningen
    Kan nog förstå honom men man vill ju göra ALLT för att öka chanserna.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen