• Cahela

Vi på CvL fortsättningen

Grattis Ullis!! Ännu än Linnébebis har kommit till världen{#emotions_dlg.flower}

• Cahela

Jag har gjort fyra FET hos CvL. Har tagit pergo och sprutor och tyckt att det fungerat bra även om det inte gav någon utdelning. Försöker dra mig till minnes när jag gjorde mina fyra FET men kommer inte ihåg (tänk vad man glömmer efter ett tag) men minns att jag tyckte det var mycket skönare än att göra ny IVF. Tog proggisar efter FET tills mensen kom.
    LYCKA TILL!! Själv hoppas jag få göra FET där i november. Vi har en kvar i frysen så vi får se om den klarar upptining.

• Cahela

Poussin: Åh, jag mins känslan av RUL och att få veta kön!! Roligt, roligt. Då får ni fundera på namn nu som kan passa på lilla gossen:=)
    Jag visste direkt när jag såg att det var en tjej att hon skulle heta Elsa, ingen tvekan där inte.

• Cahela

Hej,
    Hur är det med er alla?
    Med mig är det bra. Min föräldraledighet går mot sitt slut snart och det känns lite blandat kan jag säga. Tiden har gått så fort...ojoj känns som en ny era har startat även om jag fortfarande har kvar mycket av känslorna från barnlöshetsåren. En av mina bästa vänner är en tjej från FL och hon och jag pratar mycket med varandra om allt som varit och hur det påverkar en. Det är inget som någon som inte varit i karusellen kan förstå.
    Hoppas ni mår bra, vore kul om ni uppdaterade lite.
    Kram från mig!!

• Cahela

Marvin: Elsa var förstoppad när vi började med mat men sen fick hon laxermedel i en månad och nu funkar det bra. Krävs att hon dricker vatten/dryck till måltiderna för att det ska vara bra fräs på magen.
    Förstoppning högre upp i åldern bör kollas med BVC-läkare.
    Sweetiepai: Jag vill göra syskonförsök nu mot slutet av hösten men vi har bara en i frysen och om det blir fler IVF-försök efter det är jag tveksam till. Vi har lagt ut 120 000 på IVF hitills och nu har jag fyllt 38 så då får vi inte köpa 3-pack vilket är mest ekonomiskt. Ska ni gå på Linné?

• Cahela

Sweetiepai: Vi har gjort nio insättningar och det tär på kroppen (min) och förhållandet att gå igenom så många försök. Totalt tog det mig 6,5 år av försök och dessutom med två olika då mitt första förhållandet gick itu pga barnlösheten. Min man har en dotter sen tidigare så han är väldigt nöjd med sina två barn. Elsa har därmed en syster så även om jag gärna skulle ge henne ytterligare ett syskon så är hon iaf inte utan syskon nu.
    Vi köpte två 3-pack förut och skulle jag få köpa ett nytt 3-pack skulle jag gladeligen göra det men det är inte möjligt pga att jag fyllt 38. Att redan ha lagt ut 120 000 är mycket pengar och någonstans måste man dra gränsen. Vet inte hur mycket mer jag skulle vara beredd att lägga. Sen känns det inte toppen att dra i sig så mycket medicin som jag redan har gjort med alla behandlingar...så ja, vi får se hur det blir.
    Om ni har möjlighet att köpa ett 3-pack så skulle jag rekommendera att göra det. Vi lyckades på första försöket i andra 3-packet men att återstående 2 försök försvann då gör mig ingenting:=)

• Cahela

Sweetiepai: Det jag kände med 3-pack var att det inte blev sån press om första försöket inte skulle lyckas. Vetskapen av att 3 färskförsök samt ett FET ingick kändes skönt  och jag kunde slappna av lite grann i det.
    Igår pratade jag med mitt X och han berättade då att han ska bli pappa snart. Känns lite jobbigt faktiskt på så sätt att med mig fick han genomgå flera insem och ett IVF och inte blev det något men nu blev det barn på hemmaförsök med nya tjejen. Jag unnar honom verkligen att bli pappa (är glad för hans skull) men det som känns jobbigt är att det blir som en påminnelse hur oduglig min kropp var under flera år på att bli gravid. Jag vet att man inte ska tänka så men jag gör det.

• Cahela

lac2010: Välkommen hit. Aktiviteten i tråden är lite dålig nu men vi kan säkert få fart på den. Grattis till att ruva på 2 stycken! Vi ska göra ett upptiningsförsök med det embryo vi har kvar men när vet jag inte riktigt. Min dotter är född i nov 11 och jag snittades vid förlossningen så innan november blir det inte iaf.
    Jeanette70: Ja, jag gillar också dom på kliniken. Så gulliga och mysiga. Lycka till med ruvningen!

• Cahela

Sweetiepai: Neeeej gumman vad tråkigt!!! Är ledsen för din skull och jag kan ana hur det känns. Sörj och ta nya tag, det är det enda man kan göra i den här soppan som IVF-försök är. Kram!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen