Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

Vilken dag det varit. CFCs sa att jag skulle ta Ovitrellen idag och komma på fredag för ÄP. Sköterskan som jag talade med sa att det var en risk att det inte blir något ägg med bara en follikel. När jag frågade om jag verkligen inte skulle spruta några dagar till sa hon nej nej man går efter storleken på den största och de andra kommer inte hinna ikapp. Usch det hela kändes inte bra alls och jag fick inte mkt gjort på jobbet idag kan jag säga.

Efter mycket våndan har vi nu bestämt oss för att avbryta denna IVF och bara göra en insemination i Danmark på fredag. Har ju varit med om två gånger att de bara fått ur ett ägg ur 5-6 folliklar och nu finns det bara en follikel och tänk om den är tom. Jag ringde upp CFC och bad att en läkare skulle ringa upp mig. Hon förstod vår tvekan och sa att det var helt ok för dem att vi gör en insemination istället.

Misstänker att jag startade för sent med sprutorna vilket gjort att en follikel växte för fort och de andra inte hann med. Men har inte kunnat diskutera detta med kliniken. 

Tyvärr har jag inte så mkt förhoppning, men känner att det är bättre att göra något och IVF kändes inte rätt med bara ett ägg, Kram kram 

• myran6801

Curly, vad konstigt att du kände dig yr. Hoppas det inte kommer igen.

Tjorven, menar du varför vi inte gör insemination på SH så hoppas jag de är duktigare i DK. Där är det läkare som gör det och då får de föra upp simmarna längre än om det som på SH är sjuksköterskor. Hade inte heller hunnit boka något här. En annan anledning är att det känns bra att ha varit på kliniken om det eventuellt kanske blir en IVF längre fram.
    Tycker du gör klokt som överlåter till doktorn att ta beslut. Du ska se att dina folliklar har vuxit till sig fint tills på fredag. Guldägget finns där sötis!

• myran6801

Kramiis, gör det som känns rätt. Ingen utom du själv kan bestämma. Tycker det låter som du är härligt kär. Lycka till!!!

• myran6801

Idag en mellandag o i morgon Danmark. Sov som en kratta o tusen tankar molade i huvudet. Gör vi rätt, är det ngn ide att fortsätta. Ja ni vet hur det kan vara. Egentligen säger mitt förstånd att insemination är onödigt, ökar inte chanserna nämnvärt o särskilt inte med mina kassa ägg. Men samtidigt försöker jag greppa varje litet halmstrå. En annan anledning är också att jag vill besöka kliniken om vi vågar oss på ett Ivf inom kort.

• myran6801

Poussin, vi har tid vid 10 på morgonen men när jag pratat med Kalimero så verkar det som om de bara kör på så det det kan nog bli både tidigare och senare beroende på hur många som är där.

Lite lustigt är att Kalimero ska dit samtidigt så vi kommer att ha sällskap på planet

• myran6801

Nu är jag tbx fr DK. Det var en ny upplevelse. Alla var rara o man kände sig välkommen. Det gick i rasande fart o jag hann knappt blinka innan det hela var över. Kram sötisar

• myran6801

Tjorven, tack söta. Men vad jobbigt du har det. Hur var blåsorna idag? Vad händer om du väljer att avbryta räknas det då? Kan du inte skylla på feber eller ngt? En plötslig uvi som slog till? Har du pratat med DIN doktor? Kram vännen

• myran6801

Söta Tjorven, vill ge dig en stor stor tröstkram gumman. Livet är så orättvist. Men jag vill verkligen inte tro att det är kört för er, så GE inte upp. Det måste gå!!!!! Skit i Sverige och tag hjälp någon annan stans!
    Men ge inte upp!!!!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen